REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Greitųjų traukinių srityje technologiškai pažangi Amerika stipriai atsilieka nuo Azijos ir Europos, ypač Japonijos ir Kinijos. Tačiau šis atsilikimas nebus amžinas: JAV pradedamos statyti pirmosios daugiau nei 300 km/h greičiu važiuosiančių traukinių magistralės.

REKLAMA
REKLAMA

Šią vasarą prasidėjo didelės spartos geležinkelio magistralės iš Los Andželo į San Franciską statyba. Traukiniai tarp šių miestų važinės 322 km/h greičiu, praneša „Gizmag.com“. Pirmoji naujosios magistralės atkarpa bus 105 km ilgio ruožas tarp Kalifornijos miestų Fresno ir Mereced. Visa sparčioji magistralė turėtų pradėti veikti 2029 metais.

REKLAMA

Skelbiama, kad 560 kilometrų atstumą nuo Los Andželo iki San Francisko greitieji traukiniai įveiks per 3 valandas. Svarstoma galimybė magistralę nutiesti toliau, iki Sakramento ir San Diego miestų; tokiu atveju magistralės ilgis siektų 1287 km, o ja kursuojantys greitieji traukiniai stotų 24 stotyse.

Kol kas neskelbiama, kokiomis technologijomis remsis ši greitoji geležinkelio magistralė, žinoma tik tiek, kad lokomotyvai bus varomi elektra, kuri bus gaminama vien tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Tiesiant magistralę palei ją bus sodinami medžiai, nes taip norima kompensuoti anglies dvideginio emisijas, susidarančias statybos darbų metu. Tarp vienų svarbiausių šio transporto plėtros projekto tikslų minimas siekis sumažinti Kalifornijos valstijoje bendrą išmetamų „šiltnamio dujų“ kiekį.

REKLAMA
REKLAMA

Iš viso sparčiosios magistralės statybai prireiks apie 68 mlrd. JAV dolerių. Kol kas surinkta tik 10 milijardų, tačiau tikimasi, kad svariai prisidės ir projekto investuotojai, tarp kurių minima ir Kinija.

Šiuo metu greičiausias JAV traukinys yra bendrovės „Amtrak“ „Acela Express“: jis gali išvystyti 241 km/h greitį, nors paprastai važiuoja dvigubai lėčiau.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų