REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektroninį prekyba šiandien jau ir Lietuvoje nebekelia abejonių, tačiau prieš penketą metų prekiauti internetu sumanę verslininkai patyrė nemaža iššūkių. „Login 2013“ savo įkurtos internetinės parduotuvės Pigu.lt įkūrėjas pasidalino patirtimi, kaip sukūrė sėkmingą verslą neturėdamas patirties.

Elektroninį prekyba šiandien jau ir Lietuvoje nebekelia abejonių, tačiau prieš penketą metų prekiauti internetu sumanę verslininkai patyrė nemaža iššūkių. „Login 2013“ savo įkurtos internetinės parduotuvės Pigu.lt įkūrėjas pasidalino patirtimi, kaip sukūrė sėkmingą verslą neturėdamas patirties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

D. Liulys yra vienas iš tų verslo atstovų Lietuvoje, kurie geriausiai žino elektroninės prekybos virtuvę. Jo vadovaujamas elektroninės prekybos tinklas Pigu.lt – didžiausias Baltijos šalyse, o pats D. Liulys išrinktas ir vienu geriausių 2012 metų vadovu. Sparčiai besivystanti Pigu.lt visai neseniai apdovanota „Metų Gazelė 2012“ titulu už sparčiausią augimą Vilniaus apskrityje. Tačiau apdovanojimai apdovanojimais, o Dainius neslepia ambicijų ir toliau sparčiai plėsti veiklą.

REKLAMA

Atidarydamas Pigu.lt e-komercijos sesiją D. Liulys savo pranešime išsamiau kalbėjo apie tai, kokią svarbą e-komercijos augimui turi logistika ir sandėlių valdymo sistema bei aptarė iššūkius, su kuriais Pigu.lt susidūrė kelyje į „Metų Gazelės“ titulą.

Pigu.lt istorija prasidėjo 2007-aisiais, kai po parduotuves nemėgstantis vaikščioti ir apsipirkti internetu pamėgęs IT specialistas D. Liulys su vienu bendraminčiu sumanė elektroninę prekybą populiarinti ir Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA

„Iš pradžių tiesiog mėnesiui užsidarėme apmąstymams. Per tą laiką nusprendėme, kad nebūsime specializuota internetinė parduotuvė, nes klientų būtų per mažai. Pasirinkome strategiją – būti lietuvišku „Amazon“, kur pirkėjas užsuka kartas nuo karto ir gali rasti įvairiausių prekių“, - prisimena D. Liulys.

Po pusmečio planavimo, strategijų kūrimo ir programavimo projektas startavo. D. Liulys prisipažįsta, kad projektą paleisti tikėjosi kur kas greičiau, tačiau, kaip dažnai nutinka, ilgiausiai užtruko didelių kaštų reikalaujantis informacinių technologijų specialistų darbas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pradžioje pribloškė faktas, kad, kuo daugiau parduodame, tuo daugiau nuostolių patiriame: nesuvaldėme informacijos, neefektyviai dirbome su tiekėjais, todėl pelnas buvo mažesnis nei prekės savikaina ir pristatymo išlaidos“, - dabar iš verslo pradžios juokiasi D. Liulys.

Verslininkas sako, kad pradžioje sunkumų kėlė ne tik patirties trūkumas, bet ir tradicinio verslo atstovų priešiškumas. Baimė, kad naujas žaidėjas rinkoje smarkiai sumažins kainas konkurentus vertė patiems pergalvoti verslo strategiją.

Antraisiais ir trečiaisiais metais Pigu.lt siekė efektyvumo. Apie 2010 m. verslas pajuto lemiamą lūžį, kai „offline“ klientai buvo konvertuoti į „online“ ir pirkimas internetu tapo natūraliu daugumai.

REKLAMA

„Siekėme deklaruoti, kad mes nesame įprastos prekybos priešai, kad tiesiog esame ne blogesni ir, kad internetu gali pirkti bet kas, net ir močiutė“, - sakė D. Liulys. Kitas svarbus momentas, pasak Pigu.lt įkūrėjo, buvo įteigti, kad toks apsipirkimo būdas nėra tik ekonomiškesnis, bet ir protingesnis.

2012-asiais įmonė ryžosi didelėms investicijoms į personalą, mobilųjį turinį ir svarbiausia – logistiką. 2013-uosius D. Liulys vadina progreso metais, kai siekiama maksimaliai pasinaudoti jau sukurtu produktu. Daugiausia planuojama investuoti į mobilųjį turinį ir sistemas. Tai pat, turint sėkmingą plėtros į Latviją pavyzdį, planuojama plėtra į Estijos ir Suomijos rinkas.

„Jei tą patį reikėtų daryti šiandien, nežinau, kaip viską daryčiau, nes situacija yra visiškai pasikeitusi. Tikriausiai vienintelis kelias yra eiti žingsnis po žingsnio“, - „Login“ konferencijoje kalbėjo D. Liulys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų