REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar vilniečių liepos 1 dieną laukia dar vienas A. Zuoko sukeltas chaosas?

Sostinės viešojo transporto pertvarka jau pakrikštyta „oranžiniu abonentiniu“ modeliu

Vilniaus miesto tarybos daugumos vykdoma viešojo transporto pertvarka neatitinka gyventojų lūkesčių. Tuo įsitikinęs Seimo narys, konservatorius Arvydas Anušauskas. Pasak antradienį susirinkusių Artūro Zuoko inicijuojamos reformos priešininkų, pertvarka gali privesti prie visiško chaoso sostinės viešojo transporto sistemoje.

Vilniaus miesto tarybos daugumos vykdoma viešojo transporto pertvarka neatitinka gyventojų lūkesčių. Tuo įsitikinęs Seimo narys, konservatorius Arvydas Anušauskas. Pasak antradienį susirinkusių Artūro Zuoko inicijuojamos reformos priešininkų, pertvarka gali privesti prie visiško chaoso sostinės viešojo transporto sistemoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Liepos 1 d. – chaosas Vilniuje?

Trečiadienį Vilniaus savivaldybės taryboje turėtų būti svarstoma A. Zuoko inicijuojama sostinės viešojo transporto reforma. Antradienį Seime buvo kalbėta, kad ši reforma vilniečiams sukels didelių nepatogumų, kainuos didžiulius pinigus ir taip deficitiniam miesto biudžetui.

REKLAMA

Baiminamasi, kad liepos 1 dieną Vilniaus viešasis transportas bus apimtas chaoso, o pati reforma taps dar vienu A. Zuoko fiasko, kaip ir, pavyzdžiui, vilniečio kortelė.

Viešojo transporto reforma Vilniuje sukelia nuogąstavimų ne tik dėl skaidrumo bet ir dėl jos tikslo bei naudos Vilniaus gyventojams, įsitikinęs Seimo narys A. Anušauskas.

Pasak jo, vilniečiams iš Vilniaus mero A. Zuoko reikalingi tikslūs atsakymai, nes dauguma vilniečių jau dabar yra susirūpinę tuo, kas vyksta Vilniaus mieste.

REKLAMA
REKLAMA

„Lėšų poreikis tikrai bus nemenkas, o Vilniaus biudžetas nesusitvarko su deficitu, ir nėra įgyvendinami gyventojų lūkesčiai ne tik su transportu, bet ir, pavyzdžiui, su kiemų remontu, duobėtais keliais“, − teigia Seimo narys.

Jis įsitikinęs, kad reforma turi būti vykdoma tik įvertinus visų vilniečių poreikius, jų norus ir nuomonę. Turi būti atsižvelgta ir į privačių vežėjų interesus.

„Reforma neturi paliesti vilniečių patogumo. Darome reformą, o infrastruktūra nepritaikyta“, − pastebi A. Anušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reikalaus A. Zuoko atsakomybės

„A. Zuokui suformavus valdančiąją daugumą taryboje, iš karto buvo parodyta daug dėmesio viešojo transporto sistemai“, – teigia Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Valdas Benkunskas, primenantis kitos A. Zuoko iniciatyvos, vilniečio kortelės, sukeltą chaosą.

„Liepos 1 diena gali tapti dar vieno didžiulio chaoso Vilniaus viešojo transporto sistemoje pradžia”, − įsitikinęs politikas. Pasak jo, A. Zuoko norai yra visiškai padriki – viską siekiama padaryti bet kokiu būdų ir bet kokia kaina.

REKLAMA

„Nuo liepos pirmos mažėja susisiekimo patogumas, nes nebelieka privačių vežėjų”, − teigia jis. Puikus pavyzdys, pasak V. Benkausko, yra Pilaitės rajonas, kuriame liks tik du autobusų maršrutai ir vienas greitasis autobusas. „Žmonės skundžiasi jau dabar, kad labai nepatogu”, − teigia tarybos narys.

V. Benkauskas įsitikinęs, kad A. Zuokas šia reforma siekia asmeninių tikslų, todėl nori sunaikinti konkurenciją, atimti privačių vežėjų pinigus.

Pasak jo, jei reforma galutinai bus patvirtina, tai gali tapti rimtu pagrindu inicijuoti A. Zuoko interpeliaciją ir reikalauti jo asmeninės atsakomybės.

REKLAMA

Viskas, ką inicijavo meras A. Zuokas, patyrė visišką fiasko ir kainavo didžiules sumas, antradienį, prieš lemiamą tarybos posėdį, konstatuota Seime.

„Oranžinis abonentinis“ modelis?

Vilniaus meras A. Zuokas žada, kad įvykdžius viešojo transporto reformą, vilniečiai galės mėgautis nauju greičiu. Pasak Vilniaus mero, tokį scenarijų leis užtikrinti žaliosios greitųjų maršrutų linijos, dažniau važinėjant viešasis transportas, nauji ekologiški autobusai ir t. t.

Tiesa, ne visiems A. Zuoko ir miesto tarybos idėjos kelia susižavėjimą. Labiausiai susirūpinę yra privatūs vežėjai, kuriems pertvarkytoje viešojo transporto sistemoje vietos gali paprasčiausiai nebelikti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis pabrėžė, jog privatūs vežėjai ne kartą prašėsi būti priimami į bendro bilieto sistemą, kad galėtų konkuruotu su visuomeniniu transportu. Anot jo, visi asociacijos pateikti prašymai ir siūlymai buvo atmesti. S. Matulionio teigimu, situacija, kai  pirkdamas paslaugą eilinis vartotojas neturi galimybės rinktis jos tiekėjo, yra itin keista.

Seimo narys Artūras Skardžius juokaudamas reformą yra pavadinęs „oranžiniu abonentiniu” modeliu. „Viešojo ir privataus sektorių partnerystė turbūt galėtų išspręsti mieste labai daug problemų, t. y. kai viešosios funkcijos įgyvendinamos už privačias lėšas. Šiuo atveju elgiamasis priešingai – grįžtama prie to paties siekio pirkti, statyti ir privatizuoti. Kažkas nori būti tuo asmeniu, kuris parduoda“, − yra pareiškęs Seimo narys.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų