REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Neseniai IBM vadovė Ginni Rometty yra sakiusi, kad duomenys ateityje taps nauju gamtos resursu. Šiai minčiai pritaria ir Lietuvos telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ vadovas Antanas Zabulis, kuris trečiadienį vykusioje spaudos konferencijoje teigė, kad duomenys taps operatorių „duona ir sviestu“.

 Neseniai IBM vadovė Ginni Rometty yra sakiusi, kad duomenys ateityje taps nauju gamtos resursu. Šiai minčiai pritaria ir Lietuvos telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ vadovas Antanas Zabulis, kuris trečiadienį vykusioje spaudos konferencijoje teigė, kad duomenys taps operatorių „duona ir sviestu“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiandien mobilusis internetas iš nišinės paslaugos tapo masine paslauga, - sakė A. Zabulis. - Mobilieji duomenys jau dabar yra operatorių ateities duona ir sviestas.“

REKLAMA

Šiuo metu „Omnitel“ pajamos iš duomenų sudaro 20 proc., tačiau, A. Zabulio teigimu, planuojama, kad šis skaičius išaugs iki 25 proc., o iki 2017 metų pajamos iš duomenų verslo aplenks pajamas iš bazinių paslaugų.

„Omnitel“ ir rinkos tyrimų bendrovių skaičiavimais, šių metų pabaigoje bus Lietuvoje 1,6 mln. išmaniųjų prietaisų vartotojų bei beveik milijonas mobiliųjų programėlių vartotojų.

Pokyčių varikliai

Šiandien vykstančius pokyčius telekomunikacijų rinkoje, pasak A. Zabulio, skatina keli svarbūs veiksniai.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirma, daugėja išmaniųjų mobiliųjų įrenginių vartotojų. Jau šių metų pabaigoje prie tinklo prijungtų mobiliųjų įrenginių bus daugiau nei gyventojų Žemėje“, - sakė „Omnitel“ vadovas.

Antra priežastis – spartesnis ryšys (4G), kuris skatina vartojimą. Anot A. Zabulio, 4G vartotojai vidutiniškai suvartoja 19 kartų daugiau duomenų. Trečia, auga duomenims imlaus turinio (vaizdo įrašų) kiekis.

Prognozuojama, kad iki 2017 metų video turinys sudarys du trečdalius viso duomenų srauto.

Pagrindiniai iššūkiai

Pagrindiniai iššūkiai operatoriams, pasak „Omnitel“ vadovo, yra vartotojų „apetitas“ ir jį patenkinti leidžiančios tinklo galimybės bei tvari duomenų kainodara.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tvari kainodara turbūt yra didžiausias iššūkis visiems operatoriams. Šį iššūkį sėkmingai įveikė JAV ir kai kurios Azijos šalys, bet Europa šioje srityje dar šiek tiek atsilieka“, - komentavo A. Zabulis.

Pasak „Omnitel“ viceprezidento rinkodarai ir paslaugoms Dariaus Maikštėno, tvarkiai kainodarai susiformuoti pirmiausiai reikia kritinės masės.

„Lūžis įvyksta, kai vartotojų skaičius peržengia 25 proc. ir tuomet jie gali pagrįsti investicijas ir kainodarą, – sako jis. – 2013 metai gali tapti lūžio metais kalbant apie išmaniąsias technologijas, nes jau dabar turime apie 20 proc. išmaniųjų vartotojų.“

Kalbėdamas apie tinklo plėtrą  „Omnitel“ vadovas atskleidė, kad pernai bendrovė į tinklo plėtrą investavo 60 mln. litų ir išreiškė viltį, kad šiais metais investicijų lygis išliks panašus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų