REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors Lietuvos vairuotojai kol kas džiaugiasi žiema, nė iš tolo neprimenančia JAV stingdančių šalčių, Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika liudija, kad eismo įvykių skaičius šokteli vos paspaudus šaltukui. Jeigu per gruodžio mėnesį buvo užfiksuota beveik 600 eismo įvykių, tai žvarbų praėjusių metų sausį jų būta daugiau kaip 1300. Savo ruožtu sinoptikai prognozuoja, kad tikra žiema – su neigiama temperatūra, sniegu ir ledu – į Lietuvą sugrįš jau sausio viduryje.

Nors Lietuvos vairuotojai kol kas džiaugiasi žiema, nė iš tolo neprimenančia JAV stingdančių šalčių, Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika liudija, kad eismo įvykių skaičius šokteli vos paspaudus šaltukui. Jeigu per gruodžio mėnesį buvo užfiksuota beveik 600 eismo įvykių, tai žvarbų praėjusių metų sausį jų būta daugiau kaip 1300. Savo ruožtu sinoptikai prognozuoja, kad tikra žiema – su neigiama temperatūra, sniegu ir ledu – į Lietuvą sugrįš jau sausio viduryje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ žalų administravimo direktorius Baltijos šalyse Audrius Pilčicas sako, kad termometro stulpeliui nusiritus žemiau minus dešimties laipsnių, vairuotojai turėtų būti itin atsargūs – išauga ne tik eismo įvykių skaičius, bet keičiasi ir jų pobūdis, daugėja eismo įvykių, sukeliančių didesnius nei įprasta nuostolius.

REKLAMA

„Šiuo metu dominuoja eismo įvykiai dėl saugaus atstumo nesilaikymo, dešinės rankos taisyklės pažeidimo, važiavimo atbuline eiga parkavimo aikštelėse, išvažiuojant iš šalutinio kelio ar persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą, tačiau šaltuoju laikotarpiu daugiausia avarijų įvyksta ir didžiausia žala padaroma dėl slidžios kelio dangos“, - dėsto A.Pilčicas. Pasak jo, dar daugiau eismo įvykio tikimybė išauga suspaustu sniegu padengtuose užmiesčio keliuose, kurie nėra barstomi druskos mišiniu.

REKLAMA
REKLAMA

Per gruodžio mėnesį vien „ERGO Insurance“ Lietuvoje klientams eismo įvykiuose padaryta žala nesiekė 150 tūkst. litų, o palyginimui žvarbų 2013 metų sausį ji beveik priartėjo prie 3 mln. litų. Panašios tendencijos pastebėtos ir šaltą 2012 metų vasario mėnesį.

Transporto draudimo ekspertai su nerimu stebi ekstremalius oro pokyčius anapus Atlanto – čia toje pačioje klimato juostoje kaip Lietuva esančiuose miestuose oro šaltis mušė istorinius neigiamos temperatūros rekordus.

„Eismo įvykių, laikantis dideliam šalčiui, gali ir sumažėti dėl objektyvių priežasčių – žmonės vengia eiti į lauką, nepavyksta užvesti automobilio, tačiau padidėja avarijų tikimybė dėl nuolat kintančių eismo sąlygų, todėl vairuojant būtina visą laiką išlaikyti budrumą“, - sako A.Pilčicas. Pasak jo, spaudžiant tokiam šalčiui kaip šiuo metu JAV, padidėja gedimų, padidėja tikimybė užgesti varikliui, todėl kitiems automobiliams gali netikėtai atsirasti kliūtis. Esant žemai neigiamai temperatūrai priekyje važiuojantis automobilis gali bet kada tapti nevaldomas ar netikėtai sustoti. Ypatingą pavojų žiemą kelia tempiami automobiliai – pasitaiko, kad trūksta vilktis ar tempiamą automobilį sumėčius, šis išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą.

Sinoptikų duomenimis, oro temperatūra Lietuvoje gali nukristi iki -10 °C jau kitos savaitės viduryje. Vidutinė daugiametė sausio temperatūra mūsų šalyje yra -5 °C, o mėnesio šalčio rekordas siekia net -40 °C.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų