REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybės įmonės „Regitra“ skelbtą viešųjų pirkimų konkursą dėl valstybinių numerių ženklų tiekimo dar praeitų metų gegužės mėnesį laimėjo konsorciumas „Saldpack / Utal“. Tačiau ženklus „Regitra“ už gerokai didesnę kainą iki šiol perka iš ankstesnės tiekėjos, bendrovės „Baltic Sign“. Pastaroji apskundė konkurentus teismui ir, kaip įtaria „Saldpack / Utal“, specialiai vilkina procesą.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal 2008 m. sudarytą sutartį Vokietijos–Lietuvos bendrovė „Baltic Sign“ tebetiekia transporto priemonių valstybinių numerių ženklus, kurie kainuoja 19,96 Lt arba 5,79 € be PVM už vienetą. Tai yra kur kas didesnė kaina, nei daugelyje kitų kaimyninių šalių: Lenkijoje vidutinė numerio kaina yra apie 1,25 € be PVM, Baltarusijoje — 1,3–1,4, Rusijoje — 2–3, o Estijoje — 1,94.

REKLAMA

Naujas viešųjų pirkimų konkursas dėl 800 000 ženklų (±30 proc.) tiekimo 3 metų laikotarpiui buvo paskelbtas 2012 m. sausio 5 d. Pagal konkurso sąlygas 60 proc. taškų galima buvo gauti už kainos pasiūlymą, o 40 proc. – už ekonominę naudą (suteikiamą garantijos laikotarpį, pristatymo datą, pasiūlytas papildomas ženklų saugumo priemones ir panašiai). Gauti tik du pasiūlymai — iš įmonės „Baltic Sign“ bei Lietuvos–Lenkijos konsorciumo „Saldpack / Utal“.

REKLAMA
REKLAMA

2012 m. gegužės 3 d. Viešųjų pirkimų komisija paskelbė, kad konkursą, surinkęs 99,73 taškų iš 100 galimų, laimėjo konsorciumas „Saldpack / Utal“. „Baltic Sign“ pasiūlymas buvo įvertintas 73,79 taškais. Pastaroji bendrovė pasiūlė 19,69 Lt už ženklą, o „Saldpack / Utal“ — 12,75 Lt už ženklą.

Pralaimėjusi konkursą, „Baltic Sign“ apskundė Komisijos sprendimą, tačiau ši, iš naujo išanalizavusi visus viešųjų pirkimų dokumentus, atmetė protestą.

Tada, birželio pradžioje, „Baltic Sign“ Vilniaus apygardos teismui pateikė ieškinį prieš „Regitrą“, teigdama, kad jos pasirinkto konkurso laimėtojo „Saldpack / Utal“ pateikti ženklų mėginiai neatitinka Lietuvos standarto LST 1447:2005.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ieškinys buvo pateiktas nepaisant to, kad mėginiai, pagal viešųjų pirkimų reikalavimus, prieš tai buvo sertifikuoti Varšuvoje įsikūrusiame Automobilių transporto institute (ATI), kuris yra akredituotas Europos sąjungos ir turi teisę vertinti numerių kokybę pagal Lietuvos standartą.

Tokią teisę iš viso turi tik trys institutai: jau minėtasis Varšuvoje, Vilniuje ir Drezdene (Vokietija).

Tačiau siūlydama atlikti „Saldpack / Utal“ ženklų ekspertizę, „Baltic Sign“ teismui nurodė institutus Vokietijoje, kurie neturėjo teisės jos atlikti, todėl ekspertizę teko kartoti. Tačiau pakartotinei ekspertizei bendrovė ir vėl nurodė institutą, kuris neturi tokių įgaliojimų.

REKLAMA

„Susidaro įspūdis, kad „Baltic Sign“ nurodydama Teismui institutus, neturinčius atitinkamos akreditacijos, sąmoningai vilkina procesą. O kol ši byla nebaigta, „Regitra“ ženklus ir toliau perka iš „Baltic Sign“ ir moka apie 35 proc. brangiau, nei siūlėme mes. Jei bylinėjimasis užtruks, per trejus metus Lietuvos biudžetas dėl to gali prarasti apie 5,5 mln. litų“, - sako „Saldpack / Utal“ atstovas Przemyslaw Doroz.

UAB „Utal“ yra viena didžiausių Europoje valstybinių numerių ženklų ir plastikinių rėmelių jų tvirtinimui gamintoja, kuri tiekia savo produkciją kelioms dešimtims pasaulio šalių, įskaitant Vokietiją, Lenkiją, Olandiją, Latviją.

UAB „Baltic Sign“ yra bendra Lietuvos ir Vokietijos įmonė, kurioje dominuoja kapitalas iš Vokietijos.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų