REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis anksčiau temstant, šalyje daugėja eismo įvykių dėl blogo matomumo, bet nemaža dalis Lietuvos žmonių tamsiu paros metu vaikščiodami gatvėmis ar šalikelėmis nesegi atšvaitų. 16 proc. gyventojų supranta, kad segėti atšvaitą tokiomis sąlygomis būtina, bet nėra jo įsigiję. 14 proc. teigia, kad nesiima tokios atsargumo priemonės, nes vaikšto tik apšviestomis gatvėms ar per perėją.

Vis anksčiau temstant, šalyje daugėja eismo įvykių dėl blogo matomumo, bet nemaža dalis Lietuvos žmonių tamsiu paros metu vaikščiodami gatvėmis ar šalikelėmis nesegi atšvaitų. 16 proc. gyventojų supranta, kad segėti atšvaitą tokiomis sąlygomis būtina, bet nėra jo įsigiję. 14 proc. teigia, kad nesiima tokios atsargumo priemonės, nes vaikšto tik apšviestomis gatvėms ar per perėją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

36 proc. apklaustųjų sako, kad vaikštant tamsiu paros metu atšvaitas yra būtina saugumo priemonė, todėl jo nepamiršta. Tokius duomenis atskleidė visuomenės nuomonės apklausa, kurią ne gyvybės draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo užsakymu atliko tyrimų kompanija „Vilmorus“.

REKLAMA

„Šaltuoju metų periodu, kai dienos vis trumpesnės, o matomumas kelyje blogesnis, atšvaitas yra būtina saugumo priemonė. Ypač sunerimti skatina duomenys, kad dalis gyventojų neabejoja atšvaitų nauda, tačiau vis tiek numoja į juos ranka. Tokie žmonės labai rizikuoja, jeigu atsidurs menkiau apšviestame kelyje“, – teigia Katerina Pavlidi, „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo generalinė direktorė. Beveik kas ketvirtas (24,3 proc.) apklaustasis sakė, kad tamsiu paros metu stengiasi nevaikščioti gatvėmis, o naudojasi automobiliu. Dažniau negu kas dešimtas Lietuvos gyventojas teigia, kad ne tik nešioja atšvaitą, bet ir yra pasirūpinęs draudimu nuo nelaimingų atsitikimų. Anot K. Pavlidi, pastarasis būdas šiuo metu populiarėja, nes vis daugiau žmonių supranta, kad apdrausti save yra ne mažiau svarbu nei nekilnojamąjį ar kitą turtą.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp teigiančiųjų, kad atšvaitai yra būtina saugumo priemonė, daugiau yra moterų negu vyrų. Taip pat didesnį dėmesį atšvaitams skiria namų šeimininkės arba moterys, esančios motinystės atostogose ir vedę arba ištekėję asmenys. Be to, toks elgesys labiau būdingas kaimų ir mažesnių miestų gyventojams.

„Gjensidige Baltic“ ne tik atkreipia Lietuvos gyventojų dėmesį į saugumą kelyje, bet ir dalyvauja su tuo susijusiose iniciatyvose. Bendrovė remia socialinę akciją „Būk matomas“. Akcijos metu vaikams nemokamai dalijami atšvaitai, kurių mažieji negali pamesti. Specialiu aparatu jie saugiai ir tvirtai prilipdomi prie vaiko viršutinių drabužių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Manome, kad saugaus elgesio kelyje įpročius svarbu diegti jau nuo mažų dienų, todėl vertiname galėdami prisidėti prie šios akcijos. Tokia iniciatyva ne tik padeda apsaugoti mažuosius, bet ir leidžia vairuotojams juos matyti kelyje iš tolo“, – teigia K. Pavlidi.

Minėta visuomenės nuomonės apklausa buvo atlikta 2013 m. lapkričio mėnesį. Joje per tiesioginį interviu apklausta 1000 šalies gyventojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų