REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

BMW švenčia savo V12 variklio 25-erių metų jubiliejų, o ta proga suteikia galimybę žvilgtelėti į šio motoro vystymo istoriją.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmoji serijinei gamybai parengta bavarų kompanijos motoro versija buvo pristatyta 1987 m. kartu su 750i modeliu. Didžiausia 5,0 litrų darbo tūrio variklio išvystoma galia siekė 300 AG, o sukimo momentas – 450 Nm. Klientams tokio modelio idėja labai patiko, tą patvirtino ir gamintojo atstovų registruoti daugiau nei trys tūskt. išankstinių užsakymų dar prieš jo debiutą Ženevos automobilių parodoje.

REKLAMA

BMW 750iL (E32) variklio skyrius (nuotr. Gamintojo)BMW 750iL (E32) variklio skyrius (nuotr. Gamintojo)

Greta to, kad šis prabangus modelis tapo tarsi nauju statuso visuomenėje simboliu, „BMW 750i“ pasaulinei rinkai davė pirmą vokišką V12 tipo variklį nuo Antrojo Pasaulinio karo laikų. Projektavimo darbai prasidėjo 1972 m., kuomet automobilių gamintojas ėmėsi nagrinėti dviejų šešių cilindrų variklių sujungimo galimybes kuriant dvylikos cilindrų motorą.

Prototipas buvo baigtas 1974 m., tačiau svėrė visus 315 kg, o tai buvo gerokai per daug serijinės gamybos automobiliui. Greitai buvo imtasi naujo, lengvesnio variklio kūrimo darbų, tačiau galiausiai ir dėl naftos krizės galiausiai ir jie sustojo.

REKLAMA
REKLAMA

BMW 750iL (E32) (nuotr. Gamintojo)BMW 750iL (E32) (nuotr. Gamintojo)

Iki 1982 m. situacija pasaulio rinkose stabilizavosi ir BMW koncernas įgavo pakankamai daug pasitikėjimo tam, kad tęstų dvylikos cilindrų variklio projektavimo darbus. Tiesa, pirminis planas buvo pakeistas ir vietoje dviejų šešių cilindrų motorų sujungimo į vieną agregatą buvo pradėta kurti nuo pradžios. Galiausiai kompanijai pavyko sukonstruoti naują 5,0 litrų darbo tūrio variklį, kuris galiausiai debiutavo pirmajame 750i serijos modelyje.

Bėgant metams motoras evoliucionavo ir išvystė vis didesnę galią. 1994 m. jo darbinis tūris pasiekė 5,4 litrus, o maksimali galia pasiekė 326 AG. Po aštuonerių metų 760i versijoje debiutavo naujas 6,0 litrų darbo tūrio V12 variklis išvystantis didžiausią 445 AG. Dabartinės to paties darbo tūrio šio agregato versijos didžiausia išvystoma galia siekia 544 AG, o sukimo momentas – 750 Nm.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų