REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pilotas, kuris valdė oro bendrovės „Asiana“ lėktuvą, sudužusį praeitą savaitgalį San Fransisko oro uoste, anksčiau ten niekada nebuvo leidęsis laineriu „Boeing 777“ ir nesėkmingai mėgino vėl pakilti, kai tapo aišku, jog lėktuvo greitis per mažas saugiai nusileisti, sekmadienį pranešė aviacijos priežiūros tarnybų ir oro bendrovės pareigūnai.

Pilotas, kuris valdė oro bendrovės „Asiana“ lėktuvą, sudužusį praeitą savaitgalį San Fransisko oro uoste, anksčiau ten niekada nebuvo leidęsis laineriu „Boeing 777“ ir nesėkmingai mėgino vėl pakilti, kai tapo aišku, jog lėktuvo greitis per mažas saugiai nusileisti, sekmadienį pranešė aviacijos priežiūros tarnybų ir oro bendrovės pareigūnai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kol kas neaišku, ar menka piloto patirtis valdyti šio tipo orlaivius ir San Fransisko oro uosto nepažinojimas kaip nors lėmė šeštadienį įvykusią avariją. Pareigūnai taip pat aiškinasi, ar nebuvo sugedusi oro uosto arba lėktuvo įranga.

REKLAMA

Sekmadienį San Matėjo apygardos koroneris Robertas Foucrault (Roberas Fukro) teigė, jog yra tiriama ir prielaida, kad šeštadienį viena iš dviejų žuvusių paauglių keleivių iš Kinijos galėjo likti gyva per lėktuvo avariją, bet buvo suvažinėta gelbėtojų automobilio, skubėjusio padėti žmonėms, sprunkantiems iš užsiliepsnojusio lėktuvo.

Pažymėtina, kad 305 iš 307 to lainerio keleivių liko gyvi, o daugiau nei trečdalio netgi neprireikė hospitalizuoti. Tik nedidelė dalis keleivių patyrė kritinių sužalojimų.

REKLAMA
REKLAMA

JAV nacionalinės susisiekimo saugumo tarybos vadovė Deborah Hersman (Debora Hersmen) sakė, kad 214-ojo reiso lėktuvui leidžiantis oro uoste per mažu greičiu įsijungė smukos pavojaus signalas, todėl buvo mėginama išeiti iš tūpimo režimo, bet laineris po akimirkos rėžėsi į žemę.

Per spaudos konferenciją D.Hersman nurodė, jog lėktuvas skrido gerokai lėčiau nei įprastas tūpimo greitis – 137 mazgai (254 kilometrai per valandą).

„Kalbame ne apie kelis mazgus“, – pažymėjo ji.

D.Hersman pasakojo apie karštligiškas pilotų pastangas išgelbėti orlaivį paskutinėmis skrydžio sekundėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Likus septynioms sekundėms iki smūgio pilotai suprato, kad reikia padidinti greitį, sakė pareigūnė, remdamasi garso įrašais iš pilotų kabinos ir skrydžio duomenų registratorių duomenimis. Dar po trijų sekundžių įsijungė orlaivio vairalazdės purtiklis – skrydžio saugumo įrenginys, perspėjantis pilotus apie gresiančią smuką.

Įprastas manevras, siekiant išvengti smukos – staigiai padidinti lėktuvo greitį, o D.Hersman nurodė, kad buvo perstumtos variklių galingumą reguliuojančios svirtys, o varikliai, regis, reagavo normaliai.

REKLAMA

Likus 1,5 sekundės iki smūgio, įgulos nariai šūktelėjo, kad nusileidimas atšaukiamas.

Šios detalės patvirtino likusių gyvų žmonių ir kitų liudininkų pasakojimus, jog lėktuvas iš pažiūros skrido per lėtai, kol jo uodega kliudė apsauginę sienelę tūpimo tako gale, o nosis smigo žemyn.

„Boeing 777“ pilotai paprastai leidžiasi 137–142 mazgų (254–263 kilometrų per valandą) greičiu, sakė šiais laineriais skraidęs oro bendrovės „American Airlines“ kapitonas Bobas Coffmanas. Pasak jo, pastarojoje spaudos konferencijoje pateikta informacija kelia svarbų klausimą – kodėl tas lėktuvas skrido per lėtai?

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų