REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per pastaruosius 10 metų Lietuvos gyventojų fotografavimo įpročiai pasikeitė kardinaliai – skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų pardavimas sparčiai mažėja, o buitines nuotraukas iš vakarėlių vis dažniau keičia meniški fotografiniai eksperimentai. Be to, pirkėjai renkasi vis profesionalesnę fotografavimo įrangą ir nevengia į ją investuoti solidesnių sumų – veidrodinei fotokamerai Lietuvoje šiemet vidutiniškai išleidžiama per 2200 Lt.

Per pastaruosius 10 metų Lietuvos gyventojų fotografavimo įpročiai pasikeitė kardinaliai – skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų pardavimas sparčiai mažėja, o buitines nuotraukas iš vakarėlių vis dažniau keičia meniški fotografiniai eksperimentai. Be to, pirkėjai renkasi vis profesionalesnę fotografavimo įrangą ir nevengia į ją investuoti solidesnių sumų – veidrodinei fotokamerai Lietuvoje šiemet vidutiniškai išleidžiama per 2200 Lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Didžiausias pokytis per dešimtmetį – žmonės pradėjo daugiau domėtis fotografija, žvelgti į ją profesionaliau. Anksčiau dauguma mūsų spausdintų nuotraukų buvo įvairūs užstalės girtavimai, o šiandien turime visai kitą, naują ir šviežią vaizdą. Dabar svarbu jau ne tik paspausti mygtuką. Prie to prisidėjo pastaraisiais metais įsikūrę daugybė būrelių, asociacijų, klubų, kurie vienija fotografiją mylinčius žmones. Vis daugiau jų mokosi fotografuoti, lanko kursus, konsultuojasi su profesionalais. Kartu atėjo ir fototechnikos žinių šuolis“, – pasakoja fotoprekių parduotuvės Fotofabrikas.lt įkūrėjas ir vadovas Laimis Inokaitis.

REKLAMA

Augantį pirkėjų profesionalumą liudija ir statistika. Pastaraisiais metais nuosekliai mažėja skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų (buitiškai vadinamų „muilinėmis“) pardavimai, jas keičia sisteminiai ir veidrodiniai fotoaparatai. Dar viena tendencija – ištobulėjusi fototechnika per paskutinius 2 metus iš rinkos beveik išstūmė vaizdo kameras. Vaizdo įrašai ir net filmai kuriami kokybiškais veidrodiniais fotoaparatais, rašoma pranešime spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

Per dešimtmetį ženkliai išaugo išlaidos fotoprekėms. Veidrodinį fotoaparatą įsigyjantis Lietuvos pirkėjas per pastaruosius 12 mėn. tam skirdavo vidutiniškai 2260 Lt. Šiuo metu paklausiausi – „Canon“ ir „Nikon“ pagaminti veidrodiniai fotoaparatai, kurie aiškiai dominuoja rinkoje. Per 9 šių metų mėnesius 56 proc. visų parduotų veidrodinių fotoaparatų buvo „Canon“, 35 proc. – „Nikon“, visų kitų gamintojų produkcijai teko 9 proc. Skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų kategorijoje be minėtų prekių ženklų taip pat populiarūs „Sony“ ir „Fujifilm“.

Prognozuojama, kad per artimiausius 2–3 metus skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų pardavimai ir toliau mažės, tačiau galima tikėtis, kad šalia sisteminių ir veidrodinių fotoaparatų išpopuliarės naujos fotografijos prekių kategorijos. Anot L. Inokaičio, kaip pavyzdį galima paminėti šiemet „Sony“ pristatytus objektyvus telefonams. Visgi, fotografavimo įrangos ekspertas nemano, jog mobiliuosiuose telefonuose ir planšetėse įdiegtos kameros artimiausiu metu galėtų pakeisti veidrodinius fotoaparatus: „Galbūt jie taps kompaktiškesni, tačiau neabejojame, jog tobulės ir išliks populiarūs“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų