REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Viešnagė Ukrainos sostinėje Kijeve, krašte, kupiname kontrastų, greičiausia įsimintų kiekvienam apsilankiusiam. Nori pervažiuoti sieną – mokėk. Nori pasivažinėti sostinės gatvėmis – mokėk. Už ką? „Ieškosim“, - tokį atsakymą linkę pateikti vietos milicininkai.

REKLAMA
REKLAMA

Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

„Teisingumo“ triumfas

Nors iš esmės gyvenimas Ukrainos sostinėje nėra brangus. Tik, kaip kalba atviresni vietiniai, kartais pravartu turėti pažįstamų milicijoje. Bet apie viską iš pradžių. Tiesiog pirmiausia kyla natūralus noras pasipiktinti Lenkijos-Ukrainos sieną saugančiais pasienio pareigūnais.

REKLAMA

Su turistiniu autobusu pervažiuoti Lenkijos-Ukrainos sieną kainuoja 1 tūkst. grivinų (apie 328 litus). Už ką? Į šį klausimą vietos pasieniečiai, panašu, atsakymą ras bet kokiu atveju. Suprantama derėtis verta. Galima sakyti, net privaloma. Pasakymas „čia ne turgus“, pasienyje (ir ne tik) negalioja. Juolab, kaip parodė tolesnė „praktika“, kainą dažniausiai pavyksta „numušti“ pusiau.

Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Tuo tarpu Kijeve tas pats autobusas per vieną dieną buvo sustabdytas du kartus. Vieną kartą už tai, kad išvažiavo iš stovėjimo aikštelės. Gal 50 metrų pajudėjo ir jau priverstas sustoti. Antrą kartą už tai, kad važiavo neteisingu keliu, t.y. tokiu, kuriame stovėjo milicijos automobilis. Sako milicininkai, kad „reikėjo kitais keliais važiuoti“. O tą sakydami šypsosi. Vieno sustabdymo kaina – 400 grivinų (131 Lt.), o nusiderėti abu kartus pavyko iki 200 grivinų (66 Lt.).

REKLAMA
REKLAMA

Turistai vietiniams pareigūnams yra tikras lobis. Tačiau kalbinti ukrainiečiai pasakojo, kad jie lygiai taip pat skriaudžiami (suprantama tie, kurie neturi pažinčių). Tik mokestis jiems taikomas ne toks didelis. Bet, pasirodo, reikia suprasti ir pačius milicininkus. Jiems aukštesnė valdžia yra nustačiusius kvotas, kiek pinigų darbo pabaigoje jie turi parnešti. Neišpildai programos, tavo vietos laukia kiti norintys tarnauti „teisingumui“.

Pigesni degalai

Lietuvos vairuotojams Kijeve parduodamų degalų kainos tikrai paglostytų širdį. Suprantama, Ukrainos sostinėje situacija nėra tokia gera, kaip Baltarusijoje, tačiau ji tikrai palankesnė nei mūsiškė, kur populiariausio A95 markės benzino kaina stabiliai balansuoja ties 5 litų riba.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Kijevas iš tikrųjų didelis miestas. Nieko nuostabaus, juk jame gyvena praktiškai tiek žmonių, kiek visoje Lietuvoje (apie 2,7 mln.). Todėl degalų kainos miesto pakraščiuose ir arčiau centro taip pat gerokai skiriasi. Brangiausiai A95 markės benzino litras kainavo 12,10 grivino (3,97 Lt.), pigiausiai – 10,40 grivino (3,42 Lt.).

Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Dyzelino kainos už litrą Kijeve svyravo nuo 9,50 iki 10,10 grivino (nuo 3,12 Lt. iki 3,32 Lt.). Tenka pripažinti, kad lietuviai vairuotojai greičiausia jau neatsimena, kada tokios ar bent jau panašios kainos buvo mūsų šalyje.

REKLAMA

Viešasis transportas

Keliauti Kijeve, be jokios abejonės, patogiausia metro. Bet Ukrainos sostinėje iš viso yra tik trys metro linijos, todėl akivaizdu, kad tokiam miestui tiek tikrai per mažai. Visiems kitiems keliavimo poreikiams tarnauja miesto autobusai ir troleibusai.

Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Keliauti metro kainuoja 2 grivinai (66 ct.). Bet nusileidęs į, kaip pasakojo vietiniai, giliausią metro pasaulyje (eskalatoriumi gali tekti kilti apie 2-2,5 minutės) tu gali iš vienos linijos pereiti į kitą. Todėl už 2 grivinus galima nukeliauti pakankamai toli.

REKLAMA

Troleibusai ir autobusai kainuoja 1,5 grivino (49 ct.), mikroautobusai – 2,5 grivino (82 ct.). Verta pastebėti, kad viešajame transporte (išskyrus metro) yra bilietus parduodantis darbuotojas. Todėl nori to ar nenori bilietą vis tiek turėsi įsigyti. Kitas klausimas, ar tu jį išmuši, nes tie patys pardavėjai to netikrina. Bent jau netikrino...

Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)Viešojo transporto ir degalų kainos Kijeve (Audriaus Bareišio nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Ir paskutinis dalykas apie transportą Kijeve – kamščiai ten būna milžiniški. Nors vietiniai pasakojo, kad jie prasideda 17 val. ir baigiasi apie 18.30 val. Tačiau apie 19.30 val. automobilių gatvėse vis dar buvo daug ir vairuotojai nuolat spaudė garso signalus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų