REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gegužės mėnesį keisis keleivių, vykstančių traukiniais į Minską ir iš jo, patikros tvarka. Muitinės ir pasienio patikra, kuri buvo atliekama Kenos geležinkelio poste sustojusiame traukinyje, perkeliama į Vilniaus geležinkelio stotį.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu stotyje pradėtas įrenginėti modernia įranga aprūpintas keleivių pasienio ir muitinės kontrolės punktas. Punkto įrengimo darbus atlieka viešąjį konkursą laimėjusi elektroninių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“.

REKLAMA

Stoties požeminėje perėjoje „Fima“ inžinieriai įrengs darbo vietas Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir muitinės pareigūnams, įdiegs modernią bagažo rentgeno kontrolės sistemą, kuri leis greitai ir efektyviai patikrinti keleivių bagažą. Tunelyje, kur bus atliekamos pasienio ir muitinės tikrinimo procedūros, taip pat bus įdiegta ir vaizdo stebėjimo sistema, fiksuosianti išvykstančių keleivių judėjimą bei saugumą perone ir stoties patalpose.

REKLAMA
REKLAMA

„Vilniaus geležinkelio stotyje diegiamo rentgeno aparato pajėgumai leidžia patikrinti iki 700 bagažo vienetų per valandą. Turint tokią įrangą bagažo tikrinimas vyks tikrai greitai ir sklandžiai, todėl keleiviams papildomai gaišti laiko poste nereikės“, – sakė „Fima“ Apsaugos sprendimų departamento direktorius Giedrius Zaicevas.

Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojo Dalijaus Žebrausko, pasikeitus patikros tvarkai kelionė traukiniu tarp Lietuvos ir Baltarusijos sostinių sutrumpės pusvalandžiu, iki pustrečios valandos. „Tvarka keičiama atsižvelgiant į augantį susisiekimo tarp Minsko ir Vilniaus poreikį. Šiuo metu tai viena populiariausių tarptautinio susisiekimo geležinkeliais Lietuvoje krypčių. Kas mėnesį tarp Vilniaus ir Minsko geležinkeliais važiuoja daugiau nei 22 tūkst. keleivių. Srautas dar labiau išaugs, kai nuo gegužės mėnesio pabaigos traukiniai iš Vilniaus į Minską per parą ims važinėti ne du, bet tris kartus“, - teigė D. Žebrauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Muitinės atstovai žada, kad pasikeitusi tvarka nepatogumų gyventojams nesukels. „Naujoji tvarka bus patogesnė visų pirma patiems keleiviams. Iki šiol keleivių ir jų bagažo patikra buvo atliekama Kenos geležinkelio sotyje, dėl ko traukinys buvo užlaikomas maždaug pusvalandžiui, o neretai ir ilgiau. Ilgai užtrukdavo traukinio apžiūra, valstybės sienos kirtimo ir muitinio įforminimo procedūros. Naujoji tvarka taip pat leis efektyviau kovoti su draudžiamų ir ribojamų prekių įvežimu, kontrabanda, nes patikra traukinyje iki šiol buvo atliekama pasirinktinai, fiziškai apžiūrint įtarimą sukėlusias prekes. Vilniuje planuojama tikrinti visą keleivių gabenamą bagažą, todėl galimybė išvengti muitinės patikros ženkliai sumažės“, – komentavo Muitinės departamento Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus viršininko pavaduotojas Stasys Vaicekauskas.

REKLAMA

Atvykstančių iš Minsko keleivių bagažas bei kelionės dokumentai bus patikrinti jiems išlipus Vilniaus geležinkelio stotyje, išvykstančiųjų į Minską – laipinantis į traukinį.

Tikimasi, kad naujoji tvarka leis ne tik sutrumpinti keleivių vykimo laiką, bet ir sumažinti kontrabandos iš Baltarusijos apimtis. Praėjusiais metais Lietuvos muitinės pareigūnai Kenos geležinkelio pasienio kontrolės punkte sulaikė daugiau nei 680 tūkst. vienetų cigarečių, kitų neteisėtai įvežamų prekių – alkoholio, vaistų, maisto produktų. Atsižvelgiant į savaitės dieną, vienu reisu tarp Vilniaus ir Minsko vidutiniškai keliauja nuo 180 iki 440 keleivių.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų