REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tyrimas parodė, jog mažo ir vidutinio dydžio įmonės (MV įmonės), vykdančios savo veiklą ir tarptautinėse rinkose, yra du kartus sėkmingesnės nei tos, kurios vykdo veiklą vien tik vietinėse rinkose. Dėmesys tarptautinei prekybai tokiose įmonėse nuolat auga. Mažų ir vidutinių įmonių gyvavimą sunkina 20 amžiaus infrastruktūra, dideli muitai ir informacijos apie tarptautinę prekybą stoka.

Tyrimas parodė, jog mažo ir vidutinio dydžio įmonės (MV įmonės), vykdančios savo veiklą ir tarptautinėse rinkose, yra du kartus sėkmingesnės nei tos, kurios vykdo veiklą vien tik vietinėse rinkose. Dėmesys tarptautinei prekybai tokiose įmonėse nuolat auga. Mažų ir vidutinių įmonių gyvavimą sunkina 20 amžiaus infrastruktūra, dideli muitai ir informacijos apie tarptautinę prekybą stoka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IHS, lyderiaujantis informacijos ir analitikos šaltinis, ir DHL Express kompanija atliko tyrimą apie mažas ir vidutines įmones. Tyrimo duomenimis, tarptautinė prekyba yra pagrindinė smulkaus ir vidutinio verslo sėkmės varomoji jėga.

REKLAMA

MV įmonės sąvokos suvokimas skiriasi įvairiose šalyse, šią sąvoką apibrėžia įmonės darbuotojų skaičius bei gautos pajamos. Taigi, MV įmonė – ta, kurioje dirba nuo 10 iki 249 darbuotojų, uždirbamos metinės pajamos – ne daugiau nei 50 mln. EUR. Jei pažvelgtume į įmones Lietuvoje, tai net 99% Lietuvos įmonių galima priskirti mažų ir vidutinių įmonių kategorijai.

Makroekonominė analizė ir 410-ties įmonių vadovų atlikta apklausa 12-oje šalių (Kanadoje, Italijoje, JAV, Japonijoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Brazilijoje, Rusijoje, Indijoje, Kinijoje ir Meksikoje) atskleidžia faktą, jog MV įmonės, kurios vykdo savo veiklą tarptautinėse rinkose, yra du kartus sėkmingesnes nei tos, kurios veikia vien tik vietinėje rinkoje. Net 26% įmonių, kurios vykdė tarptautinę prekybą, rezultatai reikšmingai viršijo bendrą rinkos vidurkį, tuo tarpu tik 13% įmonių, veikiančių vien tik vietinėse rinkose, rezultatai pranoko bendrąją rinkos situaciją. MV įmonių vadovai kaip pagrindinius tarptautinės veiklos privalumus įvardino galimybę patekti į naujas rinkas, priėjimą prie naujausių ,,know-how’’ technologijų bei savo produktų ir paslaugų diversifikavimą.

REKLAMA
REKLAMA

Įdomu tai, kad MV įmonės, kurios įsikūrė per pastaruosius penkeris metus, yra labiau linkusios į tarptautinį verslą nei tos, kurios įsikūrė gerokai anksčiau, nepaisant fakto, kad anksčiau įsikūrusios turėjo daugiau laiko savo verslo vystymui. Dauguma MV įmonių, kurios išplėtė savo veiklą į užsienio rinkas per pastaruosius trejus metus, nurodė, jog per ateinančius kelis metus planuoja padidinti savo apyvartos dalį būtent iš savo eksporto procedūrų, nors ekonominė situacija ir neaiški.

Pagrindinės problemos, su kuriomis susiduria MV įmonės, yra turimos informacijos apie užsienio rinkas trūkumas, aukšti muito mokesčiai.

,,Būdami lyderiaujančia tarptautinių skubiųjų siuntų kompanija, mes taipogi pritariame pozicijai, jog tarptautinė prekyba mažoms ir vidutinėms įmonėms sukuria milžinišką naudą. Pasaulinė prekyba ne tik atveria naujas rinkos galimybes įmonių kuriamoms prekėms bei paslaugoms, bet taipogi suteikia prieigą prie geriausių tarptautinių verslo pavyzdžių bei naujovių. Svarbiausia ko gero yra tai, kad varžymasis tarptautinėje rinkoje verčia įmones gerinti savo vidinę veiklą bei procesus, kas įtakoja įmonių veiklą tiek vietinėje rinkoje, tiek ir užsienyje,” – sako Ken Allen, DHL Express generalinis direktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų