REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švietimo ministro manymu, Jungtinės Karalystės moksleiviai turi per daug laisvo laiko ir atostogų, o štai mokslams labai trūksta reikiamų valandų. Todėl ministras Michael Gove teigia, kad dabartinė švietimo sistema yra pasenusi, siekianti net XIX amžiaus švietimo tradicijas ir yra susijęs su minėto amžiaus žemdirbyste laukuose.

REKLAMA
REKLAMA

Ministras mano, kad Jungtinės Karalystės mokyklos turi žengti į priekį ir sekti Tolimųjų Rytų pavyzdžiu, kur mokiniai praleidžia labai daug laiko mokyklose ir turi visai nedaug laisvo laiko ir atostogų. Politikas pabrėžė, kad dabartinė švietimo sistema remiasi dar XIX amžiuje sukurtomis taisyklėmis, kai vaikai privalėdavo padėti tėvams laukuose tam tikrais metų laikais, todėl mokiniai turėdavo turėti daugiau laisvų dienų, atostogų, kurios būdavo taikomos specialiai žemdirbystės sezonams. Iš čia, beje, seka ir visos derliaus šventės ir atostogos vaikams, nes moksleiviai turėdavo palikti mokyklos suolus ir padėti tėvams bulviakasyje, kaip rašo britų dienraštis telegraph.co.uk.

REKLAMA

“Tai, kad vaikai mažiau laiko praleidžia pamokose, daro jiems neigiamą įtaką, ypatingai tiems vaikams, kurie gyvena vargingesnėse šeimose”, – yra įsitikinęs Jungtinės Karalystės švietimo ministras, kuris jau dabar ragina mokyklas įsivesti savo nuosavas, nepriklausomas nuo Švietimo ministerijos ir švietimo skyrių, programas, turinčias moksleivius išlaikyti mokyklose ilgesnį laiką. Daugelis valstybinių mokyklų duris atveria apie pusę devynių ryto ir siūlo vaikams įvairius dėstomus dalykus, sportinius užsiėmimus, muziką ir t.t. maždaug iki pusės penkių vakaro. Kai kurios mokslo įstaigos, tokios kaip pavyzdžiui David Young Community Academy Leeds, vasaros atostogas vaikams sutrumpina nuo šešių iki keturių savaičių. “Manau, kad visos mokyklos turėtų sekti šiuo teigiamu pavyzdžiu. Atostogų laiko trumpinimas, o taip pat kasdienių mokslo valandų pailginimas turi būti toks, kad vaikai kuo daugiau laiko praleistų mokyklose, o ne namuose, – pridūrė švietimo ministras.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau ministro pasvarstymai ir jo norai gali susidurti su rimta problema – dideliu pedagogų nepasitenkinimu. Mokytojų prefesinė sąjunga aršiai gina mokytojų ir vaikų teisę į šešių savaičių atostogas. Padegogai tvirtina, kad tokios ilgos atostogos reikalingos “iš naujo pasikrauti akumuliatorius”. Šių metų balandžio pradžioje National Union of Teachers atstovai taip pat kreipėsi į Švietimo ministeriją dėl kasdienių darbo valandų skaičiaus sumažinimo. Jų manymu, kiekvienas pedagogas turi mokykloje praleisti ne daugiau nei 20 darbo valandų per savaitę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

“Lengva minstrui kalbėti, kai jis ragina mokytojus dirbti viršvalandžius už tą patį atlyginimą”, – piktinasi mokytojų profsąjungos atstovai. Tuo tarpu ministras aiškina, kad sėkmės garantas mokytojų darbe – sunkus darbas, kurį turi lygiomis dalimis daryti ir mokytojai, ir mokiniai. “Mano įsitikinimu, pedagogai turi daugiau dirbti su jaunimu. Būtinos yra ne tik papildomos darbo valandos su mokiniais, bet yra taip pat svarbi ir popamokinė veikla, į kurią reikia įtraukti kuo daugiau mokinių”, – aiškina ministras.

REKLAMA

Jungtinėje Karalystėje vaikai į mokyklą vaikšto 190 dienų, turi net šešias savaites atostogų, taip pat dvi savaites ilsisi per Kalėdas ir Velykas, o taip pat turi po laisvą nuo mokslų savaitę spalio mėnesė, vasarį ir gegužę. Daugelyje mokyklų vaikai mokosi nuo 9 ryto iki 15 valandos popiet. “Neturime ilgiau dirbti pagal senas tradicijas, besitęsiančias jau antrą šimtmetį, reikia atsinaujinti ir pradėti dirbti naujai”, – pabrėžė Švietimo ministras.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų