REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per pirmąjį 2013 m. pusmetį „Renault“ įmonių grupės pardavimas užsienyje išaugo 4,3 proc. ir pasiekė rekordinį lygį. Deja, šio padidėjimo nepakako atsverti 7,3 proc. sumažėjusį įmonių grupės pardavimą Europoje, kur, tęsiantis negatyvioms tendencijoms, rinka susitraukė 6,7 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Nors pasauliniu mastu įmonių grupė pardavė 1,3 mln. automobilių, o pusę jų – už Europos ribų, per pirmąjį pusmetį pardavim mastas sumažėjo 1,9 proc. Palankesnes tendencijas rodo 0,7 proc. sumažėjimas per antrąjį ketvirtį. Pasaulinės rinkos dalis, kuri sumažėjo tik 0,1 procentinio punkto, praktiškai išliko tokia pat.

REKLAMA

Ryškiausi 2013 m. pirmojo pusmečio rezultatai

Kalbant apie pasiektus veiklos rezultatus užsienio rinkose, reikia pabrėžti, kad įmonių grupė ėjo užsibrėžtu augimo strategijos keliu ir pardavė 646 247 automobilius, o bendras pardavimo mastas išaugo 4,3 proc. Pardavimas šiose rinkose sudaro 49,6 proc. visos pasaulinių pardavimų apimties, arba 2,9 procentinio punkto daugiau negu pernai. Antrąja didžiausia rinka po Brazilijos tapo Rusija, o „Renault“ prekės ženklas – antruoju šioje šalyje labiausiai perkamu automobilių prekės ženklu. „Duster“ modelis leido bendrovei „Renault“ žengti reikšmingą žingsnį Indijos rinkoje – čia jis tapo perkamiausiu europietiškų automobilių prekės ženklu.

REKLAMA
REKLAMA

Europos rinkoje, kuri toliau traukėsi, įmonių grupė siekia išsaugoti savo rinkos dalį. Pardavimai šioje rinkoje sumažėjo 3,7 proc., o pardavusi 656 580 automobilių, bendrovė šiuo metu užima 9,2 proc. lengvųjų automobilių (LA) ir lengvųjų komercinių automobilių (LKA) rinkos, vadinasi, rinkos dalis sumažėjo 0,1 procentinio punkto. Įmonių grupės rezultatus neigiamai paveikė trijose pagrindinėse rinkose buvęs didesnis nei vidutinis visos rinkos smukimas. 14,2 proc. lengvųjų komercinių automobilių rinkos bendrovei „Renault“ užtikrino šios rinkos lyderės pozicijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visuose regionuose naująsias „Renault“ ir „Dacia“ automobilių serijas lydi laukta sėkmė. Naujasis „Renault Clio“, kuris buvo pateiktas Europos, Turkijos ir Magribo šalių rinkoms, tvirtai pirmauja Prancūzijos rinkoje. Sėkmingas „Captur“ debiutas Europoje patvirtina, kad „Renault“ dizaino atnaujinimas pasiteisino. Naujojo „Sandero“ pardavimas kilo aukštyn visose rinkose, iš jų daugiausia – Belgijoje (+99 proc.), Ispanijoje (+61 proc.), Turkijoje (+35 proc.), Prancūzijoje (+32 proc.) ir Italijoje (+32 proc.). Automobilis „Duster“, kurio parduota 188 868 vienetai, o bendras pardavimo apimčių augimas siekė 50 proc., tapo įmonių grupės pardavimų užsienio rinkose lyderiu.

REKLAMA

Komentuodamas pasiektus rezultatus, viceprezidentas Jérôme Stollas, kuris atsako už pardavimo ir rinkodaros bei lengvųjų komercinių automobilių sritį, pasakė: „Renault“ įmonių grupė dar kartą pademonstravo, kad yra tinkamai pasirinkusi plėtros užsienio rinkose strategiją, kuri leidžia sėkmingai atsverti didelę dalį mažėjančios Europos rinkos. Rezultatai Rusijoje ir Indijoje rodo, kad galime pasigirti tvirta sėkme užsienio rinkose, o išlaikyti pelningumo lygį ir užimamos rinkos dalį Europoje padeda atnaujintos „Renault“ ir „Dacia“ automobilių serijos.“

REKLAMA

Atskirų prekių ženklų pardavimo rezultatai

Apskritai „Renault“ prekės ženklo automobilių pardavimas smuko žemyn 4,6 proc., nes 4,3 proc. išaugęs pardavimas už Europos ribų nepajėgė atsverti 12,5 proc. smukusių pardavimų Europos šalyse. „Renault“ prekės ženklo automobiliai, kurių parduota 1 062 295 vienetai, sudarė 81,5 proc. visos įmonių grupės pardavimų apimties.

„Dacia“ prekės ženklo automobilių pardavimai išaugo 16,5 proc. Augimas pastebėtas visose teritorijose, o tokius gerus rezultatus lėmė „Duster“ sėkmė, išaugusi „Lodgy“ ir „Dokker“ paklausa bei atnaujinti „Sandero“ ir „Logan“ modeliai. „Dacia“ prekės ženklo automobiliai, kurių parduota 211438 vienetai, sudarė 16,2 proc. visos įmonių grupės pardavimų apimties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekės ženklas „Renault Samsung Motors“, kuris šiuo metu restruktūrizuoja produktų pasiūlymą ir pardavimo tinklą, paskelbė apie 12,4 proc. sumažėjusį pardavimą. Parduoti 29 136 šio prekės ženklo automobiliai. Tai sudaro 2,2 proc. visos įmonių grupės pardavimų apimties.

Europa: besitęsianti krizė ir nepalankios aplinkybės rinkoje

Europos rinkoje, kuri susitraukė 6,7 proc., įmonių grupė pardavė 656 580 automobilių, arba 7,63 proc. mažiau nei pernai. Lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių rinkos dalis sumažėjo 0,1 procentinio punkto ir dabar siekia 9,2 proc. Tokius veiklos rezultatus lėmė:

REKLAMA

- didesnis nei Europos vidurkis nuosmukis trijose stambiausiose įmonių grupės Europos rinkose – Graikijoje, Vokietijoje ir Italijoje;

- įmonių grupės strateginis siekis išsaugoti rinkos dalį, tam tikslui taikant efektyvią kainodaros politiką. „Renault“ prekės ženklo automobiliai Europos lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių rinkoje užima trečiąją vietą – 7,2 proc., tačiau jos dalis sumažėjo 0,5 procentinio punkto. Šešioliktus metus iš eilės „Renault“ prekės ženklas išlaikė lyderio pozicijas lengvųjų komercinių automobilių rinkoje – nors ir sumažėjusi 2,2 procentinio punkto, šiuo metu rinkos dalis siekia 14,2 proc.

REKLAMA

„Dacia“ prekės ženklo sėkmei didelės įtakos turėjo asortimento atnaujinimas ir sudėtingą šiandieninę padėtį Europos rinkoje atitinkantis pasiūlymas, leidęs lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių rinkos dalį padidinti 0,4 procentinio punkto. Dabar šio prekės ženklo rinkos dalis siekia 2,0 proc. Tai – pats ryškiausias iš visų prekės ženklų rinkos dalies ir pardavimo apimties per pirmąjį 2013 m. pusmetį padidėjimas.

Kylančioje elektromobilių rinkoje „Renault“ prekės ženklas, kuriuo pažymėti keturi visiškai aplinkos neteršiantys automobiliai, užima 48,9 proc. lengvųjų bei lengvųjų komercinių automobilių rinkos ir yra tvirtas jos lyderis. Birželio pabaigoje „Renault“ ZOE elektromobilis tapo populiariausiu elektromobiliu Europos rinkoje – tai iliustruoja 4770 užsakymų ir 29,5 proc. užimamos rinkos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susitraukusioje Prancūzijos rinkoje įmonių grupė pardavė 278 848 automobilius. Tai reiškia, kad lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių pardavimai sumažėjo 10,1 proc. Tačiau rinkos dalis padidėjo 0,2 procentinio punkto ir pasiekė 24,9 proc. Birželio pabaigoje „Renault Clio“ Prancūzijoje perkamiausias lengvasis automobilis, o per tris mėnesius užsakyti 11 309 „Captur“ automobiliai rodo puikų jo startą rinkoje. Bendrovė „Renault“, kurios automobiliai užima pirmaujančias vietas A, B ir C klasės automobilių segmentuose, patvirtino savo, kaip rinkos lyderės, vardą. Automobilis „Dacia“, kuriam tenka 4,8 proc. lengvųjų automobilių rinkos ir kuri padidėjo 0,9 procentinio punkto, pagal pardavimus įsitvirtino penktoje vietoje. „Renault“ pirmauja ir lengvųjų komercinių automobilių rinkoje, kur labiausiai perkamo automobilio pozicijas tvirtai išlaiko „Kangoo Express“.

REKLAMA

Padėtis už Europos ribų: įmonių grupė patvirtina, kad pardavimas užsienio šalyse išaugo 4,3 proc. Už Europos ribų bendrovė „Renault“ pardavė 646 274 automobilius, arba 4,3 proc. daugiau nei pernai. Pardavimai ne Europos šalyse sudarė 49,6 proc. visos pasaulinės pardavimų apimties (atitinkamai 46,7 proc. pirmajame 2012 m. pusmetyje).

Šie rezultatai patvirtina, kad įmonių grupės plėtra ne Europos šalyse vyksta sėkmingai. Šiuo metu dešimt pirmaujančių įmonių grupės rinkų yra ne Europoje, o dvi iš jų – Rusija ir Brazilija – patenka į sėkmingiausių trejetuką.

REKLAMA

Eurazijos regionas: pardavimas išaugo 9,9 proc., o Rusija tapo antrąja svarbiausia įmonių grupės rinka. Šiame regione „Renault“ pardavimas išaugo 9,9 proc. – parduoti 114 189 automobiliai. Užimamos rinkos dalis padidėjo 0,9 procentinio punkto ir pasiekė rekordinį „Renault“ užimamos rinkos dalies lygį – 7,3 proc. Rusijoje automobilių rinka susitraukė 5,7 proc., tačiau „Renault“ pardavimai išaugo 9,5 proc. Ypač didelės įtakos tokiam augimui turėjo geri lengvųjų visureigių segmento lyderio automobilio „Duster“ pardavimai bei tolesnė „Logan“ ir „Sandero“ sėkmė. Šiuo metu „Renault“ prekės ženklas Rusijos rinkoje užima antrąją vietą, o Rusijos rinkos dalis, kuri padidėjo 1,1 procentinio punkto, šiuo metu siekia 7,8 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Azijos ir Ramiojo vandenyno šalys: 7,8 proc. išaugę pardavimai ir sėkmingi „Renault“ žingsniai Indijoje Šiame regione parduota 125 400 įmonių grupės automobilių. Pardavimas išaugo 7,8 proc., o rinkos dalis išliko tokia pati – 0,7 proc.

„Renault“ prekės ženklas itin sėkmingus žingsnius žengė Indijos rinkoje. Į pirmaujančias gretas jį iškėlė penki automobiliai ir daugiau kaip 100 atstovų tinklas, aprėpiantis 90 proc. teritorijos. Šiam prekės ženklui dabar tenka 2,5 proc. Indijos rinkos (0,3 proc. pirmajame 2012 m. pusmetyje). Iš viso parduota 39 490 automobilių. Indijoje „Renault“ tapo populiariausiu europietiškų automobilių prekės ženklu.

Stabilioje Pietų Korėjos rinkoje „Renault Samsung Motors“ pardavimai smuko 14,2 proc. 2012 m. inicijuotas restruktūrizavimas jau pradeda duoti rezultatus – tai rodo teigiama SM5 antrojo etapo pradžia. Tikimasi, kad metų pabaigoje pasirodysiantis QM3 irgi bus žingsnis į atsigavimą.

Afrikos Viduržemio jūros regiono šalys: pardavimas išaugo 6,7 proc.

Pardavimas šiame regione išaugo 6,7 proc. – parduoti 196 543 automobiliai. Rinkos dalis truputį – 0,2 procentinio punkto – sumažėjo ir šiuo metu siekia 15,4 proc.

REKLAMA

Dinamiška Turkijos rinka išaugo 12,1 proc. o įmonių grupės pardavimas – 16,7 proc. „Renault“ sėkmę lėmė naujieji „Fluence“, „Clio“ (B segmento lyderis) ir „Symbol“, o „Dacia“ sėkmę – augantys „Duster“ pardavimai (augimas siekė 31,1 proc.) bei sėkmingas naujojo „Sandero“, „Lodgy“ ir „Dokker“ debiutas. Įmonių grupės rinkos dalis padidėjo 0,7 procentinio punkto ir šiuo metu siekia 17,2 proc.

Alžyre įmonių grupės pardavimas padidėjo 6,5 proc., o rinkos dalis dabar yra 26,5 proc. Lengvųjų automobilių rinkoje naujojo „Clio“, kuris po „Logan“ yra antrasis perkamiausias automobilis ir kuriam tenka 6,4 proc. rinkos dalies, sėkmė leido įmonių grupei išlaikyti aukštą pardavimų lygį ir 28,6 proc. dydžio rinkos dalį.

„Dacia“ ir „Renault“ automobilių pardavimo mastas Maroke leido įmonių grupei užimti dvi aukščiausias vietas rinkoje pagal pardavimo apimtis ir 1,6 procentinio punkto padidinti rinkos dalį, kuri pasiekė 39,3 proc.

Amerika: pardavimas smuko 2,4 proc., tačiau antrajame ketvirtyje pastebėtas atsigavimas (+3,1 proc.) Įmonių grupei pavyko parduoti 210 142 automobilius. Tai reiškia, kad pardavimas sumažėjo 2,4 proc. Rinkos dalis sumažėjo 0,5 procentinio punkto ir šiuo metu siekia 6,2 proc. Įmonių grupės lengvųjų komercinių automobilių pardavimas išaugo 20,4 proc. – tai beveik tris kartus daugiau nei bendras rinkos augimas, kuris siekė 7,8 proc. Įmonių grupė paskelbė apie žymų, 3,1 proc. dydžio, pardavimo augimą antrajame ketvirtyje. Siekiant padidinti pardavimo pajėgumus iki 100 000 automobilių, Curitibos gamykla buvo uždaryta dviems mėnesiams. Tai lėmė automobilių stygių Brazilijos rinkoje, kuris turėjo įtakos ir pardavimų apimčiai. „Renault“ rinkos dalis Brazilijos rinkoje sumažėjo 0,8 procentinio punkto ir šiuo metu siekia 6,0 proc. Brazilija, kur parduota 102 020 automobilių, tapo trečiąja pagal dydį įmonių grupės rinka.

REKLAMA

Argentinoje „Renault“ pardavimas išaugo 6,8 proc. Augimą lėmė „Clio Mio“ ir „Duster“ sėkmė rinkoje. Rinkos dalis sumažėjo 0,2 procentinio punkto ir dabar siekia 14,1 proc., o lengvųjų komercinių automobilių pardavimas išaugo 15,3 proc. Prognozuojama, kad pateikus rinkai naująjį „Master“, prekės ženklas išlaikys rinkos lyderio pozicijas.

2013 m. pardavimo perspektyvos

Numatoma, kad 2013 m. pasaulinė transporto priemonių rinka augs dviem, o ne trimis procentais, kaip buvo prognozuota metų pradžioje. Kai kurių besivystančių šalių rinkose pastebimas augimo lėtėjimas, tačiau labiausiai – 5 proc. – susitraukė Europos rinka. Nors prognozuota, kad Prancūzijos rinka susitrauks 5 proc., šis skaičius yra didesnis ir jau siekia 8 proc.

Kalbėdamas apie perspektyvas, Jérôme Stollas pažymėjo: „Įmonių grupės produktų asortimento atnaujinimas šiuo metu vyksta sklandžiai – visose rinkose jau matome pirmuosius rezultatus. Jei neblogės padėtis Europos ir Prancūzijos rinkose, išaugę mūsų gamybos pajėgumai užsienyje, pasiūlymo rinkai aktualumas bei patrauklumas ir bus tie veiksniai, kurie 2013 m. leis pasiekti didesnį nei 2012 m. pasaulinio pardavimo mastą.“

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų