REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Pristatydami „Peugeot 508“ prancūzai nusprendė vienu šūviu nušauti du zuikius – tai ir D+ segmento šeimyninis sedanas, ir beveik E+ segmento „premium“ automobilis. „Peugeot 508“ kompanijos modelių gamoje pakeitė iš karto du automobilius – „Peugeot 407“ ir „607“ modelius. Beje,  mums į rankas pakliuvo labai rimtai sukomplektuotas sedanas „Peugeot 508 GT 2,2Hdi“ su 6 pavarų automatine dėže. Tai topinė šio modelio versija kainuojanti 102 tūkst. litų (pardavėjai šiai versijai dabar taiko 24 tūkst. litų nuolaidą).

REKLAMA
REKLAMA

Mums į rankas pakliuvo labai rimtai sukomplektuotas sedanas „Peugeot 508 GT 2,2Hdi“. A. Karčiausko nuotr.Mums į rankas pakliuvo labai rimtai sukomplektuotas sedanas „Peugeot 508 GT 2,2Hdi“. A. Karčiausko nuotr.

REKLAMA

Stilius: verslo kostiumas

Kaip teigia „PSA“ marketingo specialistai, net 70 proc. „Peugeot 508“ Europoje perka korporatyviniai parkai. 508-as yra  tipinis automobilis vidutinio rango vadovams. Tai tarsi automobilis su solidžia, tačiau nerėksminga eilute. Na, mados pasaulyje prancūzai tikrai stiprūs. O ratuotos technikos gurmanai „Peugeot“ irgi visuomet vertino ir už automobilių dizainą. Tad prancūzų dizaineriai stengėsi ir šį kartą.

REKLAMA
REKLAMA

Mums į rankas pakliuvo labai rimtai sukomplektuotas sedanas „Peugeot 508 GT 2,2Hdi“. A. Karčiausko nuotr.Mums į rankas pakliuvo labai rimtai sukomplektuotas sedanas „Peugeot 508 GT 2,2Hdi“. A. Karčiausko nuotr.

Lyginant su pirmtakais – „Peugeot 508“ yra labiau išlaikytas automobilis. Teisingos ir proporcijos.  Štai priekinė dalis ne tokia išsikišusi kaip „407-ame“, radiatoriaus grotelių žiaunos jau ne tokios milžiniškos kaip ankstesniuose „Peugeot“ (su tokia „veido“ išraiška dabar bus visi nauji „Peugeot“) . Ramiau, subtiliau ir kosmopolitiškiau. Ir dar apie kosmopolitiškumą.  Gali nuskambėti kaip šventvagystė , bet žvilgtelėjus grynai iš šono „508-ąjį“ galima palaikyti net azijiečiu. Tai ne priekaištas, tiesiog toks universalus kostiumas leidžia tvirtai jaustis keliose skirtingose rinkose. Leidžiu sau spėti, kad įtakos šio automobilio dizainui turėjo ir tai, kad trečdalis visų „508-ųjų“ bus surenkama Kinijoje, šios šalies rinkai. Šaunus sprendimas. Juk liūtas (liūtas yra ir „Peugeot“ simbolis) Kinijoje yra galios ir turtų simbolis. Tad nors ir su švelnia ironija būtų galima teigti, kad kinai jau istoriškai turėtų tiesiog geisti reprezentatyvių „Peugeot“ sedanų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lyginant su pirmtakais – „Peugeot 508“ yra labiau išlaikytas automobilis. (nuotr. Gamintojo)Lyginant su pirmtakais – „Peugeot 508“ yra labiau išlaikytas automobilis. (nuotr. Gamintojo)

Žinoma, pastebėjimai apie automobilių stilių yra nepaprastai subjektyvus dalykas. Tačiau galima reziumuoti, kad šis „Peugeot“ liko prancūzu. Jis kitoks, jau šaltesnis, ne toks tiesmukas XXI a. ES prancūzas. Tačiau jame liko specifinio prancūziško žavesio. Būtent šis prancūziškas šarmas yra atsvara labai stiprių, bet emociškai gerokai šaltesnių analogiškos klasės vokiškų sedanų stiliui.

Viduje – kokybinis šuolis

Vairuotojo vietos ergonomika – be priekaištų. Topinės versijos krėslas puikiai apglėbia kūną, optimalią poziciją randi gana greitai, rankos tiesiog limpa prie „Nappa“ oda aptraukto vairo rato. Beje, mūsų bandytoje versijoje mygtukų ir reguliatorių ant vairo rato buvo kaip kokiame lėktuve. Patogu ir keleiviams. Tiesa, Vietos „galiorkoje“ jiems šiek tiek mažiau nei „VW Passat“ ar „Ford Mondeo“. Tačiau yra dalykų, kurie tai kompensuoja. Tai iki šiol „Peugeot“ automobiliuose neregėta interjero medžiagų ir surinkimo kokybė.

REKLAMA

„Peugeot 508“ viduje kiekviena detalė tarsi alsuoja kokybe. Sujungimai lygūs, medžiagos kokybiškos, anksčiau tokio kokybiško interjero „Peugeot“ automobiliuose matyti neteko. Taigi, pagal salono apdailos kokybę tai šimtaprocentinis „premium“. Ir tai yra rimtas šio automobilio koziris.

Juo labiau, kad visas „premium“ segmentui būdingas „hi-tech“ veikia be didesnių priekaištų. Štai multimedijos sistemos logika, draugiškumas vartotojui  ir darbinė aplinka artima vokiškiems analogams. Prietaisų skydas puikiai įžiūrimas, be pagrindinių prietaisų ir navigacijos parodymai dubliuojami prieš stiklą esančiame projekciniame ekrane. Tad informacijos badas „Peugeot 508“ vairuotojams tikrai negresia.

REKLAMA

Kai veža 204 dyzeliniai arkliai

„Peugeot“ visuomet buvo automobiliai, kuriuos norisi vairuoti. Visuomet jie (net ir didieji) turėjo savyje tam tikro „draiveriško“ subtilumo. Mūsų bandyto „508-ojo“ pasididžiavimas – 2,2Hdi motoras. Galima sakyti, kad DW12C serijos motoras yra prancūzų motoristų pasiekimų viršūnė. Kintamos geometrijos turbina su titanine sparnuote, pjezopurkštukai su su aštuoniomis angomis ir kitos inovacijos užtikrina 204 a.g ir 450 Nm charakteristikas. O su šia galia puikiai susitvarko modernizuotas šešių pavarų „Aisin“ „automatas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilio trauką patogu valdyti. „Automatas“ veikia labai lygiai. Pavaros persijungia nejuntamai, be smūgių, net ir įjungus „S“ rėžimą, kai perjungimo procesas pagreitėja 0,2 sek. Labai norint galima apsimesti ir lenktynininku pavaras junginėjant svirtimis prie vairo. Na, bet tokiame automobilyje tai jau žaidimas.

Šio automobilio stichija – greitkeliai. Būtent čia ir atsiskleidžia stipriosios jo savybės. Taip išėjo, kad mano draugystės su „Peugeot 508" dienomis buvo spalio pabaigai stebėtinai geras oras. Tad vieną popietę su šeima tiesiog ekspromtu nusprendėme „suskraidyti“ prie jūros. Taigi, net ir didelių greičių diapazone automobilis tylus – skriejant kaire greitkelio juosta vyrauja tik aerodinaminiai triukšmai. Be viso to automobilis yra tikrai taupus – važiuojant net ir gerokai greičiau, nei leidžiama automagistralėse, galima „įtilpti“ į 7 litrų sąnaudas. Na o važiuojant tvarkingai nemenkas automobilis pasisotina ir 6 litrais dyzelino.

REKLAMA

Atskiro pokalbio verta ir automobilio pakaba. Pasirodo, „508-ame" modelyje galimi du priekinės pakabos tipai. Paprastose versijose priekyje būna „McPherson“ pakaba, o topinėje ir sportiškoje „GT“ – dviejų svirčių priekinė pakaba. Kam prancūzams reikėjo taip išskaidyti modifikacijas – velnias žino, man tai kvepia vos ne marketingine inžinerija. Tiesa, „PSA“ specialistai užsimena, kad „McPherson“ leido sutaupyti 12 kilogramų svorio, tuo tarpu dvisvirtė pakaba vairuotojams leis mėgautis vos ne gurmaniškais pojūčiais.

REKLAMA

Mums į rankas pakliuvo labai rimtai sukomplektuotas sedanas „Peugeot 508 GT 2,2Hdi“. A. Karčiausko nuotr.Mums į rankas pakliuvo labai rimtai sukomplektuotas sedanas „Peugeot 508 GT 2,2Hdi“. A. Karčiausko nuotr.

„Peugeot“ pakabos specialistai visuomet savo automobilius „išmokydavo važiuoti“. Geros elgesio kelyje manieros ir ryškus charakteris – skiriamasis automobilių su liūto emblema bruožas. „Peugeot 508“ nėra išimtis. Gal jis ir ne tobuliausias, tačiau vairuoti šį automobilį visai malonu. Jokios įtampos „imant“ lėkštus magistralių viražus dideliais greičiais, neįsisupa jis ir lietuviškuose krašto keliuose. Tiesa, aštresnių sujungimų ar duobių automobilis nemėgsta – tai duoklė už tikrai padorų pusantros tonos sveriančio sedano charakterį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prancūzas su vokišku akcentu?

Europos pirkėjai „Peugeot 508“ kartais vadindavo „vokiškais“. Dėl salono ir įrangos. Ir prancūzai tai suprato kaip komplimentą. Juk ne paslaptis, kad prancūzai savo rytinius kaimynus laiko stačiokais, tačiau kalbai pasisukus apie automobilių inžineriją pripažįstą vokiečių pranašumą. Ypač „premium“ segmente, kur vokiečiai yra tradiciškai stiprūs. Tačiau šį kartą „Peugeot“ turi stiprų kozirį – dar neregėtą šios klasės automobilių salone kokybinį šuolį. Tuo pačiu išsaugant ir kertines prancūziškas vertybes – savitą stilistiką ir aurą.

Prancūzų „Taxi“ serijos filmuose šiam automobiliui jau ne vieta. Tai automobilis vidutinio rango vadovui, kuris vertina estetiką ir valdymo subtilumą. Tai jau korporatyvinių parkų automobilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų