REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Esi jauna, žavi, veikli, bet vis dar baiminiesi sėsti už automobilio vairo? Ar tik nebūsi pakliuvusi į mitų apie moteris už vairo nelaisvę?

Mitas: Moteris už vairo – mirtis už posūkio.

Tiesa: Ne paslaptis, kad šio mito autoriai – vyrai. Bet labai didelė paslaptis – faktas, jog tokį mitą jie sukūrė baimindamiesi konkurencijos. Pasak statistikos, moterys padaro mažiau avarijų, jų sukelti eismo įvykiai būna ne tokie pavojingi, kaip vyrų. Taigi verčiau dar kartą pagalvok, kuri lytis už vairo sukelia didesnę mirties už posūkio tikimybę, ir drąsiai imkis iniciatyvos vairuoti!

Mitas: Geriausias instruktorius – draugas arba vyras.

Tiesa: Šis mitas kartais gali būti teisingas. Bet tik kartais. Ir tie kartai – veikiau išimtys, nei taisyklė. Tad savo antrąja puse verčiau nepasikliauk. Kodėl? Nes labai tikėtina, jog jis nenori, kad tu išmoktum vairuoti. Galbūt tik pasąmonėje, pats sau to nepripažindamas. Tad atidžiai įsiklausyk į jo replikas: jei netekęs kantrybės jis nevengia mestelėti ko nors panašaus į „Tu niekada neišmoksi vairuoti“ arba „Akivaizdu, kad automobilis – ne boboms“ – verčiau mesk visas pamokas su juo ir daugiau pabendrauk su kvalifikuotu instruktoriumi.

Mitas: Geriausia pradėti vairuoti su nuosavu automobiliu.

Tiesa: Jei tas automobilis – tik tavo, ir jei juo naudojiesi tik tu viena, tada šis mitas – gryniausia tiesa. Bet jei „savo“ automobiliu vadini jūsų šeimos nuosavybę, kuria naudojasi tavo vyras – klysti, klysti ir dar kartą klysti. Patikėk, jei ne po kiekvienos, tai bent jau po kas antros tavo kelionės teoriškai tavo automobiliu, faktinis jo savininkas jau apžiūrinės „savo“ turtą su padidinamuoju stiklu skaičiuodamas įbrėžimus, kurių prieš tau sėdant už vairo „tikrai nebuvo“. Taigi jei jau šeimoje bus du vairuotojai – kuo anksčiau apsvarstykite ir antro automobilio įsigijimo galimybes.

Mitas: Sugedęs automobilis – moteriai neįveikiama problema.

Tiesa: O kaip manai, ar išties daug vyrų šią problemą įveikia vieni, be pagalbos? Išmokti pakeisti ratą nėra sunku. Šiek tiek prakutusi vairuoti „susipažinsi“ su savo mašina, tad kai kurie jos ypatumai leis greitai reaguoti ir lengvai pašalinti kilusius nesklandumus (pvz. dėl kondicionieriaus gedimo rasojantys langai ar nepakankamai gerai priglundantis valytuvas). O visa kita, ką tau reikia žinoti – tai automobilių meistro telefono numeris. Pradėjusi vairuoti tiesiog privalai susirasti tokį žmogų, kuris duotų kvalifikuotą patarimą jei kelyje automobilis sugestų, patektum į eismo įvykį ar kurį rytą tiesiog neužsikurtų variklis. Gerą automobilių meistrą privalu turėti kaip ir „savą“ stomatologą, kirpėją ir ginekologą.

Mitas: Vairuodama savarankiškai pasiklysiu, nesiorientuosiu, kur sustoti.

Tiesa: Kuo dažniau pasiklysi savo miesto gatvių labirinte – tuo geriau ilgainiui jas pažinsi. Pirmuosius savarankiško važiavimo maršrutus geriau kruopščiai apgalvoti ir suplanuoti iš anksto, važiuoti pažįstamomis vietovėmis, bet vėliau savaime atsiras apsčiai erdvės improvizacijai. Bijai, kad nežinosi, kur sustoti, kur pasukti, o apimta streso visiškai prarasi nuovoką? Tokiais atvejais prisimink „atsarginį variantą“ – stabtelėk šalikelėje ir įjunk avarinius žibintus. Juk būtent taip turėtum pasielgti, jei staiga kelyje pasijustum blogai, pervertų ūmus skausmas ar pasidarytų silpna? Stresas ir dezorientacija – taip pat vienas iš tokių atvejų. Nepanikuok, ramiai kvėpuodama suskaičiuok iki 10, o tada imk kurti veiksmų planą, kur važiuosi toliau, kur apsisuksi ar kokioje aikštelėje sustosi. O jei teks daug važinėti nepažįstamomis gatvėmis – įsigyk GPS.

Mitas: Aukštakulniai ir vairavimas nesuderinami.

Tiesa: Tokiu mitu tikėti gali tik vyrai, kurie išties niekada nebandė vairuoti apsiavę aukštakulnių. Paradoksalu, bet daugelis aukštakulnių tinka vairavimui ne prasčiau, nei sportiniai batai ar lygiapadžiai balerinos bateliai! O daugybė vairuojančių moterų dievagojasi, kad su aukštakulniais vairuoti netgi patogiau! Be abejo, labai aukšti ir smailūs kulniukai arba itin storos platformos patogiai vairuoti neleis. Tačiau vidutinio aukščio bateliai, ypač storesniu kulniuku, gali tapti puikia atrama pedalą spaudžiančiai kojai. Taigi išbandyk, atrask, kas tau patogiausia, o dėl visa ko gali automobilyje laikyti patogius sportinius batelius, kad prireikus vairuoti persiautum jais, o pasiekusi kelionės tikslą galėtum įšokti į savo pamėgtuosius aukštakulnius.

Mitas: Jei užsižiopsojusi atsitrenksiu į kokį prabangų automobilį – man galas.

Tiesa: O kam tada civilinės atsakomybės draudimas? Žinoma, eismo įvykis niekada nebūna malonus: tenka gaišti laiką, pildyti dokumentus, vėliau galbūt remontuoti automobilį. Patiri nuostolių visom prasmėm. Tačiau tai – ne pasaulio pabaiga. Svarbiausia – kaip galėdama stenkis „neužsižiopsoti“ prie vairo, vairuodama skrupulingai laikykis kelių eismo taisyklių ir visada pasitikrink, ar turi automobilio draudimo dokumentus, ar jie tvarkingi ir tebegaliojantys?

Esi jauna, žavi, veikli, bet vis dar baiminiesi sėsti už automobilio vairo? Ar tik nebūsi pakliuvusi į mitų apie moteris už vairo nelaisvę?

Mitas: Moteris už vairo – mirtis už posūkio.

Tiesa: Ne paslaptis, kad šio mito autoriai – vyrai. Bet labai didelė paslaptis – faktas, jog tokį mitą jie sukūrė baimindamiesi konkurencijos. Pasak statistikos, moterys padaro mažiau avarijų, jų sukelti eismo įvykiai būna ne tokie pavojingi, kaip vyrų. Taigi verčiau dar kartą pagalvok, kuri lytis už vairo sukelia didesnę mirties už posūkio tikimybę, ir drąsiai imkis iniciatyvos vairuoti!

Mitas: Geriausias instruktorius – draugas arba vyras.

Tiesa: Šis mitas kartais gali būti teisingas. Bet tik kartais. Ir tie kartai – veikiau išimtys, nei taisyklė. Tad savo antrąja puse verčiau nepasikliauk. Kodėl? Nes labai tikėtina, jog jis nenori, kad tu išmoktum vairuoti. Galbūt tik pasąmonėje, pats sau to nepripažindamas. Tad atidžiai įsiklausyk į jo replikas: jei netekęs kantrybės jis nevengia mestelėti ko nors panašaus į „Tu niekada neišmoksi vairuoti“ arba „Akivaizdu, kad automobilis – ne boboms“ – verčiau mesk visas pamokas su juo ir daugiau pabendrauk su kvalifikuotu instruktoriumi.

Mitas: Geriausia pradėti vairuoti su nuosavu automobiliu.

Tiesa: Jei tas automobilis – tik tavo, ir jei juo naudojiesi tik tu viena, tada šis mitas – gryniausia tiesa. Bet jei „savo“ automobiliu vadini jūsų šeimos nuosavybę, kuria naudojasi tavo vyras – klysti, klysti ir dar kartą klysti. Patikėk, jei ne po kiekvienos, tai bent jau po kas antros tavo kelionės teoriškai tavo automobiliu, faktinis jo savininkas jau apžiūrinės „savo“ turtą su padidinamuoju stiklu skaičiuodamas įbrėžimus, kurių prieš tau sėdant už vairo „tikrai nebuvo“. Taigi jei jau šeimoje bus du vairuotojai – kuo anksčiau apsvarstykite ir antro automobilio įsigijimo galimybes.

Mitas: Sugedęs automobilis – moteriai neįveikiama problema.

Tiesa: O kaip manai, ar išties daug vyrų šią problemą įveikia vieni, be pagalbos? Išmokti pakeisti ratą nėra sunku. Šiek tiek prakutusi vairuoti „susipažinsi“ su savo mašina, tad kai kurie jos ypatumai leis greitai reaguoti ir lengvai pašalinti kilusius nesklandumus (pvz. dėl kondicionieriaus gedimo rasojantys langai ar nepakankamai gerai priglundantis valytuvas). O visa kita, ką tau reikia žinoti – tai automobilių meistro telefono numeris. Pradėjusi vairuoti tiesiog privalai susirasti tokį žmogų, kuris duotų kvalifikuotą patarimą jei kelyje automobilis sugestų, patektum į eismo įvykį ar kurį rytą tiesiog neužsikurtų variklis. Gerą automobilių meistrą privalu turėti kaip ir „savą“ stomatologą, kirpėją ir ginekologą.

Mitas: Vairuodama savarankiškai pasiklysiu, nesiorientuosiu, kur sustoti.

Tiesa: Kuo dažniau pasiklysi savo miesto gatvių labirinte – tuo geriau ilgainiui jas pažinsi. Pirmuosius savarankiško važiavimo maršrutus geriau kruopščiai apgalvoti ir suplanuoti iš anksto, važiuoti pažįstamomis vietovėmis, bet vėliau savaime atsiras apsčiai erdvės improvizacijai. Bijai, kad nežinosi, kur sustoti, kur pasukti, o apimta streso visiškai prarasi nuovoką? Tokiais atvejais prisimink „atsarginį variantą“ – stabtelėk šalikelėje ir įjunk avarinius žibintus. Juk būtent taip turėtum pasielgti, jei staiga kelyje pasijustum blogai, pervertų ūmus skausmas ar pasidarytų silpna? Stresas ir dezorientacija – taip pat vienas iš tokių atvejų. Nepanikuok, ramiai kvėpuodama suskaičiuok iki 10, o tada imk kurti veiksmų planą, kur važiuosi toliau, kur apsisuksi ar kokioje aikštelėje sustosi. O jei teks daug važinėti nepažįstamomis gatvėmis – įsigyk GPS.

Mitas: Aukštakulniai ir vairavimas nesuderinami.

Tiesa: Tokiu mitu tikėti gali tik vyrai, kurie išties niekada nebandė vairuoti apsiavę aukštakulnių. Paradoksalu, bet daugelis aukštakulnių tinka vairavimui ne prasčiau, nei sportiniai batai ar lygiapadžiai balerinos bateliai! O daugybė vairuojančių moterų dievagojasi, kad su aukštakulniais vairuoti netgi patogiau! Be abejo, labai aukšti ir smailūs kulniukai arba itin storos platformos patogiai vairuoti neleis. Tačiau vidutinio aukščio bateliai, ypač storesniu kulniuku, gali tapti puikia atrama pedalą spaudžiančiai kojai. Taigi išbandyk, atrask, kas tau patogiausia, o dėl visa ko gali automobilyje laikyti patogius sportinius batelius, kad prireikus vairuoti persiautum jais, o pasiekusi kelionės tikslą galėtum įšokti į savo pamėgtuosius aukštakulnius.

Mitas: Jei užsižiopsojusi atsitrenksiu į kokį prabangų automobilį – man galas.

Tiesa: O kam tada civilinės atsakomybės draudimas? Žinoma, eismo įvykis niekada nebūna malonus: tenka gaišti laiką, pildyti dokumentus, vėliau galbūt remontuoti automobilį. Patiri nuostolių visom prasmėm. Tačiau tai – ne pasaulio pabaiga. Svarbiausia – kaip galėdama stenkis „neužsižiopsoti“ prie vairo, vairuodama skrupulingai laikykis kelių eismo taisyklių ir visada pasitikrink, ar turi automobilio draudimo dokumentus, ar jie tvarkingi ir tebegaliojantys?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų