REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sakome Billas Gatesas, turime galvoje „Microsoft“. Richard Branson – „Virgin“. Sergejus Brinas – „Google“. Markas Zuckerbergas – „Facebook“. Šį sąrašą galima tęsti iki begalybės. Kompanijų įkūrėjai dažniausiai ne tik nustato jos vystymosi strategiją, bet ir tampa korporatyvinio prekės ženklo ir jo įvaizdžio dalimi. Tačiau be dešimčių milijardierių-charizmatikų, kurių vardus mes girdime taip garsiai ir taip dažnai, kaip pačius jų kompanijų pavadinimus, yra ir daugybė kitų milijardierių, kurių vardai yra jiems priklausančių prekės ženklų šešėlyje. Neretai tai būna trečios kartos įkūrėjų palikuonys, kurie neturi savo tėvų ar senelių charizmos, o jų turtą dažniausiai valdo samdomi vadybininkai. „Forbes“ išrinko 20 tokių „nežinomų“ milijardierių“ iš savo globalaus reitingo. Jų vardų tikriausiai niekada nebūsite girdėję, tačiau jūs arba jūsų draugai tikrai kada nors naudojo jų kompanijų produkciją.

 Kjeldas Kirkas Kristiansenas

Turtai: 7,3 milijardo JAV dolerių

Prekės ženklas: „Lego“

Kompanijos „Lego“ įkūrėjo Ole Kirko Kristiansenso anūkas. 1979 metais, kai jam sukako 32 metai, jis pradėjo vadovauti šeimos verslui, o 2004 metais atsistatydino iš „Lego Group“ prezidento posto, išsaugojęs vietą direktorių taryboje.

REKLAMA
REKLAMA

Chung Mong-koo

Turtai: 6,3 milijardo JAV dolerių

Prekės ženklas: „Hyundai"

75 metų amžiaus „Hyundai“ įkūrėjo Chung Ju-yungo sūnus, nuo 2000 metų vadovauja „Hyundai Motor Company“, kuri gamina „Hyundai“ ir „Kia“ markių automobilius.

REKLAMA

Maria Asuncion Aramburuzabala

Turtai: 5 milijardai (įskaitant šeimos aktyvus)

Prekės ženklas: „Corona“

Meksikiečių alaus gamintojo „Grupo Modelo“, kurio pagrindinis aktyvas – alus „Corona“, įkūrėjo anūkė. Po tėvo mirties 1995 metais Maria su seserimi sujungė pajėgas, kad neleistų išoriniams investuotojams įsigyti „Grupo Modelo“. Vis dėlto 2012 metais „Anheuser-Busch InBev“ paskelbė, kad yra pasiruošę išpirkti 50 proc. „Grupo Modelo“ akcijų už 20,1 milijardo JAV dolerių (dar 50 proc. jau priklausė „AB InBev“). Tačiau sandoriui pasipriešino JAV justicijos ministerija, nusprendusi, kad tokiu būdu gali būti pažeistas antimonopolijos įstatymas. Sandoris neįvyko, o „Anheuser-Busch InBev“ „Grupo Modelo“ verslą JAV pardavė kompanijai „Constellation Brands“, kuri gavo teises JAV naudoti „Corona“ prekės ženklą.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu M. Asuncion Aramburuzabala ir jos šeima investavo į IT verslą.

Lesas Wexneris

Turtai: 4,5 milijardo JAV dolerių

Prekės ženklas: „Victoria‘s Secret“

1963 metais L. Wexneris įkūrė drabužių parduotuvių tinklą „The Limited“ už pinigus, pasiskolintus iš savo tetos (4000 dolerių). Po šešerių metų jis padarė kompaniją „Limited Brands“ vieša. 1982 metais L. Wexneris įsigijo kompaniją „Victoria‘s Secret“ vos už 1 milijoną dolerių, o dabar kompanijos pajamos siekia 6,1 milijardo dolerių.

Barbara Carlson Gage ir Marilyn Carlson Nelson

Turtai: 4,1 milijardo dolerių

Prekės ženklai: „Radisson“, „TGI Friday‘s“

Curto Carlsono, 1938 metais už pasiskolintus 55 dolerius įkūrusio kompaniją „Gold Bond Stamp Company“ (dabar vadinasi „Carlson“), dukros. Pirmuoju šeimos verslu tapo maisto prekių parduotuvės. 1962 metais kompanija įsigijo „Radisson“ viešbutį Mineapolyje, o 1975 metais – greito maisto tinklą „TGI Friday‘s“. Po Curto mirties 1999 metais kompanijos valdymas perėjo jo dukrai M. Carlson Nelson, o 2008 metais ji užleido kompanijos direktorių tarybos pirmininkės postą savo dukrai Diane Nelson. Savo ruožtu B. Carlson Gage daugiausia užsiima labdaros projektais. Dabar „Carlson“ valdo daugiau nei 1300 viešbučių „Radisoon“, „Park Inn“ ir „Park Plaza“ bei daugiau nei 900 „TGI Friday‘s“ restoranų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fredas DeLuca

Turtai: 2,6 milijardo JAV dolerių

Prekės ženklas: „Subway“

1965 metais 17-metis F. DeLuca atidarė savo pirmą sumuštinių gamybos tašką, kad užsidirbtų mokslui universitete. 1000 dolerių šiam reikalui jam paskolino šeimos draugas. 1968 metais tinklas gavo šiuolaikišką pavadinimą „Subway“, o po 10 metų restoranų jau buvo 100. Dabar jų yra daugiau nei 40 tūkstančių, 102 pasaulio valstybėse.

Isaacas Perlmutteris

Turtai: 2,4 milijardo JAV dolerių

Prekės ženklas: „Marvel“

„Geležinis žmogus“, „Žmogus-voras“, „Kapitonas Amerika“, „Halkas“ ir daugelis kitų – visi jie yra „Marvel Entertainment“ kompanijos visatos dalis. Jai vadovauja 70-metis I. Perlmutteris. Po tarnybos Izraelio kariuomenėje jis išvyko užkariauti JAV su 250 dolerių kišenėje. 1997 metais jis sugebėjo laimėti mūšį dėl bankrutuojančios „Marvel Comics“. Ir kompanija suklestėjo. 2009 metais ji buvo parduota „Disney“ už 4,2 milijardo dolerių, o I. Perlmutteris išsaugojo generalinio direktoriaus postą.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų