REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Laivų skaičius pastarąjį dešimtmetį Lietuvos jūrų laivų registre nenumaldomai mažėja. Lyginant su 2002-aisiais jame yra 99 laivais mažiau. Tačiau į Lietuvos registrą nori sugrįžti antras pagal dydį pasaulyje žvejybos laivas "Margiris", rašo dienraštis „Vakarų ekspresas“.

Laivų skaičius pastarąjį dešimtmetį Lietuvos jūrų laivų registre nenumaldomai mažėja. Lyginant su 2002-aisiais jame yra 99 laivais mažiau. Tačiau į Lietuvos registrą nori sugrįžti antras pagal dydį pasaulyje žvejybos laivas "Margiris", rašo dienraštis „Vakarų ekspresas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pernai jame Lietuvos vėliava buvo pakeista į Australijos, tačiau australai išsigando tokio didžiulio laivo, prasidėjo boikotai, tad nebėra kur jo dėti. Pasak UAB "Atlantic High Sea Fishing Company", kuriai priklauso laivas "Margiris", generalinio direktoriaus Bernardo Krištanavičiaus, pernai UAB "Atlantic High Sea Fishing Company" buvo įsteigusi su australais bendrą kompaniją, jai buvo perduotas "Margiris".

REKLAMA

Tada šioje šalyje dėl šio laivo kilo didžiulis triukšmas, esą jis išgaudysiąs visas Australijos žuvis, nes čia praktiškai niekas nebuvo žvejojęs tokiais dideliais mastais. Šis laivas per metus gali sugauti 50-60 tūkst. tonų žuvų, o per parą sušaldyti 400- 500 tonų.

Šiuo metu norima "Margiryje" vėl iškelti Lietuvos vėliavą, nes jo savininkai tiesiog neturi kitos išeities. Kol kas situacija okeaninės žvejybos fronte negerėja, mažai lieka vietų, kur galima žvejoti, o ypač tokiems dideliems laivams kaip "Margiris". B. Krištanavičius neatmeta galimybės, kad po truputį ES vykdomos politikos dėka prasideda okeaninės žvejybos žlugimas. 

REKLAMA
REKLAMA

Reikalaujant neišduoti šiam laivui kvotų panikuota, neva "Margiris" žuvis "siurbs kaip siurblys". Lietuvos bendrovė "Atlantic High Sea Fishing" pernai skelbė, kad laivą "Margiris", dėl kurio "Greenpeace" aktyvistai rengė protesto akcijas, pardavė. Bet, rodos, sandoris baigėsi nesėkmingai.

Pasak Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) Laivų registravimo skyriaus vedėjos Eglės Petrauskienės, tokių atvejų, kai laivai registruojami kitose šalyse dėl ekonominių priežasčių, pastaruoju metu nedaug.

Dažniausiai seni laivai parduodami į kitas valstybes arba pjaustomi ir atiduodami į metalo laužą Lietuvoje. 2005-aisiais Lietuva turėjo 175 laivus. Laivų registre, 2013 m. vasario 1-osios duomenimis, belikę tik 110 laivų. Gera žinia bent ta, kad Lietuvos jūrininkų skaičius per pastaruosius 3 metus išliko stabilus, pagal 2012 metų išduotus dokumentus į jūrą plaukia 6 743 žmonės. Dauguma dirba užsienio laivuose. Profesija tampa paklausi, nes Klaipėdos jūrininkų parengimo kokybė pasaulyje vertinama labai gerai. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų