REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

SEB bankas Palangos aplinkkelio tiesimo projektui finansuoti suteikė daugiau kaip 29,3 mln. litų (8,5 mln. eurų) paskolą. Finansavimas suteiktas specialiosios paskirties bendrovei „Palangos aplinkkelis“, kuri paskolos lėšas naudos aplinkkelio projektavimo ir tiesimo darbams. Tai yra pirmas viešosios ir privačios partnerystės projektas susisiekimo sektoriuje Lietuvoje.

SEB bankas Palangos aplinkkelio tiesimo projektui finansuoti suteikė daugiau kaip 29,3 mln. litų (8,5 mln. eurų) paskolą. Finansavimas suteiktas specialiosios paskirties bendrovei „Palangos aplinkkelis“, kuri paskolos lėšas naudos aplinkkelio projektavimo ir tiesimo darbams. Tai yra pirmas viešosios ir privačios partnerystės projektas susisiekimo sektoriuje Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kelių ir jų infrastruktūros modernizavimo projektai Lietuvoje yra itin svarbūs, nes jų įgyvendinimas yra susijęs su daugeliu, ne tik ekonominės naudos, aspektų. Palangos aplinkkelis sureguliuos tranzitinio transporto srautus pajūryje, pagerins logistiką šiame kelyje, taip pat padės spręsti taršos, triukšmo problemas šalia Klaipėdos ir kurortinio miesto Palangos“, – sako Aivaras Čičelis, SEB banko prezidento pavaduotojas ir Verslo bankininkystės tarnybos direktorius.

REKLAMA

Pasak jo, viešosios ir privačios partnerystės projektai dažnai yra vienas geriausių sprendimų, padedančių greičiau plėtoti viešąją infrastruktūrą šalyje. „Valstybės institucijos gali subalansuoti šalies investicijas, kadangi projektą savo lėšomis įgyvendina privatūs partneriai, už kurį valstybė lygiomis dalimis atsiskaito per ilgą laikotarpį, o ne iš karto“, – sako A. Čičelis. Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio Klaipėda–Liepoja (A13) dalis ir tęsis 8,25 kilometro. Jo statybas planuojama užbaigti per dvejus metus.

REKLAMA
REKLAMA

„Vykdant viešosios ir privačios partnerystės projektus, ypač dabar, kai šie projektai Lietuvoje dar yra naujovė, labai svarbu turėti patikimą ir ilgalaikį finansų partnerį. Atsižvelgdami į tai, pasirinkome SEB banką“, – sako Vitoldas Sapožnikovas, bendrovės „Palangos aplinkkelis“ direktorius. Pasak jo, pasaulinė praktika rodo, kad, įgyvendinant viešosios ir privačios partnerystės projektus, pasiekiamas geriausias kainos ir kokybės santykis.

„Džiaugiamės, kad šis pilotinis viešosios ir privačios partnerystės projektas kelių sektoriuje gavo ilgalaikį finansavimą. Tikimės, kad tokio pobūdžio finansavimo struktūra bus pritaikyta ir kitiems planuojamiems projektams. Neabejojame, kad bendradarbiavimas su privačiais investuotojais gali būti efektyvus būdas užtikrinti infrastruktūros plėtrą ir leidžia sukurti didesnę vertę tiek viešajam sektoriui, tiek ir galutiniam viešosios paslaugos vartotojui“, – sako Tadas Jagminas, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ projektų valdymo departamento direktorius.

Bendra Palangos aplinkkelio statybų ir priežiūros darbų projekto vertė yra daugiau kaip 123 mln. litų. Pagal viešosios ir privačios partnerystės sutartį valstybė už atliktus darbus ir paslaugas atlygį išmokės per 23-ejus metus nuo aplinkkelio eksploatavimo pradžios. Bendrovės „Palangos aplinkkelis“ vadovo teigimu, pasibaigus projekto statyboms ir priežiūros sutarties terminui, valstybės nuosavybėn bus perduotas kokybiškas, visus norminius reikalavimus atitinkantis kelias.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų