REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neseniai Raseinių rajono tarybos posėdyje buvo svarstomas klausimas dėl naujos Raseinių autobusų stoties statybos ir Raseinių autobusų parko bazės perkėlimo į Norgėlų kaimą. Šis projektas savivaldybės tinklalapyje tebėra iki šiol. Vadinasi, ketinimo įgyvendinti 33 mln. Lt vertės projektą neatsisakyta.

REKLAMA
REKLAMA

Užkando žadą

Investicinio projekto „Raseinių autobusų stoties (Vilniaus g. 91) ir jai priklausančios infrastruktūros modernizavimo bei UAB „Raseinių autobusų parkas“ bazės įrengimas ir perkėlimas į Norgėlų k. (Raseinių r. sav., Norgėlų k., Plento g. 9)“ tarybos posėdžiui buvo pateiktos keturios alternatyvos, vienos iš jų vertė – net 33 mln. Lt. Pasak tarybos narės Dianos Kaupaitienės, vien išgirdus tokią sumą turi užimti kvapą – 33 mln. Lt Raseiniams. Ir tai investicija – ne į fabriką ar kokį kitą gamybos objektą, o tik į autobusų stotį. Tai išgirdusi žadą prarado ir absoliuti tarybos dauguma, todėl balsavimas dėl pritarimo projektui vyko kaip reta painiai: „Susidarė įspūdis, kad kai kas net iš valdančiųjų nebesusigaudė, kaip reikėtų balsuoti. Nors rajono meras Remigijus Ačas ir viliojo visus šio projekto privalumais, nubalsavo ne taip, kaip reikėjo. Tąkart sprendimas tuo klausimu liko nepriimtas“, – apie sumaištį tarybos posėdyje kalbėjo D.Kaupaitienė.

REKLAMA

Opozicijoje esantys rajono tarybos nariai neabejoja, kad už projektą bus siūloma balsuoti tol, kol jam bus pritarta, nes galimai kažkas siekia gauti rūpimą sklypą pačiame miesto centre, kur dabar yra autobusų stotis.

Geriau renovuoti pastatus

Rajono tarybos narys Valdemaras Jacikas, kad būtų lengviau įsivaizduoti, ką galima nuveikti su 33 mln. Lt, minėjo visiems gerai žinomus objektus, pavyzdžiui, Šiaulių miesto autobusų stotis kartu su didžiuliu prekybos centru „Saulės miestas“ kainavo apie 20 mln. Lt, visoje šalyje prašmatnumu ir paslaugų kokybe žinoma kaimo turizmo sodyba „Karpynė“ prie autostrados – tik 8 mln. Lt. Ką tik duris atvėrusios naujutėlaitės „Maximos“ Raseinių centre statyba kainavo apie 10 mln. Lt... „Aš valdžios siūlomam autobusų stoties projektui galėčiau pritarti nebent tokiu atveju, jei kartu su autobusų stotimi būtų įrengtas ir kosmodromas. Bet jo Raseiniams nereikia, nes valdantieji dar nenusipirko nė vieno kosminio laivo“, – sakė V.Jacikas, atsidusdamas, kad ir juokauti dėl tokių ketinimų tegalįs pro ašaras.

REKLAMA
REKLAMA

V.Jacikas paskaičiavo, kad už šitokią sumą būtų galima iš esmės sutvarkyti, renovuoti per 60 daugiabučių: „Už tokius projektus aš tikrai balsuočiau. Tada visas miestas būtų kaip naujas, šildymo išlaidos gyventojams sumažėtų perpus. Tai tikrai būtų nauda ir ekonominiu, ir estetiniu požiūriu.“

Mokėtų vaikai, ir anūkai

Tarybos narys Darius Ulickas sakė, kad už šio kosmodromo statybą tektų mokėti rajono gyventojų vaikams ir anūkams: pagal projektą 33 mln. Lt privačiam investuotojui savivaldybė įsipareigotų išmokėti per 25 metus. Nesunku suskaičiuoti, kad kasmet savivaldybė tam privatininkui turėtų sumokėti 1 mln. 300 tūkst. Lt. „Į savivaldybės biudžetą pinigus suneša visi mokesčių mokėtojai, – dėstė D.Ulickas. – O 33 mln. Lt – apie trečdalį metinio rajono biudžeto.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

V.Jaciko nuomone, norinčiųjų pasklaidyti tiek milijonų tikrai atsiras, o gal jau ir yra? „Kai peršamos šitokios idėjos, į galvą pradeda lįsti įvairios sąmokslo teorijos, – dėstė pašnekovas. – Tačiau aišku viena – ekonomiškai šis projektas yra toks žalingas, kad blogiau ir būti negali.“

Pagal Ostapą Benderį

Tarybos nariui Vaidui Kuzmarskiui daug negerų įtarimų kelia ir sumanymas autobusų stotį užkišti už Teisingumo rūmų: „Autobusų stotis privalo būti kuo patogesnėje žmogui vietoje. Ir tokią vietą mes turime. Reikia tik dabartinę autobusų stotį atnaujinti, sutvarkyti ir problemos – kaip nebuvę. Noriu priminti, kad Telšių, Tauragės (o tai – kur kas didesni miestai nei Raseiniai) autobusų stotys buvo sutvarkytos už 3 mln. Lt. Jei dabarties valdantiesiems pavyktų įgyvendinti savo užmačias, tai šį projektą būtų galima drąsiai pavadinti amžiaus afera.“

REKLAMA

V.Jacikui, kaip verslo žmogui, graudžiai juokingai atrodo ir naujų garažų, autoserviso atsiradimas Norgėluose: „Dievaži, Ostapo Benderio vertos pasakos. Koks autoservisas? Ką mes jame remontuosime? Erdvėlaivius, kurie Raseiniuose leisis ant raudono kilimo? Kad autobusų parkui atsipirktų autoservisas, jis privalo turėti bent keletą šimtų autobusų. Bet kai jų tėra vos dvidešimt ir dar svaigstama apie serviso centrą... Autobusai yra specialioji technika ir ji remontuojama specialiuose servisuose, kur dirba profesionalai, turintys specialią brangiai kainuojančią įrangą, patalpas. Kiekvienas, jei jis ne Ostapo Benderio palikuonis, pasakys, jog esamų servisų paslaugomis naudotis yra daug pigiau.“

REKLAMA

Patirties jau yra

Tarybos narys Romaldas Zabiela priminė ir kitą merui Remigijui Ačui itin nemalonią istoriją, susijusią su autobusais ir autobusų parku, dėl kurios jam, kaip politikui, teko netgi bylinėtis visų pakopų teismuose, o autobusų pirkimo dokumentai veikiausiai dar ir šiandien prokuratūroje. R.Zabiela teisme atsidūrė po to, kai viešojoje erdvėje pasakė, jog tada dar Seimo narys „ponas Ačas ir jo giminė, tiksliau, giminaitis Andrius Vyšniauskis įsteigė UAB „Anrė“, per kurią tris kartus buvo perkama trylika autobusų UAB Raseinių autobusų parkas. Tam išleista per 1,2 mln. Lt“. Jis tada sakė ir tai, kad „pono Ačo vadovaujama komanda už juokingą kainą pardavė pastatą Vilniaus gatvėje, kuris taip pat priklausė UAB Raseinių autobusų parkas ir kt. Bet Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (kaip ir pirmosios instancijos teismas) tuose pasakymuose jokio šmeižto neįžiūrėjo, nes faktas – kaip blynas, jog per „Anrė“ buvo nupirkta 13 autobusų ir sumokėta 4,1 mln. Lt, nors kitos firmos tokį pat autobusų kiekį siūlė už 2,9 mln. Lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Be to, šie autobusai, kaip teigė vienas vairuotojas, tinka nebent beždžionėms Afrikoje vežioti: kieti, šalti, barškantys ir, panašu, labai trumpaamžiai. Aš tokius autobusus būčiau pirkęs nebent protui pasimaišius ar visiškai sąžinę praradęs“, – savo kolegą Romaldą parėmė V.Jacikas ir priminė, kad šie autobusai irgi buvo perkami neva siekiant sutaupyti, girdi, bus mažesnės kuro sąnaudos, nereikės remontuoti ir t. t., o už sutaupytus pinigus bus galima autobusų stotį pastatyti.

Buvo netgi parengtas projektas, pagal kurį dabartinės stoties vietoje atsirastų dviaukštis pastatas, kuriame komercinės paskirties objektai tarnautų keleivių patogumui, o kartu už nuomą gauti pinigai būtų naudojami autobusų parkui išlaikyti. Projektui, kurio vertė – 2,5 mln. Lt, anos kadencijos taryba buvo netgi pritarusi. Bet, matyt, šiai kadencijai tas projektas pasirodė per pigus. Ir išties nė 3 mln. Lt nekainuotų... nesolidu. 33 mln. Lt – štai kur prestižas. Beje, nė vienas iš kalbintų tarybos narių negalėjo pasakyti, kur šiandien anos kadencijos patvirtintas autobusų stoties projektas ir kodėl, užuot aną susiradus, užsakytas naujas 60 tūkst. Lt kainavęs investicinis projektas.

Nijolė PETROŠIŪTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų