REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau ilgą laiką beveik visame pasaulyje stebimos itin sparčios elektroninio verslo plėtros tendencijos ir Lietuva čia – ne išimtis. Šioje srityje pirmaujančiose šalyse elektroniniai sprendimai apima vis daugiau komercinės veiklos sričių, tačiau didžiąją dalį mūsų šalies elektroninės prekybos rinkos užima elektroninės parduotuvės. Pavyzdžiui, Vakaruose jau ilgą laiką rinkoje sutinkami itin kokybiškus ir profesionalius sveikatingumo sprendimus teikiantys projektai. Tarp vartotojų jie - itin populiarūs. Visgi Lietuvoje ši verslo sritis labiau primena greitai pasipelnyti siekiančių anoniminių asmenų, nei kokybiškus ir atsakingus sprendimus siūlančio verslo nišą. Tai – ne tik dar besivystančios rinkos ir besimokančio vartotojo požymis, bet ir potencialiai ne vieno žmogaus sveikatai pakenkti galintis reiškinys.

Pastaruoju metu Lietuvoje pradėjo daugėti interneto svetainių, siūlančių įsigyti įvairius dietos bei sporto planus, maisto papildus, kurie, kaip teigiama, gali išspręsti antsvorio problemas. Beveik visi – itin abejotinos kokybės paslaugas siūlantys projektai, besislepiantys po anonimiškais interneto adresais, sukurti įmonių, taip pat siūlančių dar galybę kitų nesusijusių paslaugų ir produktų, neatskeidžiantys, kokį išsilavinimą turintys žmonės juos sukūrė ir šiuo metu prižiūri. Taip pat nė vienas iš šių projektų negali pasigirti analogiškiems vakarų projektams bent iš dalies prilygstančiu funkcionalumu ar kitomis unikaliomis savybėmis. Nemažos dalies šių projektų paslaugų poveikis žmogaus sveikatai nėra įvertintas, o dėl kai kurių veiklos buvo ar yra pradėti ikiteisminiai tyrimai, baudžiamosios bylos.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiausiai nusiskundimų gaunama bei tyrimų pradedama įvairiais liekninančiais papildais prekiaujančių įmonių ar asmenų atžvilgiu. Pastaruoju metu nemažai dėmesio susilaukė „žaliosios kavos“ arba „green coffee“ preparatai. Šių preparatų veiksmingumas apskritai nėra įrodytas, o atskiri produktai – uždrausti. Neretai Lietuvoje jie platinami ofšorinėse zonose registruotų įmonių, pristatomi per kurjerius, o bandymas sučiupti tokius „verslautojus“ primena kovą su vėjo malūnais. Vienas iš begalės tokių tinklalapių pavyzdžių – www.kasdienisdienrastis.com. Nemažiau neatsakingai atrodo ir įvairias dietos bei sporto programas siūlantys projektai, pvz. www.pradekdabar.lt, www.dietatau.lt ir kt. Nėra aišku, kas tokius projektus kūrė, juos administruoja, kas už juos neša atsakomybę, kokią įtaką jie gali turėti žmogaus sveikatai, ypač jei jis jau turi tam tikrų sutrikimų.

REKLAMA

Lietuvos rinką yra tiesiog būtina apvalyti nuo neatsakingų diletantų. Tai – itin svarbu, kadangi tokio tipo paslaugos yra labai glaudžiai susijusios su žmogaus sveikata, todėl reikalauja išskirtinio atsakingumo ir kompetetingumo. Įmonės, teikiančios įvairius sveikatingumo sprendimus negali teikti paslaugų anonimiškai, žadėti neįmanomus dalykus, nenurodyti, kokie specialistai teikia tokias rekomendacijas, o savo atsakomybę bandyti riboti kelių puslapių ilgio mažomis raidėmis surašytomis sutartimis. Greičiausiai daugelis žmonių nesutiktų gydytis klinikoje, kurioje dirba mėgėjai, savamoksliai ar šiaip užsidirbti siekiantys žmogeliai, o, be kita ko. to turbūt neleistų ir valstybė. Visgi, atrodo, kad internete galioja kita realybė bei vartotojų logika.

REKLAMA
REKLAMA

Priemonės gali būti įvairiausios – teisinės, švietėjiškos, bei, žinoma, konkurencinės. Kaip vienas iš atsakų į tokias neigiamas tendencijas, Lietuvos rinkoje nesenai startavo KILO.LT projektas, sieksiantis viską apversti aukštyn kojomis. Tai – projektas, kuris internetu teiks tik profesionalius ir itin kokybiškus sveikos gyvensenos sprendimus internete. Prie minėtos misijos UAB „Kilo grupė“ administruojamas projektas prisidės ne vien pateikdamas stiprią alternatyvą, skatindamas konkurenciją, bet ir savo ekspertų lūpomis keldamas viešas diskusijas visuomenėje bei skatindamas atkreipti teisėsaugos ir teisėkūros dėmesį į aktualias nesprendžiamas problemas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš žinomiausių veidų projekto komandoje – Andrius Pauliukevičius, Lietuvoje pakankamai gerai atpažįstamas veidas, daugkartinis Europos ir Pasaulio kultūrizmo čempionas bei prizininkas, sertifikuotas treneris. A. Pauliukevičius – ne tik projekto vadovas bei vyriausias ekspertas, bet ir paties projekto idėjos sumanytojas.

„Turiu nemažai tarptautinės patirties. Dalyvavau čempionatuose įvairiose šalyse, treneriu dirbau ne tik Lietuvoje, bet ir Jungtinėje Karalystėje, todėl pakankamai gerai pažinojau ir išmaniau sveikos gyvensenos rinkas bei jų skirtumus čia, Lietuvoje, ir svetur.

Aiškiai mačiau, kad internete klesti pasipelnyti sumaniusių verslautojų sukurti produktai, kurie ne tik vargu ar gali padėti, bet ir kelia riziką žmogaus sveikatai. Matant tokią situaciją bei nuolat ieškant naujų sveikatingumo skatinimo metodų, galima sakyti, natūraliai gimė KILO.LT idėja“ - teigia A. Pauliukevičius.

REKLAMA

„Nuo pat pradžių žinojau, kad jei kurti, tai kurti profesionalų ir precizišką produktą. Savo klientus aptarnaudamas įprastoje sporto salėje visada vadovavausi tik mokslo patvirtintomis praktikomis. Be kita ko, su klientais visuomet susitikdavau akis į akį ir tai mane dar labiau išmokė atsakomybės. Todėl komanda buvo suburta tik iš sertifikuotų, specialius mokslus baigusių ar ilgą ir pasiteisinusią patirtį turinčių specialistų. Esu įsitikinęs, kad šiuo metu Lietuvoje konkurentų tiesiog neturime“, - priduria KILO.LT vadovas.

Internetas pasauliui suteikė begalę naujų galimybių bei laisvių, kurių indėlis visuotiniam progresui kol kas dar, galbūt, yra sunkiai išmatuotas. Tačiau šiomis galimybėmis turi būti naudojamasi sąžiningai. Virtualioje erdvėje turi galioti tie patys patys įstatymai, o vartotojai privalo išmokti būti ne mažiau kritiškais ir reikliais, kaip ir kasdieniame fiziniame pasaulyje.

www.kilo.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų