REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kritikuodami įmonių veiklą rėmimo srityje, kai kurie ekonomistai teigia: „vienintelė verslo socialinė atsakomybė yra uždirbti pinigus“. Tačiau realybė tokia, kad vis daugiau įmonių Lietuvoje ir visame pasaulyje pinigus ne tik uždirba, bet ir jais dalijasi su visuomene per įvairius paramos projektus.

REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, vieni teigia, jog pagrindinės rėmimo priežastys – įmonių noras turėti komunikacinės ar rinkodarinės naudos. Kiti, primindami, kad sprendimus įmonėse priima žmonės, rėmimą sieja su šimtmečius skaičiuojančiomis filantropinės veiklos tradicijomis. Visgi, tai, kad rėmimo apimtys auga, greičiausiai patvirtina, jog rėmimo projektai naudos suteikia ne tik visuomenei, bet ir įmonėms.

REKLAMA

Pasaulinė konsultacijų bendrovė IEG skaičiuoja, kad 2013 metais pasaulinė rėmimo rinka sudarys 53,3 milijardus USD ir bus 4,2% didesnė nei 2012 metais. Organizacijos analitikų nuomone, įmonės pradeda suvokti, jog rėmimas yra puikus būdas pritraukti auditorijos dėmesį ir kurti bei stiprinti lojalumą prekės ženklui aplinkoje, kurioje vartotojai vis kritiškiau vertina įprastas rinkodaros komunikacijos priemones.

Kodėl įvairius projektus remia stambios Lietuvos įmonės, kokią pridėtinę vertę visuomenei ir bendrovėms kuria ši veikla pasakoja trijų, jau ne vienerius metus nuosekliai įvairius švietimo, sporto ir kultūros projektus bei organizacijas remiančių įmonių atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

Paramą teikia ne tik pinigais

„Swedbank“ korporatyvinių reikalų departamento direktorius Kęstutis Vanagas teigia, kad bankas, būdamas didele organizacija, privalo prisidėti sprendžiant visuomenei aktualius klausimus. „Pavyzdžiui, apklausos rodo, kad tik 25% abiturientų žino, kur studijuoti, ir tik 20% jaunuolių nori tapti verslininkais – tad vienas iš mūsų rėmimo prioritetų yra jaunimo švietimas bei verslumo skatinimas. Tačiau remiame ir kitų sričių projektus”, - sako K.Vanagas.

Paklaustas apie teikiamos paramos dydį K.Vanagas sako, kad jį apskaičiuoti sunku, nes reikia vertinti ne tik finansinę paramą. „Ne mažiau svarbus ir organizacijos darbuotojų bei klientų įsitraukimas į vykdomą veiklą – nemenkas jų būrys skiria savo laiką dalindamiesi žiniomis. Tai siejasi ir su organizacijos siekiu skatinti korporatyvinę savanorystę – suteikiame galimybę darbuotojams dalyvauti mūsų remiamuose projektuose darbo metu“, - pasakoja „Swedbank“ atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Remia tai, kas svarbu vartotojams

Pasak jau ne vienerius metus kelis krepšinio klubus remiančios „Kalnapilio – Tauro grupės“ generalinio direktoriaus Marijus Kirstuko, rėmimas – itin svarbi įmonės veiklos dalis, kuriai skiriama apie 20% bendrovės rinkodaros biudžeto.

„Spręsdami, ką remti, vertiname, kas yra mūsų tikslinė auditorija, kuo ji domisi, kas jai svarbu. Sporto renginiai sulaukia išties didelio dėmesio, suteikia nepamirštamų akimirkų, be to puikiai atitinka „Kalnapilio“ prekės ženklo nuotaiką ir vertybes“, - sako M. Kirstukas. Konsultacijų bendrovės IEG duomenimis, didžiausioje rėmimo rinkoje – Šiaurės Amerikos žemyne – net 69% paramos nukeliauja į sporto sektorių.

REKLAMA

„Manau, kad parama visada turi dvi puses – tiek komercinę, kurią sudaro prekės ženklo sklaida ir sąsajos su atitinkamomis emocijomis bei vertybėmis, tiek ir nekomercinę – suvokimą, kad remdamas kartais labai apčiuopiamos ar lengvai apskaičiuojamos naudos ir negauni“, - įsitikinęs M. Kirstukas.

Rėmimas stiprina reputaciją

ERGO draudimo grupės Lietuvoje rinkodaros skyriaus vadovas Irmantas Šerys teigia, kad bet kuris verslas yra neatsiejama visuomenės dalis, todėl turi prisidėti prie jos saugumo, sveikatos, kultūros, švietimo ir kitų sričių plėtros. Tad įmonių grupės įvairiose šalyse įgyvendina ir remia įvairius socialinius bei visuomeninius projektus.

REKLAMA

„Paramos projektai yra ne tik visuomenei padedanti socialiai atsakinga veikla, bet ir kuria teigiamas sąsajas su prekės ženklu bei stiprina įmonės reputaciją. Teigiama reputacija turi įtakos darbuotojų motyvacijai, konkurenciniam pranašumui ir kuria interesų grupių palankumą“, - įsitikinęs I.Šerys.

Resursų išskaidyti nepataria

Turbūt daugelis pritartų, kad reikia džiaugtis kiekviena įmone, skiriančia paramą – ne tiek svarbu, ar tai daroma filantropiniais, ar rinkodaros sumetimais. Visgi, komunikacijos specialistai įmonėms pataria geriau remti kelias stambias iniciatyvas ir skirti pakankamai resursų šio fakto komunikacijai bei pridėtinės vertės kūrimui, užuot pernelyg išskaidžius paramai skirtus resursus.

Konsultacinės bendrovės IEG atliktas tyrimas rodo, kad daugiau kaip 40 % bendrovių sprendimus dėl rėmimo priima ketvirtame metų ketvirtyje. Taigi pats metas įvertinti savo įmonės rėmimo kryptis ir galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų