REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Grandiozinis Turkijos statybų projektas juda pagal grafiką, o tai reiškia, jog jau 2014 metais šią saulėtą šalį nusprendę aplankyti turistai galės rinktis lėktuvus, nusileisiančius pirmame ir vieninteliame Europos jūriniame oro uoste, pastatytame ant dirbtinai supiltos salos, rašo etours.lt.

REKLAMA
REKLAMA

Jūrinis oro uostas intensyviai statomas šiaurės Turkijoje tarp dviejų Juodosios jūros pakrantės miestų – Ordu ir Giresuno. Tad statomas oro uostas taip ir pavadintas- Ordu-Giresuno oro uostu.

REKLAMA

Tiesa, projekto pradžioje patvirtintas kitoks, trumpesnis oro uosto pavadinimas – dėl lengvesnio įsiminimo, pavadinimas buvo sudarytas iš pirmųjų kaimyninių miestų pavadinimų raidžių: Or-Gi oro uostas. Tačiau neilgai trukus Turkijos valdininkai susizgribo, jog taip sutrumpinti pavadinimą yra negerai, mat trumpinis anglų kalba skambės kaip „Orgi“, kas reiškia orgiją ar grupinį seksą. Rimtam ir solidžiam turistiniam oro uostui tokių sąsajų visai nereikia, tad sutrumpintas pavadinimas skubiai atšauktas ir palikta pilna jo versija - Ordu-Giresuno oro uostas.

REKLAMA
REKLAMA

Nežiūrint šių kuriozų ir įvertinus statybų apimtis, darbai vyksta iš ties sparčiai – projekto idėja pirmą kartą paskelbta 2008 metais, vėliau kelis metus vyko projekto svarstymai ir tiriamieji darbai, tad galutinai jis patvirtintas tik 2011 metais. O jau iki šių metų galo bus pabaigti visi infrastruktūros kūrimo darbai ir įrengtas nusileidimo/pakilimo takas. Tad 2013 metų pabaigoje planuojama skelbti konkursą pačio oro uosto pastato statyboms, o gruodžio mėnesį jau laukiama pirmojo lėktuvo nusileidimo dirbtinėje saloje. Tiesa, keleivius oro uostas priims ne anksčiau kaip 2014 metais, o tiksli data dar nėra paskelbta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal projektą, statybų metu į jūrą (19 km. atstumu nuo Ordu miesto ir 25 km. atstumu nuo Giresuno miesto) supilta apie 20 milijonų tonų žemės, suguldyta apie 13 milijonų akmenų ir šis dirbtinis pylimas dar papildomai padengtas 9 milijonais tonų betono sluoksniu. Visa tai leis pasiekti, kad oro uosto pakilimo-nusileidimo takas būtų 3 km ilgio, o per metus jis pajėgtų aptarnauti apie 2.5 milijonų keleivių, iš kurių absoliuti dauguma bus turistai.

2011 metais patvirtinus projektą tikėtasi, kad pavyks sutilpti į 150 milijonų JAV dolerių biudžetą. Prieš kelias savaites išplatintas pranešimas, kad perskaičiavus biudžetą ir jį patikslinus pagal tai kiek darbų padaryta, ir kiek jų dar reikės padaryti, galutinis Ordu-Giresuno oro uosto biudžetas turėtų siekti apie 130 milijonų JAV dolerių.

REKLAMA

Ordu-Giresuno oro uostas bus pirmasis Europoje, pastatytas ant dirbtinės salos. Tuo tarpu pasaulyje jis taps ketvirtuoju tokiu oro uostu. Pats pirmasis pasaulyje jūrinis oro uostas, pastatytas ant dirbtinio pylimo, yra Tarptautinis Kansai oro uostas, įkurtas Osakos mieste, Japonijoje. Šis oro uostas atidarytas 1994 metais, jame yra vienas 3.5 km ilgio pakilimo-nusileidimo takas. Dirbdamas pilnu apkrovimu, oro uostas sugeba aptarnauti apie 160 000 keleivių.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų