REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Skaičiai, prognozuojantys pilotų deficitą, vis didėja, nes oro vežėjai toliau intensyviai plečia lėktuvų parkus bei suspaudžia skrydžių tvarkaraščius, kad būtų patenkinta paklausa besivystančiose rinkose.

REKLAMA
REKLAMA

Aviacijos kompanijų atliktos rinkos analizės rodo, jog per artimiausius 20 metų aviacijos rinkoje prireiks apytiksliai 460 000 pilotų, t.y. apie 23 000 specialistų kiekvienais metais. Didiesiems pasaulio orlaivių gamintojams numatant teigiamas ateinančių dešimtmečių rinkos perspektyvas, piloto profesija žiniasklaidoje įvardijama tarp labiausiai trokštamų bei geriausiai apmokamų profesijų, kaip antai naujienų agentūros  US News & World Report“ sudarytame 50 geriausių karjeros galimybių sąraše. Aviacijos mokymų centras Baltic Aviation Academy pastaruoju metu taip pat gauna vis daugiau užklausų iš tėvų, besidominčių jų vaikų perspektyvomis kurti karjerą aviacijos srityje. Anot Baltic Aviation Academy pradinio pilotų rengimo mokyklos vadovės Indrės Šveistrytės, pastaruoju metu užklausų iš tėvų apie karjeros perspektyvas aviacijos srityje gerokai padaugėjo. „Daugelis užklausas teikiančių tėvų yra susipažinę su optimistiškomis aviacijos rinkos vystymosi prognozėmis, todėl atžalų nuo vaikystės puoselėta svajonė tapti pilotu pradeda atrodyti vis realesnė“, – sakė ji. Vis dėlto, anot specialistės, galima būtų išskirti kelis pagrindinius rūpimus klausimus. Pirmiausia tėvai iškelia pilotų profesijos galimybes bei atlygio dydį. Komercinės pilotų licencijos turėtojai gali dirbti ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje – tiek Europoje, tiek kituose kontinentuose. Kalbant apie atlyginimą, pasak žinių portalo „Veidas“, lėktuvo pilotai yra viena pelningiausių profesijų. Pilotai uždirba 12–20 tūkst. Lt per mėnesį atskaičius mokesčius.

REKLAMA

Kitas neišvengiamas tėvų klausimas, kalbant apie piloto karjerą - reikalavimai būsimiems pilotams. Kandidatai norintys įgyti piloto licenciją privalo būti ne mažiau kaip 18 metų amžiaus , turėti matematikos, fizikos bei anglų kalbos žinias ir įgyti galiojantį JAR-FCL 1-os klasės sveikatos pažymėjimą. Visgi, vis daugiau dėmesio yra skiriama asmeninėms piloto savybėms, todėl, vykdant kandidatų įvertinimą, taip pat atsižvelgiama į asmenybę, mąstymo būdą, gebėjimą priimti sprendimus, koordinaciją, aplinkos orientaciją, motyvaciją bei komandinio darbo įgūdžius.

REKLAMA
REKLAMA

„Sakyčiau, jog būtent tai ir yra pagrindinis ne atitikmuo tėvų lūkesčiuose. Fizikos ir matematikos žinias galima patobulinti, įdedant pastangų bei turint motyvacijos, tuo tarpu elgesio ypatybes, valdant orlaivį, skraidinantį kelis šimtus žmonių, yra kur kas sunkiau pakeisti. Visuomenėje vis dar nusistovėjęs gana fragmentiškas požiūris į žmogaus savybes, reikalingas pilotuoti lėktuvą“, – įžvalgomis dalinosi I. Šveistrytė. Kas gali tapti pilotu? Pradinės pilotų mokyklos specialistai per ilgametę patirtį, atrenkant būsimuosius studentus, išskyrė pagrindinius faktorius, kurie lemia sėkmingą piloto karjeros procesą. Aviacijos studijos reikalauja investicijų, gilių matematikos, fizikos, anglų kalbos žinių, taip pat atitinkamų socialinių kompetencijų. Tačiau pirmasis žingsnis, kuris gali būti atliktas kaip namų darbai, tai kruopšti savianalizė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Baltic Aviation Academy parengė 5 punktus, kuriuos įvertinus galima apsispręsti, ar piloto profesija yra tinkama konkrečiam žmogui. Studijavimas visą gyvenimą. Piloto profesija – tai didelė atsakomybė ir asmeniniai įsipareigojimai. Po studijų, kad būtų išlaikyta turima licencija, reikalinga darbui, žinios turi būti atnaujinamos pakartotiniuose mokymosi kursuose kas šešis mėnesius. Didelis diapazonas įvairių procesų. Pilotas ne tik ekonomiškai ir saugiai turi valdyti lėktuvą. Jis vykdo ir daug kitų užduočių. Jis turi žinoti tikslų maršrutą, oro sąlygas, apie keleivius bei orlaivio būklę, prieš skrydį atlikti instruktažą orlaivio palydovams, informuoti keleivius, greitai ir atitinkamai reaguoti į aplinkos pokyčius, reguliariai tikrinti orlaivio būklę. Nuolatinis keliavimas. Kurią vietą pasaulyje galėtumėte pavadinti namais? Kalėdos namuose su šeima ar su įgula viešbutyje? Savo artimųjų ir draugų matymas kiekvieną dieną ar naujų žmonių sutikimas, keliaujant aplink pasaulį? Ar norėtum gimtadienį švęsti kartu su draugais, linksmindamiesi diskotekoje, ar skrisdamas virš Afrikos kartu su įgula? Griežtumo standartas. Nors ši profesija pasižymi dinamiškumu, pilotas turi visada būti disciplinuotas, punktualus, išsiskirti savikontrole.

REKLAMA

Standartai apima ne tik psichologines savybes, bet ir išvaizdos aspektą – pilotai turi spinduliuoti tobulą fizinę išvaizdą, vilkėti kostiumą, išlygintus marškinius, šukuosena turi būti tvarkinga, veidas – švarus ir nuskustas. Nuovargis. Nors orlaivis yra švari bei komfortiška keliavimo priemonė, darbas yra susijęs su didele įtampa. Pavyzdžiui, komerciniai pilotai, keliaujantys tarptautiniais maršrutais, kankinasi nuo skirtingų laiko juostų sukeliamo nuovargio. 

Praėjusių metų lapkritį profesinių ryšių ir darbuotojų socialinis tinkle „LinkedIn“ vykdyta apklausa nustatė, jog vos mažiau nei 30 proc. žmonių dirba savo svajonių darbą ar bent jau atstovauja su tuo susijusią sritį. Kaip teigia šaltinis, vienos iš dažniausiai JAV vyrų įvardijamų svajonių profesijų yra būtent oro linijų arba sraigtasparnio pilotai. Baltic Aviation Academy mato nemažai pavyzdžių, kuomet žmonės dėl svajonės tapti pilotu išsižada ankstesnio karjeros kelio ir atvyksta mokytis į akademiją.

„"7-erius metus treniravau žmones žaisti golfą įvairiuose Nyderlandų golfo aikštynuose. Deja, šis darbas man neteikė malonumo, todėl ir nusprendžiau sugrįžti prie savo 13 metų puoselėtos svajonės“, – patirtimi dalijosi Avialinijų transporto piloto licencijos (ATPL) siekiantis Nyderlandų tautybės Stefanas. „Prieš pradėdamas piloto studijas, studijavau fiziką bei dirbau renginių organizatoriumi. Tačiau manau, kad žmogus, kuris jaučia aistrą aviacijai, tikrai pasieks savo tikslą, kad ir su kokiomis kliūtimis tektų susidurti“, – komentavo komercinės piloto licencijos studentas kenietis Džozefas. Pradinės pilotų mokyklos instruktorius Peteris Moysidis iš Graikijos yra pasakęs: „Jei kiekvieną kartą pamatę lėktuvą pakeliate galvą aukštyn – jau esate pusiaukelėje tampant sėkmingu pilotu.“ Motyvacija yra pagrindinis katalizatorius, darant pirmus žingsnius aviacijoje. Pateikti pavyzdžiai rodo, jog siekti svajonės, ir dėti pirmuosius žingsnius piloto karjeros link, niekada nevėlu. Ypač abiturientams, dar tik svarstantiems apie tolesnių studijų kryptį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų