REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paskutinę spalio savaitę iškritęs sniegas automobilių savininkams yra signalas ne tik skubiai pasikeisti padangas, bet ir persiorientuoti prie šaltajam sezonui būdingo kiek kitokio – ramesnio, atsargesnio ir labiau apgalvoto elgesio prie vairo. Mūsų patarimas būtų greta minėtų savybių dar pridėti ir pagarbą kitiems eismo dalyviams ir tokiems būtų visada – nepriklausomai nuo sezono. Lapkričio pradžia visuomet yra neramus persiorientavimo laikotarpis ir norėdami palengvinti vairuotojų dalią kalbinome žinomus šalies ralio meistrus, klausdami jų patarimų – į ką visų pirma derėtų atkreipti dėmesį.

REKLAMA
REKLAMA

Saulius Girdauskas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Saulius Girdauskas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Gera nuotaika ir patogi sėdėsena

Pradėdamas kalbą apie saugų vairavimą žiemos metu daugkartinis šalies ralio čempionas, ekstremalaus vairavimo instruktorius Saulius Girdauskas pažymėjo, kad visų pirma į automobilį reikia sėsti su gera nuotaika ir galvoti apie jo valdymą, o ne apie kasdieninę rutiną, esamas problemas ir rūpesčius. Anot lenktynininko, toliau reikia stengtis patogiai įsitaisyti idant lengvai būtų galima pasukti vairą. Jei vasarą vairuotojai gali leisti sau atsilaiduoti, tai žiemą prasidėjus slydimui dažnai reaguoti reikia labai greitai.

REKLAMA

„Labai svarbu taisyklingai atsisėsti, taisyklingai laikyti vairą, tam kad jį būtų galima laiku perimti ir atlikti staigų judesį, kuriuo būtų užkirstas kelias šoniniam slydimui. Apranga taip pat labai svarbu – vilkint storus kailinius greitų judesių atlikti turbūt nepavyktų“, − kalbėjo ralio čempionas.

Atšalus orams vasarinės padangos tampa „medinėmis“

Padangų klausimas, anot S. Girdausko, yra itin aktualus, kadangi atšilus orams ir temperatūrai nukritus žemiau penkių laipsnių vasarinė padanga tampa lyg medinė. Tempti laiko iki lapkričio 10 d. arba paskutinės dienos, nuo kurios vasarinėmis padangomis apautus automobilius eksploatuojami vairuotojai yra baudžiami, lenktynininko teigimu, nederėtų. Saugaus greičio ribos šaltuoju sezonu pašnekovas taip pat nebuvo linkęs įvardinti. Pasak S. Girdausko, svarbiausias faktorius yra ir paties vairuotojo būsena, jo įgūdžiai ir fizinis pasirengimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Daug priklauso ir nuo to, kokį automobilį vairuoji, kokias padangas jis dėvi: ar restauruotas, pagamintas Kinijoje, ar naujausių technologijų produkciją. Taip pat ir paties kelio danga, svarbu ir tai, koks yra jo paviršius. Net ir tas pats asfaltas gali būti arba ganėtinai nugludintas, o kitu atveju šiurkštus. Kiek tas paviršius yra apledėjęs“, − pasakojo vairavimo instruktorius.

Dygliuotos padangos – kelionėms į užmiestį

Sprendimas rinktis padangas su dygliais ar be jų, anot S. Girdausko, turėtų būti priimtas atsižvelgiant į gyvenimo būdą ir poreikius. Jei daugiausiai laiko prie vairo praleidi mieste arba didžiausi atstumai nuvažiuojami magistralėje, kuri yra gerai prižiūrima, rinktis dygliuotas padangas nėra itin racionalus sprendimas. Antra vertus, jei žiemą planuojamos dažnos kelionės į užmiesčio sodybą ar atokiai gyvenančius artimuosius jos gali labai praversti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Daugelis vairuotojų šiais laikais stengiasi sutaupyti ir dažnai perka kuo pigesnes padangas. Tokiu atveju tos žieminės padangos iš tiesų nėra „žieminės“, galbūt tik protektoriaus raštas panašus į tokį, koks turi būti. Kartais senesnė žinomo gamintojo padanga savo funkcijas atlieka geriau nei nauja, tačiau atvežta nežinia iš kur“, − apie padangų pasirinkimą kalbėjo ralio čempionas.

Kiekvienas staigus vairo pasukimas ar akceleratoriaus paspaudimas provokuoja slydimą, todėl vairuotojai, kurie nėra pasiruošę to kontroliuoti tokių judesių turėtų vengti. Švelnus automobilio kontrolės prietaisų lietimas suteikia komfortą keleiviams, negąsdina ir šalia esančių eismo dalyvių. Anot S. Girdausko, pats vairuotojas slydimą gali puikiai valdyti, tačiau niekuomet negali žinoti, kaip sureaguos kitas žmogus – supanikavęs jis gali mestis į kitą kelio pusę ir sukelti bėdų.

REKLAMA

Stebėti tiltų ir viadukų dangą

Geležinė vairavimo šaltuoju metų laiku taisyklė yra ypatingas atsargumas važiuojant tiltais ir viadukais. Šį nerašytą įspėjimą, anot S. Girdausko, dažniausiai pamiršta jauni vairuotojai. Važiuojant sniegu nepadengta sausa kelio atkarpa sukibimas gali būti labai geras, tačiau priartėjus viaduką sąlygos gali labai pasikeisti.

Daugelio pavojingų situacijų vairuotojai gali išvengti būdami dėmesingesni ir gerbdami kitus eismo dalyvius. Kaip pažymėjo S. Girdaukas, reikia suprasti, kad žiemą vairavimo sąlygos gerokai skiriasi nuo tų, kurios yra vasarą ir važiuoti agresyviai bei nekultūringai negalima. Anot lenktynininko, pamatęs netikėtai staigų manevrą atliekantį automobilį kitas eismo dalyvis gali išsigąsti ir pradėti staigiai stabdyti taip sukeldamas avarinę situaciją. Taip pat derėtų pažymėti, kad tokius staigius manevrus ne visuomet pavyksta įgyvendinti taip, kaip sumanyta.

REKLAMA

Atsikratyti baimės valdyti slystantį automobilį

Jaustis saugiai slidžiame kelyje, anot S. Girdausko, gali tik tie vairuotojai, kurie nuolatos tobulina savo įgūdžius. Gerokai patobulėjusi šiuolaikinė technika padeda vairuotojui, tačiau pagrindiniai principai tokie kaip impulsinis stabdymas ar vairo pasukimas slydimo kryptimi stengiantis suvaldyti automobilį išlieka nepakitę. Taip pat elektronikos įsikišimas slydimo metu stabdant vieną ar kitą ratą gali būti nesuderintas su vairuotojo įgūdžiais.

„Nepatarčiau vairuotojams atsilaiduoti vien todėl, kad jie žino, jog automobilyje yra visos pagalbinės sistemos, kurios jį išgelbės. Kai kuriose situacija reikia daryti ne visai tai, ko linkusi imtis elektronika – kartais gerokai paspausti akceleratorių, kitais atvejais – smarkiau stabdyti. Taip vėl grįžtame prie švelnaus valdymo, kuomet viską darai vengdamas staigių judesių, nejauti ir pagalbinių sistemų įsikišimo“, − komentavo S. Girdauskas.

Anot lenktynininko, labai svarbu atsikratyti baimės valdyti slystantį automobilį. Tuo tikslu patartina turint galimybę tobulinti įgūdžius tuščiose apledėjusiose aikštelėse. S. Girdauskas patarė pabandyti pajusti kaip automobilis stabdo ant sniego, ledo važiuojant didesniu 50-60 km/h greičiu. Sezono pradžioje atnaujinti įgūdžiai vėliau suteiks daugiau pasitikėjimo savo jėgomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų