REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Ketvirtadienį, balandžio 4 d., Vilniaus miesto savivaldybė pristatė Vilniaus viešojo transporto sistemos pokyčių ir plėtros planą. Siekiant įrengti papildomas viešajam transportui skirtas juostas, bus permatuojamos plačiausios gatvės, šalinamos jų įrengimui trukdančios salelės. Planuose numatytas ir šviesoforo reguliuojamų sankryžų pertvarkymas, kad viešajam transportui jose stoti nereikėtų.

REKLAMA
REKLAMA

Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, po pertvarkos ne mažiau kaip 40 proc. vilniečių važinės visuomeniniu transportu. Mero teigimu, visų didžiųjų miestų vadovai senai suprato, kad ateitis priklauso viešajam transportui.

REKLAMA

„Pritariu Bogotos mero pasakymui, kad išsivysčiusi šalis yra ne ta, kurioje visi važinėja automobiliais, bet ta, kurioje ir turtingieji važinėja visuomeniniu transportu“, − kalbėjo meras.

1993 m. Vilniuje privačiu transportu naudojosi 18 proc., o visuomeniniu – daugiau nei 80 proc. 2005 m. proporcijos išsilygino, o šiuo metu visuomeniniu transportu mieste naudojasi mažiau nei 40 proc. miestiečių.

A. Zuoko teigimu stengiamasi sumažinti ir Vilniaus viešojo transporto įsiskolinimus. Per pastaruosius dvejus metus juos pavyko sumažinti 70 mln. Parengtas planas turėtų leisti kasmet sutaupyti 10 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA

Siekiama, kad įdiegus naująją sistemą, visos transporto rūšys, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, nekonkuruotų tarpusavyje, o keleiviai galėtų naudotis tuo pačiu el. bilietu. Sostinės gyventojų mobilumo poreikius bus bandoma patenkinti greitaisiais maršrutais. Ketinama įvesti šešias naujas greitąsias linijas, kuriomis keleiviai galės patekti arčiau centro. Taip pat bus naikinami vienas kitą dubliuojantys maršrutai.

Pagrindiniu miesto stuburu, anot mero, taps nuo liepos 1 d. įdiegiami greitieji autobusų maršrutai, prie kurių keleiviai bus privežami kitomis transporto priemonėmis. Gyvenantys toliau nuo greitosios linijos bus priversti vieną kartą persėsti, taigi kelionės vienu įlipimu taps itin retos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vilniečio kortelė“ leidžia persėsti už tą pačią bilieto kainą. Bijoti to neverta, nes pagal atliktus tyrimus buvo nustatyta, kad įsėdęs Pilaitėje žmogus iki kelionės tikslo važiuoja 1,5 val. vien tik todėl, kad nenori persėsti ir naudoti du bilietus. Šiandien žmogus galės rinktis ir persėsti tiek, kiek jam reikia, kad nuvažiuotų iš taško „A“ į tašką „B“ greičiausiu būdu ir už tą pačią kainą“, − komentavo A. Zuokas.

Papildomai įvedamomis A juostomis važiuoti galės ne tik visuomeninio transporto autobusai ir troleibusai, bet ir privačių vežėjų mikroautobusai. Taip pat privatūs automobiliai, vežantys ne mažiau kaip keturis keleivius. Įdomu, kad viešajam transportui numatytos ir žaliosios juostos šviesoforo reguliuojamose sankryžose.

REKLAMA

Viešojo transporto pertvarkymo planas, anot A. Zuoko, buvo parengtas vadovaujantis Vilniaus Gedimino technikos universiteto atlikta studija. Dėl didžiausio gyventojų tankio ir darbo vietų skaičiaus dauguma greitųjų maršrutų kerta miesto centrą.

„Šio pritaikymo esmė yra užtikrinti žymiai greitesnį susisiekimą – ten, kur bus greitosios linijos, visuomeninis transportas atvažiuos kas 5–6 minutes, t. y. keturis kartus greičiau nei dabar“, – tikino sostinės meras.

Numatomas ir visuomeninio transporto priemonių atnaujinimas. Iki metų pabaigos norima įsigyti dar 30 ekologiškų dujomis varomų autobusų.

REKLAMA

Viešojo transporto projekto optimizavimo skyriaus vadovo Kastyčio Lubio teigimu, greitis esamomis sąlygomis bus pasiekiamas peržiūrint infrastruktūros elementus. Tarkime, Ozo g. atkarpoje nuo prekybos centro „Akropolis“ link Laisvės prospekto esančioje sankryžoje po naujo žymėjimo vietoj keturių atsiras penkios eismo juostos.

Problemų sukėlė ir vakar kiek netikėtu rezultatu savivaldybėje pasibaigęs balsavimas dėl naujų konkursų, kurie leistų į bendrą sistemą įtraukti privačius vežėjus. Tarybai nepritarus naujo konkurso organizavimui 20 planuojamų privežamųjų maršrutų aptarnauti kol kas nėra kam. Kaip kalbėjo A. Zuokas, tikimasi, kad taryba dėl šio sprendimo persigalvos ir nuo rugsėjo 1 d. sprendžiamas mikroautobusų integravimo į bendrą sistemą klausimas.

Meras patikino, kad visos sutartys su privačiais vežėjais Vilniaus mieste buvo nutrauktos nuo liepos 1 d. „Sutartyje buvo įrašyta aiški sąlygą, kad prieš pusę metų įspėję mes galime nutraukti sutartis“, − kalbėjo A. Zuokas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų