REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Komisija pasiūlė naujas taisykles, kuriomis siekiama sudaryti gamintojams sąlygas kurti aptakesnius sunkvežimius ir taip 7–10 proc. sumažinti degalų sunaudojimą, sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą ir pagerinti pažeidžiamų eismo dalyvių saugą.

REKLAMA
REKLAMA

Pasiūlymu bus leista naudoti suapvalintos formos kabinas ir įrengti aptakus priekabos gale. Šios priemonės labai pagerins transporto priemonių aerodinamines savybes, todėl per metus tipinio tolimojo susisiekimo sunkvežimio, kuriuo nuvažiuojama 100 000 km, degalams būtų išleidžiama apie 5 000 EUR mažiau. Tai atitinka išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimą 7–10 proc. (arba 7,8 tonos CO2 mažiau iš to paties tolimojo susisiekimo sunkvežimio, kuriuo nuvažiuojama 100 000 km). Kartu pagerės ir vairuotojo regėjimo laukas, o tai padės išgelbėti 300–500 pažeidžiamų eismo dalyvių (pvz., pėsčiųjų ir dviratininkų) gyvybių per metus.

REKLAMA

Už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Plytos forma yra mažiausiai aptaki, kokią galite įsivaizduoti, todėl turime patobulinti mūsų keliais važinėjančių sunkvežimių formą. Dėl šių pokyčių kelių transportas taps švaresnis ir saugesnis. Dėl jų sumažės vežėjų išlaidos degalams, o Europos gamintojai galės imtis kurti ateities sunkvežimį – labiau tausojantį aplinką sunkvežimį pasaulinei rinkai.“

Taisyklės, kuriomis nustatomos sunkiasvorių krovininių transporto priemonių specifikacijos, parengtos dar 1996 m. Dabar jas reikia atnaujinti, kad būtų atsižvelgta į technologijų pažangą.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų