REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ekonomika.lt domisi, kaip pirmuosius žingsnius sekasi žengti mažam ar vidutiniam verslui. Tik įkūrėte savo kompaniją, pradėjote verslą ar jau sėkmingai veikiate? „Kodėl Kalėdų eglė turi būti žalia?“ – klausia įmonės „Aveka“ vadovas Algirdas Rimkus.

Ekonomika.lt domisi, kaip pirmuosius žingsnius sekasi žengti mažam ar vidutiniam verslui. Tik įkūrėte savo kompaniją, pradėjote verslą ar jau sėkmingai veikiate? „Kodėl Kalėdų eglė turi būti žalia?“ – klausia įmonės „Aveka“ vadovas Algirdas Rimkus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau 15 metų kalėdines dekoracijas ir velykinę atributiką namams gaminančioje lietuviškoje įmonėje šventės tęsiasi ištisus metus – nuo sausio iki balandžio ruošiamasi Velykoms, o kitus 9 mėnesius – rankomis gaminamos eglės, Kalėdų vainikai ir girliandos. Įmonė „gyvena“ iš Kalėdų – eglių dekoracijos sudaro 75–80 proc. visos apyvartos. „Sunku, kai turi valgyti, o 5 mėnesius nieko neuždirbi. Bet toks mūsų darbas: dekoracijas kaupiame sandėliuose, o spalio mėnesį produkciją išdalijame prekybos tinklams, – sako jis. – Pusantro tūkst. kvadratinių metrų sandėlius užkrauname Kalėdoms, o rudenį 90 proc. jų ištuštiname.“ Konkuruoti ir veikti padeda socialinės įmonės statusas: daugiau kaip pusė darbuotojų turi negalią, todėl „Avekai“ verslą palengvina taikomos mokesčių lengvatos – kompensuojama dalis atlyginimų, nėra pelno mokesčio. „1995-aisiais rinkoje buvo tik kinų produkcija: kartais ji baigdavosi, kartais būdavo nekokybiška. Todėl kilo mintis: kodėl negalime gaminti vietoje. Be to, dar ir šiandien nei Latvijoje, nei Estijoje nėra tokio gamintojo. Anksčiau užsiėmėme kiek plačiau, vėliau sritis išsikristalizavo, atsirado socialinės įmonės statusas“, – dėsto pašnekovas.

REKLAMA

Azijos grėsmė nebaisi

A. Rimkus sako, kad pralenkti kinų produkciją, užtvindžiusią prekybos centrus, reikia ne tik kokybe – jei Rytų prekės būtų žymiai pigesnės, lietuviškų niekas nepirktų. Be to, Vilniuje sukurtas puošmenas galima grąžinti, o rytietiškąsias būtina sandėliuoti, mokėti muitą. „Pažįstame lietuvišką mentalitetą, žinome, ką lietuviai pirks: tai pastovūs, konservatyvūs, vengiantys naujovių pirkėjai. Kinai nelabai įsivaizduoja, kas tiktų europiečiams. Be to, eglės gaminamos iš specialių žaliavų – jos negali būti presuojamos ir vežamos, todėl kol keliauja iš Kinijos, praranda dalį prekinės išvaizdos, – svarsto pašnekovas. – Taip jau yra. Mano nuomone, eglėmis pradedame „spausti“ kinų produkciją, o dėl girliandų baimių taip pat nebeturime“. Nepaisydamas konservatyvių lietuviškų tradicijų, „Aveka“ vadovas tikina, kad nuolat mąsto apie naujoves: štai jau populiarios baltos ir raudonos eglės. „Gaminsime ant sienos kabinamas eglutes, jau turime pavyzdžių. Jei bute nėra vietos, eglutė turi būti nedidelė: ją galima kabinti ant sienos ar durų. Šito niekur nėra, bent mes tokio gaminio nematėme. Nuolat sukame galvą, kokių naujienų sukurti, pvz., puošti eglę kankorėžiais“, – tikina A. Rimkus. Pašnekovas prisimena, kad pati verslo pradžia buvo sunki – reikėjo rasti partnerių, prekybos tinklų, kurie imtųsi platinti lietuvišką kalėdinę produkciją. Dabar per tuos pačius tinklus eglės pasiekia ir kitas rinkas, o velykinė atributika keliauja į Ispaniją ir Airiją – visur, kur gyvena lietuviai. A. Rimkus sako, kad tuščioje rinkos nišoje konkurentų nelaukia – ji per maža, net ir dviem: buvo atsiradusi viena įmonė, bet vėliau dingo. „Jau žinome, ką, kaip, kodėl ir iš ko gaminti, – tikina jis. – Pradėti nuo nulio beviltiška, rinka vis dėlto maža. Joje netilptų net 2 tokios įmonės – anksčiau ar vėliau kažkuri turėtų išnykti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų