REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„YouTube“ yra populiariausias pasaulio internetinis vaizdo įrašų tinklalapis. Kiekvieną mėnesį svetainės vartotojai peržiūri apie 4 mlrd. valandų vaizdo įrašų. Kiekvieną minutę į tinklalapį įdedama 72 valandų vaizdo klipų.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo pat susikūrimo 2005 metais „YouTube“ išaugo nuo tinklalapio, skirto mėgėjiškiems vaizdo įrašams, iki svetainės, kurioje galima rasti originalų turinį.

REKLAMA

„YouTube“ suvaidino svarbų vaidmenį Arabų pavasaryje, o taip pat leido išgarsėti tokioms dabartinėms žvaigždėms kaip Justinas Bieberis ar Pietų Korėjos sensacija Psy.

Štai, kaip „YouTube“ iš nedidelio "startup‘o" išaugo iki didžiausios vaizdo įrašų dalinimosi svetainės pasaulyje.

2005 metų Valentino dieną Chadas Hurley užregistravo „YouTube“ prekės ženklą, logotipą ir domeną

Iki 2005 metų vasario 14 dienos mažai kas buvo girdėjęs „YouTube“ pavadinimą. Įmonę įkūrė buvę „PayPal“ darbuotojai Chadas Hurley, Steve‘as Chenas ir Jawedas Karimas. Idėja gimė viename vakarėlyje San Fransiske, maždaug prieš metus iki oficialaus tinklalapio pristatymo.

REKLAMA
REKLAMA

2005 m. gegužę paleidžiama „YouTube“ beta versija

Štai taip tuomet atrodė pagrindinis „YouTube“ puslapis.

Pirmasis įdėtas vaizdo įrašas, pavadinimu „Aš zoologijos sode“ buvo vos 19 sekundžių trukmės

2005 m. balandžio 23 dieną vienas iš „YouTube“ įkūrėjų J. Karimas įdėjo pirmąjį vaizdo įrašą, kuriame jo autorius lankosi San Diego zoologijos sode, stebi ten gyvenančius dramblius ir kalba apie jų straublius.

 2005 m. rugsėjį vienas „YouTube“ įrašas pirmasis pasiekė 1 mln. peržiūrų

Vaizdo įrašas buvo bendrovės „Nike“ virusine tapusi reklama. Šiame vaizdo įraše Brazilijos futbolo žvaigždė Ronaldinho gauna naują porą „Nike“ futbolo batelių. „Nike“ taip pat buvo viena iš pirmųjų kompanijų, išnaudojusių „YouTube“ reklamos galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2005 m. gruodžio 15 dieną „YouTube“ oficialiai pristatė savo svetainės beta versiją

2005 metų lapkritį iš investicinio fondo „Sequoia Capital“ gavus 3,5 mln. JAV dolerių investiciją „YouTube“ galėjo padidinti savo sklaidą, patobulinti serverius ir pristatyti tinklalapį plačiajai visuomenei.

2006 metų birželį „YouTube“ pasirašė sutartį su NBC, taip leisdama tradicinei žiniasklaidos kompanijai patekti į naują skaitmeninį amžių

2006 metų vasarį NBC paprašė „YouTube“ pašalinti vieną televizijos laidos vaizdo įrašą, kuris sulaukė didžiulio dėmesio socialiniame tinklalapyje. „YouTube“ sutiko, o 2007 metų spalį pristatė Turinio patvirtinimo programą, leidžiančią tokiems turinio savininkams kaip NBC surasti ir pašalinti jų autorines teises pažeidžiančius vaizdo įrašus.

REKLAMA

2006-ųjų vasarą NBC pasirašė susitarimą su „YouTube“, pagal kurį interneto svetainė pasižadėjo reklamuoti televizijos kanalo rodomas programas.

„Google“ įžvelgė „YouTube“ potencialą ir 2006 metų spalį už 1,65 mlrd. JAV dolerių įsigijo vaizdo įrašų dalinimosi tinklalapį

„Google“ įsigijo sparčiai augančią vaizdo įrašų svetainę už 1,65 mlrd. JAV dolerių. Tuo metu „Google“ tai vadino „nauju žingsniu interneto evoliucijoje“. Tada „YouTube“ turėjo vos 65 darbuotojus.

2007 metų gegužę „YouTube“ pristatė Partnerių programą, kuri leido žmonėms užsidirbti iš savo įkeltų ir itin didelio populiarumo sulaukusių vaizdo klipų

REKLAMA

Tai buvo pirmas kartas kai „YouTube“ leido paprastiems žmonėms savo hobius paversti verslu. Prabėgus metams sėkmingiausi vartotojai iš „YouTube“ uždirbdavo šešiaženkles sumas pinigų.

Pavyzdžiui, Michaelas Buckley galėjo mesti savo darbą po to, kai suprato, kad jo pasirodymai „YouTube“ jam uždirba daugiau nei jis gauna dirbdamas administracijos asistentu vienoje įmonėje.

2007 metų gegužę pasaulį užkariavo kūdikis vardu Charlie

56 sekundžių trukmės virusinis vaizdo klipas, kuriame kūdikis įkanda broliui į pirštą ir vėliau juokiasi, yra vienas populiariausių įrašų per visą „YouTube“ istoriją. Šiuo metu vaizdo klipas yra peržiūrėtas daugiau kaip 500 mln. kartų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2012 metų vasarį vaizdo įrašą įkėlusi šeima buvo uždirbusi daugiau kaip 150 tūkst. JAV dolerių.

2007 metų liepą „YouTube“ kartu su CNN transliavo 2008 metų JAV prezidento rinkimų kampanijos debatus

Septyni iš 16 kandidatų į JAV prezidentus pristatė savo kampanijas „YouTube“ svetainėje. Liepą „YouTube“ kartu su CNN surengė pirmuosius priešrinkiminius debatus, kurių metu kandidatai atsakinėjo į piliečių užduotus klausimus.

„Google“ nusprendė, kad atėjo metas užsidirbti pinigų ir 2007 metų rugpjūtį paleido pirmąsias reklamas „YouTube“ tinklalapyje

REKLAMA

Pirmosios reklamos buvo pusiau permatomi reklaminiai skydai, kurie iššokdavo vaizdo klipų apačioje. Reklamos pasirodydavo po 10-15 sekundžių. Tai buvo pirmasis „Google“ atsakas į klausimus, kaip interneto paieškos milžinė ketina uždirbti iš vaizdo įrašų svetainės.

2009 metų balandį atlikėjas Usher per „YouTube“ vaizdo įrašą pasauliui pristatė Justiną Bieberį

Usheris taip pat paskelbė, kad J. Bieberis pasirašė kontraktą su įrašų bendrove „Island Def Jam“. Dabar J. Bieberio daina „Baby“ yra vienas iš daugiausiai peržiūrų turinčių vaizdo įrašų (per 820 mln. peržiūrų).

REKLAMA

Tą patį mėnesį „YouTube“ gavo apdovanojimą už pasiekimus elektroninėje žiniasklaidoje.

2009 metais „YouTube“ tapo labiau kryptingas

2009 metų sausį 111-tas JAV Kongresas įšoko į „YouTube“ traukinį ir pristatė oficialų Kongreso kanalą. Tai leido JAV piliečiams gauti tam tikrą prieigą prie šalies vyriausybės, kurios iki šiol jie neturėjo.

Prabėgus mėnesiui savo oficialų kanalą pristatė ir Vatikanas.

Per 2011 metais vykusį Arabų pavasarį „YouTube“ suvaidino itin svarbų vaidmenį perduodant laisvės ir demokratijos žinią

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sukilimo pradžioje Arabų pavasario aktyvistai aktyviai naudojo socialinius tinklus „Facebook“, „Twitter“ ir „YouTube“, kad paspartintų savo judėjimą. Su „YouTube“ pagalba protestuotojai galėjo įkelti ir dalintis vaizdo įrašais, kuriuose buvo matomi masiniai protestai ir politiniai komentarai. Dauguma šių vaizdo įrašų tapo virusiniais, o populiariausi jų sulaukė po 5,5 mln. peržiūrų.

2009 metų balandį „YouTube“ kartu su „Vivendi“ pristatė naują muzikinių vaizdo įrašų paslaugą „Vevo“

Tai buvo pirmasis „YouTube“ žingsnis gerinant santykius su muzikos bendrovėmis, kurios nuolat skundėsi dėl piratavimo ir nesąžiningų licencijavimo sąlygų. Pagal pasirašytą susitarimą „Vevo“ laisvai gali platinti muzikinius vaizdo klipus „YouTube“ svetainėje, o „YouTube“ gali nevaržomai rodyti didžiųjų muzikos įrašų kompanijų vaizdo įrašus.

REKLAMA

Dabar „YouTube“ ketina investuoti 50 mln. JAV dolerių į „Vevo“, kurios vertė siekia 500 mln. JAV dolerių.

2010 metų sausį „YouTube“ pradeda išnuomoti kino filmus

„YouTube“ žengimas į kompanijų „Netflix“ ar „Apple“ valdas tapo ženklu, rodančiu, kad „YouTube“ nori tapti daugiau nei tik mėgėjiškų vaizdo įrašų dalinimosi svetainė.

Projektas buvo pradėtas su keliais filmais, kurie sėkmingai pasirodė „Sundance“ kino festivalyje. Dabar svetainėje galima išsinuomoti tokių kompanijų kaip „Paramount“, „Disney“, „NBC/Universal“, „Sony“ ir „Warner Brothers“ sukurtus filmus.

REKLAMA

2010 metų spalį žurnalistas Danas Savage‘as pasinaudodamas „YouTube“ sukūrė projektą pavadinimu „It Gets Better“ (liet. „Tampa geriau“)

D. Savage‘as sukūrė šį projektą „YouTube“ svetainėje, kad pasiųstų vilties žinutę seksualinių mažumų jaunimui, kurie dėl savo pažiūrų jaučia aplinkinių priekabiavimą ir patyčias.

Ši kampanija tapo tokia populiari, kad joje sudalyvavo net pats JAV prezidentas Barackas Obama.

2011 metų balandį „YouTube“ pradėjo gyvas transliacijas

Tuo metu „YouTube“ oficialiai įžengė į transliuotojų verslą pristatydama paslaugą „YouTube Live“. Ši paslauga leido tinklalapiui transliuoti koncertus, naujienų reportažus, karališkas vestuves ir net Olimpines žaidynes.

REKLAMA
REKLAMA

2011 metų spalį „YouTube“ požiūris į originalų turinį tapo kur kas rimtesnis

2011 metų „YouTube“ įsigijo originalių interneto vaizdo įrašų programavimo kompaniją „Next New Networks“. Tai leido „YouTube“ pristatyti pirmuosius originalius kanalus.

„Google“ sumokėjo daugiau kaip 100 mln. JAV dolerių turinio kūrėjams, kad šie kurti vaizdo įrašus išskirtinai „YouTube“ tinklalapiui. Šiandien „YouTube“ elgiasi kaip tradicinis televizijos kanalas ir atnaujinta tik tas laidas, kurios sulaukia didelio susidomėjimo.

2012 metų liepą pirmą kartą istorijoje viso pasaulio gyventojai galėjo stebėti tiesioginę Olimpinių žaidynių transliaciją

2012 metų Londono vasaros olimpinėms žaidynėms „YouTube“ pasinaudojo televizijos kanalo NBC patirtimi ir leido vartotojams tiesiogiai stebėti didžiausią sporto renginį. Vaizdo medžiagą galima buvo pasiekti tiek asmeniniuose kompiuteriuose, tiek planšetiniuose kompiuteriuose ar mobiliuosiuose telefonuose.

2012 rugpjūtį „YouTube“ tapo JAV prezidento rinkimų dėmesio centru

„YouTube“ pristatė išskirtinį kanalą, kuriame buvo tiesiogiai rodomos transliacijos iš JAV prezidento rinkimų. Žiūrovai galėjo stebėti tiesiogines transliacijas iš Demokratų ir Respublikonų partijų suvažiavimų bei naujienų reportažus iš 8 naujienų šaltinių: „ABC News“, „Al-Jazeera English“, „BuzzFeed“, Larry Kingo, „The New York Times“, Philas DeFranco, „Univision“ ir „Wall Street Journal“.

REKLAMA

2012 metų gruodį kiek daugiau nei per 5 mėnesius daina „Gangnam Style“ pasiekė 1 mlrd. peržiūrų

Šis vaizdo įrašas dabar yra populiariausias „YouTube“ vaizdo klipas, turintis daugiau kaip 1,3 mlrd. peržiūrų.

Praėję metai apskritai buvo labai sėkmingi „YouTube“ – kiekvieną mėnesį žmonės peržiūrėdavo po daugiau kaip 4 mlrd. valandų trukmės vaizdo įrašų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų