REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Giedrė Sankauskaitė

Atsakyti į klausimą, kada tradicinė žiniasklaida pasitrauks, sunku. Tai bus nauja karta, kuriai rašyti tušinuku bus sunkiau negu spausdinti. Ji nejaus jokio laikraščių poreikio, tad pasikeis visuomenės informacijos priemonių formatas.

REKLAMA
REKLAMA

Internetas, užimantis vis didesnę reikšmę kasdieniame gyvenime, nėra vienalytė terpė. Būtent dėl to reklama susiduria su keblumais. Pavyzdžiui, kai rinkodarininkai kūrė reklamą laikraščiams, niekada nekilo klausimas, kokio formato ji turi būti. Atsiradus internetui, atsirado ir naujų reklamos formų. Skiriasi reklamų techninis pobūdis ir specifikacija. Iškyla klausimų, kokių anksčiau nekildavo. Taip mano savaitraščio „Ekonomika.lt“ kalbintas komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ generalinis direktorius Darius Gricius.

REKLAMA

Kokios tendencijos ir pokyčiai pastebimi reklamos rinkoje?

Turime tris pagrindines žiniasklaidos formas, t. y. vaizdo, garso ir vizualinę. Atsiradus internetui, visos jos telpa vienoje vietoje. Todėl galime žiūrėti kiek plačiau – internete yra visos technologijos.

Ar visos žiniasklaidos formos bus skaitmenizuotos?

Riba tarp skaitmeninio ir neskaitmeninio formato nebus labai svarbi. Svarbiau – turinys. Reikia išsiaiškinti, kokį turinį vartotojas iš tiesų gauna ir kokį nori matyti, girdėti, skaityti, žiūrėti. Pati forma, nesvarbu, ar tai bus laikraštis, ar internetas, ne tokia svarbi.

REKLAMA
REKLAMA

Manau, kad medija nėra technologija, tai yra turinys. Vartotojas didžiausią skirtumą gali įžvelgti turinyje. Pavyzdžiui, televizorius tampa tik vienu iš ekranų – informacija pasiekiama telefonu, planšete ir kompiuteriu. Jeigu pasidomėtume, per kiek laiko kompiuteriai ir telefonai tapo masiniai, paaiškėtų, kad pastarieji atėjo penkis kartus greičiau.Kiekvienas naujas ekranas į rinką įžengia vis greičiau. Taip yra tik dėl patogumo. Todėl liks ta visuomenės informavimo priemonė, kuri bus patogi vartotojui.

Be to, informacijos kanalai ateityje turės greitai prisitaikyti prie skirtingų formatų, kad vartotojai būtų lengvai ir greitai pasiekiami. Dėl to kils du iššūkiai – rengti gerą turinį, jį supakuoti ir pateikti vartotojui jam patogiausiu būdu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar reklamos rinka šiuo metu jau yra skaitmenizuota?

Technologine prasme viskas pasaulyje vyksta panašiai – inovacijos koncentruojamos skaitmeninėje erdvėje. Svarbu suprasti ir susegmentuoti skaitmeninę erdvę. Čia yra daug galimybių ir labai daug skirtingų reklamos formų. Tad kiekvieną segmentą reikia išmanyti.

Rinkodarininkai mokosi ne tik kalbėti, bet ir klausytis. Netgi kūrybine prasme viskas tampa labai dinamiška, greita.

Patariama klausytis vartotojo, bet norint tai realiai įgyvendinti reikia nemažai pastangų ir resursų. Būtina turėti gerų analitinių gebėjimų informacijai apdoroti ir interpretuoti. Reikėtų nemažai technologinio įdirbio, kad visa tai gerai, tiksliai ir greitai veiktų. Kas sugebės tuos duomenis prasmingai apdoroti, tas ir laimės.

REKLAMA

Reklama turės būti aktuali. Pranašumas bus tų pusėje, kurie kuo geriau sugebės pažinti vartotoją, t. y. žinos, kada jį pasiekti, kurioje vietoje pasiekti ir kokiai emocinei būsenai esant su juo geriausia komunikuoti. Svarbu matuoti ir suprasti kur, kada ir ką žmogus veikia. O pažinus vartotoją sugebėti jam pateikti naudingą ir aktualią informaciją.

Šiuo atveju laimi ir vartotojas, ir reklamos užsakovas. Pirmasis negauna nereikalingų žinučių, o antrasis turi daugiau galimybių pasiekti tikslinę auditoriją.

Kokių didžiausių klaidų daro bendrovės užsakydamos reklamą internete?

Viena jų – nesimokymas iš savo klaidų. Tiesiog nekaupiami duomenys ir neanalizuojami. Kažkas yra pasakęs: „Žinau, kad 50 proc. mano reklamos yra neefektyvi, bet nežinau, kurie 50 proc.“ Mes turime suprasti, kad reklama žmonėms yra neįdomi.

REKLAMA

Kita klaida – kurti reklamą vien tik dėl reklamos. Kai įmonė išleidžia pinigus reklamai, bet neinvestuoja, neturima aiškių tikslų. Dar viena skausminga klaida – savo interneto svetainės ir interneto turinio nepritaikymas mobiliesiems įrenginiams. Viena iš priežasčių, kodėl to nepadaroma, – išlaidos.

Užėjęs į svetainę vartotojas įgyja individualų santykį su ta įmonę. Mobiliajame telefone neturėti gerai atrodančios svetainės yra labai didelė klaida. Pirmiausia reikėtų galvoti apie mobiliąją platformą ir tik galiausiai – apie stacionariąją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų