REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susiekimo ministerija šiandien paskelbė apie planus sujungti Vilniaus, Kauno ir Palangos tarptautinius oro uostus, taip sutaupant daugiau nei 1,2 mln. litų kasmet. Susiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, sujungimas skatins oro uostų veiklos efektyvumą, mat šiuo metu panašias paslaugas atliekantys departamentai iš esmės nėra reikalingi.

Susiekimo ministerija šiandien paskelbė apie planus sujungti Vilniaus, Kauno ir Palangos tarptautinius oro uostus, taip sutaupant daugiau nei 1,2 mln. litų kasmet. Susiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, sujungimas skatins oro uostų veiklos efektyvumą, mat šiuo metu panašias paslaugas atliekantys departamentai iš esmės nėra reikalingi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įtakos oro linijoms neturės

„Air Lituanica“ komercijos direktoriaus, buvusio Vilniaus oro uosto komercijos direktoriaus Simono Bartkaus manymu, Susiekimo ministerijos sprendimas – teisingas. Paklaustas ar tokie veiksmai turės kokios nors įtakos oro linijų teikiamoms paslaugoms, pašnekovams sakė, kad šie dalykai iš esmės nesusiję.

REKLAMA

„Tai gera idėja, kuri taikoma visame pasaulyje – kad ir toje pačioje Estijoje, Ispanijoje ar Skandinavijos šalyse. Normalus dalykas, kad tą pačią veiklą vykdantį turtą valdytų per vieną įmonę“, – sakė S. Bartkus.

Panašios nuomonės laikosi ir vyriausiasis „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis. Anot jo, jungiami ne oro uostai, o juos valdančios struktūros, todėl oro linijos nepajus pokyčių.

„Pasikeisti gali nebent derybinės pozicijos su skirtingomis oro linijomis“, – pridūrė N. Mačiulis.

REKLAMA
REKLAMA

Buvęs susisiekimo viceministras, kuravęs aviacijos sektorių, Rimvydas Vaštakas teigė, kad jei įmonė valdoma efektyviai iš esmės nėra svarbu ar tai daroma iš trijų ar vieno centro.

„Esmė bus vistiek suvaldyti vadinamą konkurencingumą arba vieno, arba kito oro uosto pernelyg didelį globojimą, tad jei tie dalykai bus sutvarkyti, tada, manau, oro uostų administracinis pertvarkymas bus naudingas“, – sakė R. Vaštakas.

Yra ir kitų priemonių

Nors oro uostų administracijos jungimas iš esmės vertinamas teigiamai, N. Mačiulis įžvelgė ir kitų būdų oro uostų efektyvumo skatinimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vienas iš tokių rodiklių, rodančių kapitalo įdarbinimo neefektyvumą, tai skolinto ir nuosavo kapitalo santykis, kuris Lietuvos valstybės valdomose įmonėse siekia 10 proc. o privataus sektoriaus siekia 80 proc. Tai rodo, kad VVĮ neišnaudoja kapitalo efektyviai“, – sakė ekonomistas. Pašnekovas pridūrė, kad paprasčiausia būtų pradėti ne nuo jungimo, o nuo kitų resursų išnaudojimo.

Pernai Vilniaus oro uosto grynasis pelnas siekė 628,11 tūkst. litų ir perskraidino 2,208 mln. keleivių. Kauno oro uosto grynasis pelnas siekė 142,9 tūkst. litų ir perskraidino 830 tūkst. keleivių, o Palangos oro uosto pelnas siekė 161,4 tūkst. litų, keleivių skaičius – 128,1 tūkst. keleivių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų