TV3

Pirmasis skrydis ir trumpos atostogos Romoje

Kadangi visas artimesnis užsienis jau yra išvažinėtas autobusu, šį kartą nutarėme pažiūrėti, ką reiškia skristi lėktuvu. Todėl ilgai nedvejoję šioms trumpoms atostogoms pasirinkome Romą. Dar iki šil vos užmerkus akis jaučiu tą šiltą saulę bei neapsakomą itališkų ledų skonį. Bet apie viską iš eilės. Ilgai nelaukęs, pasičiupau pigius lėktuvų bilietus bei tikrai nebrangų viešbutį ir ėmiau naršyti po platųjį internetą praktinių patarimų, kaip išgyventi ir ką įdomaus pamatyti šiame chaoso mieste. Čia man ypač padėjo Romos nemokamų lankytinų vietų gidas. Beje, pačią Romą, daugeliu atveju, ir galima būtų vadinti tiesiog milžinišku muziejumi po atviru dangumi, rašo kelioniumanija.lt.

Pirmoji kelionė lėktuvu

Skrydis buvo fantastiškas. Pasitaikė puiki giedra diena, todėl pro langą viskas kuo puikiausiai matėsi – net ir dalis aukštakulnį batelį savo forma primenančio pusiasalio. Nusileidus oro uoste ir jau lipant iš lėktuvo užplūdo ta maloni, tropinė atostogų šiluma, o vienintelė kirbėjusi mintis buvo „atostogos prasideda!”

Roma Pass Pirmoji misija Italijos sostinėje buvo įsigyti Roma Pass. Galėčiau drąsiai sakyti, kad tai, ko gero, buvo pats geriausias kelionės draugas ir kartu ekonomiška investicija. Roma Pass – tai rinkinukas, kurį sudaro miesto centro žemėlapis, lankytinų vietų aprašymai, puiki metro schema bei kartoninė kortelė, teikianti labai reikalingų privilegijų – 3 dienas nemokamai naudotis viešuoju transportu bei nemokamai apsilankyti dviejuose pasirinktuose archeologiniuose muziejuose. Ir viso to gėrio kaina yra 30 EUR.

Viešasis transportas Romoje

Kadangi už viešbutį mokėjome mažiau, tad apsistoti teko maždaug už 2 km nuo Romos centro. Todėl pagrindinė susisiekimo priemonė buvo metro, kurio traukiniai rieda dviem paprastomis linijomis ir stoja prie populiariausių lankytinų Romos vietų. Šios linijos susikerta prie Termini stoties, kuri yra pagrindinė miesto metro stotelė ir išvykimo į įvairius Italijos miestus bei oro uostus taškas.

Romoje galima važinėti ir autobusais, tačiau jei metro keliauja absoliučiai visi – tiek turistai, tiek vietiniai žmonės, tai autobusais labiau keliauja tik vietiniai. Čia jų maršrutų yra tiek, kad net baisu pradėti gilintis kas, kur ir kaip. Panašu, kad važiuoja jie į įvairiausius miesto kampelius.

Ilgai nelaukęs, pasičiupau pigius lėktuvų bilietus bei tikrai nebrangų viešbutį ir ėmiau naršyti po platųjį internetą praktinių patarimų, kaip išgyventi ir ką įdomaus pamatyti šiame chaoso mieste. Čia man ypač padėjo Romos nemokamų lankytinų vietų gidas. Beje, pačią Romą, daugeliu atveju, ir galima būtų vadinti tiesiog milžinišku muziejumi po atviru dangumi.

Pirmoji kelionė lėktuvu

Pirmąją popietę tiesiog pasivaikščiojome po viešbučio apylinkes bei susipažinome su faktu, kad vietinės parduotuvės, pasirodo, čia dirba tik iki 20 val., o metro rieda tik iki 21 val. Tad nutarėme užsukti į nedidelį restoranėlį pirmajai itališkai picai paragauti. Picų kainos čia svyruoja nuo 5 iki 10 EUR, tad išbandyti nutariau tradicinę Capricciosa. Gavau išties labai smagų variantą, kai visi produktai buvo maždaug sumesti krūvelėmis ant picos, o viską dozuotis valgant galima buvo kaip sau nori.    Po Romą – dviračiais

Prieš atvykstant į Romą teko girdėti, kad dviračio nuoma čia visai dienai kainuoja 10 EUR ir tai buvo tiesa. Tad kodėl nepabandžius? Tačiau vos tik išsinuomoję dviračius supratome, kodėl beveik niekas nemėgina šios transporto priemonės – Romoje nėra absoliučiai jokios dviračių infrastruktūros, tik nutrūktgalvis eismas. Tad teko pratintis prie to.

Patys dviračiai buvo tikrai puikūs, ir jei ne jie, niekaip nebūtumėm tiek apėję ir atradę įdomių vietų: galybę apžvalgos aikštelių su nuostabiomis panoramomis bei žalių parkų, net verslo rajoną ir žydų kvartalą.   Nuo Angelų pilies iki žiauriausių kovų arenos

Antrąją dieną nutarėme išnaudoti Roma Pass galimybes – nemokamai aplankyti Angelų pilį bei garsųjį Koliziejų. Nuo Angelų pilies bokštų pasigėrėjome senojo miesto panorama. Netoli šios pilies virš Tibro upės pakibęs gražusis Angelų tiltas, kuriuo po to ir pajudėjome link Koliziejaus.

Į pastarąjį, beje, su Roma Pass įleidžia ne tik, kad nemokamai, bet ir be eilės (kuri čia lūkuriuojant turistų minioje gali užtrukti ir pusdienį). Be to, įsigijus bilietą į Koliziejų įskaičiuotas ir apsilankymas Palatino kalvoje. Koliziejaus vidus paverstas puikia istorine ekspozicija, o išorinė jo dalis primena milžinišką fotosesijų aikštelę. Ir kaip gi nenusifotografuosi prie šio garsiojo pasaulio stebuklo.

Nors mūsų bilietas ir suteikė teisę eiti į Palatino kalvą nemokamai, tačiau ten neužsibuvome labai ilgai, nes vos tik pradėjus keliauti link jos, Romos Forumo garsiakalbiai pranešė, jog ekspozicija uždaroma.

Planai keičiasi...

Anksti ryte papusryčiavę, susikrovėme rankšluosčius, maudymosi kostiumus ir susiruošėme kelionei prie jūros. Pakeliui į stotelę, sustojome vestibiulyje pasiaiškinti, kaip geriau būtų naktiniu transportu nuvykti į oro uostą. Ir čia mus pasitiko didžioji staigmena...

Pasirodo, viešasis Romos transportas šiandien nutarė streikuoti ir nevažiuoti visai, išskyrus tris valandas labai nepatogiu laiku. O tai reiškia, kad jūros nebepamatysime ir mūsų planai keičiasi. Tad paskutinę dieną praleidome vaikštinėdami po prekybos centrus – nupirkome lauktuvių, suvalgėme ledų bei paskutinį kartą pasimėgavome itališkomis picomis.

Kelionė namo

Praleidę paskutinę naktį ant viešbučio stogo terasos nukeliavome keletą valandų numigti. O paryčiais išsikvietę taksi išvykome į Termini stotį, iš kurios su Terravision autobusu buvome nuvežti į oro uostą.

Įlipus į lėktuvą, Romoje prasidėjo lietus. O subjuręs oras bei debesys lydėjo mus iki pat tądien vis dar sušalusios Lietuvos...