REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį Seimas svarsto ir ketina priimti Vyriausybės pateiktą mokesčių paketą. Paketas teikiamas, svarstomas ir priimamas itin skubotai – laikotarpis tarp pateikimo ir priėmimo sudaro vos dvi dienas. Net ir 2008 m. pabaigoje įvykdytos mokesčių „reformos“ metu laikotarpis tarp pateikimo ir priėmimo sudarė savaitę. Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) ragina nedidinti mokesčių ir nejaukti Lietuvos mokesčių sistemos, o mokesčių reformą įgyvendinti tik nuodugniai ir tiksliai įvertinus siūlymų pasekmes.

Ketvirtadienį Seimas svarsto ir ketina priimti Vyriausybės pateiktą mokesčių paketą. Paketas teikiamas, svarstomas ir priimamas itin skubotai – laikotarpis tarp pateikimo ir priėmimo sudaro vos dvi dienas. Net ir 2008 m. pabaigoje įvykdytos mokesčių „reformos“ metu laikotarpis tarp pateikimo ir priėmimo sudarė savaitę. Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) ragina nedidinti mokesčių ir nejaukti Lietuvos mokesčių sistemos, o mokesčių reformą įgyvendinti tik nuodugniai ir tiksliai įvertinus siūlymų pasekmes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pakete yra ir mokesčių mokėtojams naudingų siūlymų: neapmokestinamojo pajamų dydžio didinimas, dividendų apmokestinimo mažinimas. Bet yra ir siūlymų didinti mokesčius, o tai menkins Lietuvos mokesčių sistemos patrauklumą investuotojams, konkurencingumą ir ekonomikos augimo potencialą, stabdys darbo vietų kūrimą. Labai neigiamai vertintina ir tai, kad projekte nėra pateiktos „Sodros“ įmokų „lubos“, nors tai sulaukė tiek mokesčių reformos darbo grupės, tiek visuomenės pritarimo“, – teigia Kaetana Leontjeva, LLRI vyr. ekspertė.

REKLAMA

Pasak K. Leontjevos, sprendimas didinti mokesčių naštą pajamoms iš palūkanų ir vertybinių popierių pardavimo mažins paskatas taupyti ir investuoti.

„Jeigu mokesčių mokėtojų pajamos iš palūkanų ir vertybinių popierių pardavimo viršija 10 tūkstančių litų per metus, jiems išaugs mokesčių našta. Tai mažins paskatas taupyti ir investuoti, sumažins Lietuvos konkurencingumą ir ekonomikos augimą, stabdys darbo vietų kūrimą. Trečdalis Europos Sąjungos ir EBPO šalių apskritai netaiko kapitalo prieaugio mokesčio ir tai pasiteisina, kadangi tokios šalys kaip Liuksemburgas ar Nyderlandai yra konkurencingos ir patrauklios investuotojams. Nors svarstoma įvesti 10 tūkstančių litų neapmokestinamą dydį, tikėtina, kad biudžetui trūkstant lėšų šis dydis jau artimiausiu metu bus sumažintas ir ilgainiui visi taupantys gyventojai bus apmokestinti“, –įspėja ekspertė.

REKLAMA
REKLAMA

Akcizą alui svarstoma didinti 10 proc., vynui kone perpus – 47 proc., tarpiniams produktams – trečdaliu.

„Projektų aiškinamajame rašte pripažįstama, kad siūlymas didinti akcizus prieštarauja Vyriausybės prioritetiniam siekiui mažinti kontrabandą. Labai tikėtina, kad tikslas surinkti pajamų į biudžetą nepasiteisins dėl išsiplėtojusios šešėlinės ekonomikos ir akcizinių prekių kontrabandos“, – sako K. Leontjeva.

LLRI siūlo nepriiminėti pakeitimų skubos tvarka ir siūlo mokesčių reformą įgyvendinti tik nuodugniai ir tiksliai įvertinus siūlymų pasekmes. Mokesčių mažinimą LLRI siūlo įgyvendinti kartu su išsamia biudžeto peržiūra, leisiančia panaikinti neefektyvias, nereikalingas funkcijas ir mažinti biudžeto išlaidas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų