REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Darželių problemos sprendimas: vaikus tėvai iš karto leis į mokyklą

Psichologai ir ugdymo specialistai tam nepritaria

Tomas Kavaliauskas, Loreta Mačiulienė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt

Trūkstant vietų darželiuose Vilniaus savivaldybė dar šiemet iš jų į mokyklas žada iškelti ikimokyklinukus. Tačiau psichologai ir edukologai įspėja: jei darželinukams nebus užtikrinta saugi aplinka mokyklose, šie patirs didelį stresą, neturės motyvacijos mokytis.

REKLAMA
REKLAMA

Tėvų forumas kritikuoja valdininkų planus ir apgailestauja, kad nebuvo atsižvelgta į jų siūlymus, kaip spręsti darželių problemą.

REKLAMA

Šiuo metu Vilniaus darželius lanko apie 25 tūkst. vaikų, privačius – dar beveik 2 tūkst. Panašiai tiek dar laukia savo eilės į darželius.

Vilniaus valdžia sumanė mažinti vietų deficitą iš darželių į mokyklas iškraustydama ikimokyklinukus.

„Šie sprendimai būtų daromi tik sutarus su mokykla ir su darželiu. Tai būtų būdas, kuris leistų sukurti apie 1000 naujų vietų darželiuose. Tai būtų naudinga mokykloms, nes jos tuštėja“, – LRT televizijos naujienų tarnybai komentuoja Vilniaus meras Artūras Zuokas.

REKLAMA
REKLAMA

Mero skaičiavimais, norint į darželius nepatenkantiems vaikams pastatyti naujus darželius, prireiktų 100 mln. litų, o vaikus perkelti iš darželių į mokyklas užteks kiek daugiau nei 2 mln. lt. Šis klausimas aptartas ir su tėvų organizacijomis.

„Kol kas darbo grupės rezultatų nesame matę ir keista, kad [girdime] pareiškimų, jog yra nutarta darbo grupėje. Manau, klausimą galima spręsti kitaip. Lietuvos tėvų forumas siūlo darželius statyti naudojant modulines-laikinąsias konstrukcijas, deja, merija nelabai nori į mūsų siūlymus atsižvelgti“, – pabrėžia Tėvų forumo tarybos pirmininkas Audrius Murauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Edukologai, psichologai pabrėžia, kad ne savo valia šešiamečiui, paliekančiam jaukią darželio aplinką ir keliaujančiam į didelę mokyklą, privalo būti sukurta tinkama ugdymo aplinka, o tėvams pageidaujant vaikai turi turėti popiečio miego galimybę.

„Aplinka turėtų būti pritaikyta ir atitikti ugdymo turinį. Kadangi tai nėra tas tiesioginis priešmokyklinis mokymosi laikas, tad ir aplinka turėtų atitikti ugdymo turinį – turėtų būti įvairios veiklos, poilsio zonos“, – aiškina Edukologijos universiteto Ugdymo pagrindų katedros vedėja Aušra Žemgulienė.

REKLAMA

„Svarbu, kaip tas [iškėlimas] būtų sutvarkytas – ar didelėje mokykloje vaikai turės galimybę išpildyti, patenkinti savo poreikius. Šešiamečiai turi [savo] poreikius aplinkai: ir žaidimui, ir mokymuisi, ir poilsiui, ir bendravimui su draugais. Kartu [svarbu užtikrinti] saugumo poreikius toje didelėje erdvėje, pilnoje suaugusiųjų, didelių judrių paauglių“, – pabrėžia Vilniaus universiteto Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedros docentė, psichologė Rasa Barkauskienė.

Pasak psichologės, britų tyrimas atskleidė, kad ikimokyklinio amžiaus vaikai likus pusmečiui iki mokyklos patiria stiprų stresą, o streso hormono koncentracija didžiausia būna per pirmąsias dvi savaites atėjus į mokyklą ir sumažėja tik po pusmečio.

Vilniaus taryba galutinį sprendimą dėl ikimokyklinukų perkėlimo iš darželių į mokyklas žada priimti dar šį mėnesį.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų