REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ekologiškų turgelių ir stilingų parduotuvėlių vajus Lietuvoje įsisiūbavo jau prieš keletą metų. Ekologija – toli gražu ne žalias lapas ant maisto produkto etiketės ar daržovė iš kaimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Augueco namai“ pateikia kitą koncepciją – ištisą mąstymo ir ekologinio brendimo idėją. Todėl prieš trejetą metų Vilniuje atsirado privatus darželis „Augueco Dūzginėlis“, specialūs seminarai sveikos gyvensenos temomis, o susidomėjusiai miestiečių bendruomenei – ir internetinė krautuvėlė: be jokių antkainių ir tiesiai iš ūkininkų.

REKLAMA

„Rinkodaros specialistai nuveikė ne tik gerą, bet kartu ir blogą darbą, nes prikūrė daug prekių ženklų, į kairę ir į dešinę vartojo žodį „ekologija“, taip dingo pagrindinis dalykas – pasitikėjimas“, – svarsto „Augueco namų“ įkūrėja Ingrida Lauciuvienė.

Daugiau nei prieš dešimtį metų pradėtas šeimos verslas – ekologiškas vaikų darželis. Tuomet, I. Lauciuvienė sako, negalvota nei apie pelną, nei investicijų grąžą – užteko kelių darbo vietų šeimos nariams, be to, versle su vaikais apie pinigus galvoti negali.

REKLAMA
REKLAMA

„Visas verslas pirmiausia yra ne pelno siekiantis: kuriamos darbo vietos, gyvuojant labiausiai palaikomos idėjos ir misija, – sako ji. – Investicijų grąža gali būti kitokia. Visas mūsų verslas pretenduoja į socialinio verslo statusą.“

„Jau anksčiau turėjome ekskursijų į kaimus, ūkius, ieškojome, ko negalima pamatyti mieste, – pasakoja ji. – Vaikai žinias parsinešė namo, o tada klausinėti pradėjo ir tėvai. Prieš 12 metų tėvai neturėjo laiko domėtis ekologijos idėjomis, jie džiaugdavosi, kad pasirūpinama jų vaiku. Buvo verslininkų, dirbančių paromis, karta. Dabar pasikeitė gyvenimo tempas, sąmoningėjame – kai kurie pasako sau: stop. Anksčiau kai kuriems net reikėjo darželio su nakvyne.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sveikos gyvensenos idėjos vaikams diegtos nuo 2001 metų, o pagaliau nusprendus pasivadinti „Augueco“ darželiu žalioji mada pakišo koją: „Gerus metus turėjome įrodinėti, kad mes tai nuoširdžiai darėme ir darome, kad nesame vagys ir melagiai, kurie žodį „eko“ vartoja tik dėl šūkio.“

„Prieš trejus metus ženkliuką „eko“ buvo galima pamatyti tik prekybos centruose, ant maisto produktų. Paslaugų taip nevadino ir ši problema išliko iki šiol – paslaugų niekas nesertifikuoja“, – aiškina ji.

Visą verslo modelį padiktavo paklausa – nuo vaikų klubo iki darželio, nuo darželio iki „Augueco“ darželio, ir taip – nuo natūralios,

REKLAMA

ekologiškos produkcijos auklėtiniams bei jų tėvams iki krautuvėlės. Prancūziškas modelis, pritaikytas lietuviškoje aplinkoje, paprastas: internetinės svetainės skyriuje vartotojai užsisako produktų tiesiai iš ūkininkų ir be antkainių. Tiesa, užsakyti špinatai atkeliaus nebūtinai iš karto, o kai ūkininkas važiuos į Vilnių.

„Tai ne pelno siekianti krautuvėlė, todėl sunku iškart gerai pradėti, kad viskas puikiai veiktų. Prašome kantrybės ir visi supranta, kad tai bendras idėjinis darbas, pirmiausia susitarimas ir pasitikėjimas. Manau, ateityje tai galima išaugti ir į verslo modelį, kad būtų sukurta darbo vietų. Galų gale sandėlio vedėjui ir krautuvėlės administratoriui“, – tikisi pašnekovė.

REKLAMA

„Augueco namų“ vadovė pasakoja, kad interaktyviuose seminaruose paneigiami visagalės rinkodaros sukurti mitai – ūkininkai atremia klausimų atakas, aiškina ne kaip prekybininkai turguje, o kaip lektoriai. Ketverių metų darbo televizijos laidose „Tarp miesto ir kaimo“ patirtis kartu su kita seminarų moderatore žurnaliste Vilma Čereškiene versle pravertė – jos pažinojo ūkininkus ir jų produkciją. Taigi ir toliau pasakoja žmonėms, tik jau be televizijos kamerų.

„Ūkininkams reikėjo savo prakaitu įgyti vardą, bet jis buvo greitai nuvertintas, – sako ji. – Dabar jiems reikia vėl atsitiesti, kad galėtų ramiai auginti produkciją ir džiaugtis savo darbu. Turi būti žmogus, kuris juos viešintų, nes pasisamdyti viešųjų ryšių agentūrų jie negali. Norime, kad krautuvėlėje ūkininkas išliptų iš aulinių batų ir apsivilktų kostiumą. Tai kita erdvė – jis čia vertinamas ir gerbiamas, ant pjedestalo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Augueco Dūzginėlio“ vadovė tikina, kad ugdomi darželyje vaikai žinos, iš kur atsiranda kiaušiniai, o per darbymetį pagelbėję uogynuose, turguje neklausinės, kodėl ekologiškos avietės brangesnės už paprastas.

„Mes pasirinkę sveikos gyvensenos programą, mokome vaikus elementaraus režimo: kada keltis, kada praustis, ką valgyti pusryčiams, o ką pietums ar vakarienei, kaip ilsėtis, atsipalaiduoti ir nurimti. Jei darželyje jie išmoks laikytis tokio režimo, tai taps įpročiu, o vėliau jie, kad ir kokia būtų aplinka, kad ir kiek bulvių traškučių visi aplinkui valgytų, žinos, kaip pasirinkti“, – įsitikinusi pašnekovė.

REKLAMA

Faktai: „Augueco“

2001 m. iš vaikų klubo susikūrė pirmasis privatus ekologiškas darželis Vilniuje

Nuo 2010 m. darželis veikia pavadinimu „Augueco Dūzginėlis“

2012 m. pradėjo veikti „Augueco“ e. krautuvėlė.

Darželyje vaikai auklėjami pagal vokiečių pedagogo Friedricho Froebelio sistemą

„Ekonomika.lt“ domisi, kaip pirmuosius žingsnius sekasi žengti mažam ar vidutiniam verslui. Tik įkūrėte savo kompaniją, pradėjote verslą ar jau sėkmingai veikiate? Papasakokite apie save redakcijai: [email protected], (8 5) 203 1086.

 

Sabaliauskaitė Gabija

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų