REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ryškios spalvos ir skaičiai – pagrindiniai koziriai, kuriais naudodamiesi prekybininkai suvilioja taupymo režimu gyvenančius vartotojus. Šiais laikais didžiausiu iššūkiu taptų surasti tokią prekybos vietą, kurioje nebūtų bent kelių margaspalvių plakatų su užrašais: „Akcija“, „Išpardavimas“, „Nuolaida“.

REKLAMA
REKLAMA

Nuolaidos tapo įpročiais

Reklamos agentūros „Addvisors“ projektų vadovė Neringa Mažeikaitė Balsas.lt pasakojo, kad šiuolaikinis klientas yra pripratęs prie akcijų, nuolaidų, mažesnių kainų. „Kažkada viena įmonė pradėjo teikti kažkokią nuolaidą. Visi pamatė, kad tai veikia, todėl perėmė šią strategiją. Vartotojai taip pat pradėjo tarpusavyje kalbėtis. Tiek pakako, kad įvyktų grandiozinė reakcija ir prekybininkai suprastų sistemos veiksmingumą“, - pasakojo N. Mažeikaitė.

REKLAMA

Specialistė pabrėžė, kad ryškiame fone išskirta kaina labiau atkreipia vartotojų dėmesį: „Be jokios abejonės, tas veikia žmones. Algos mažėja, todėl vartotojai bet kokia kaina nori sutaupyti. Jie taupo, bijo recesijos. Todėl natūralu, kad nori už tą patį daiktą išleisti mažiau. Nuolaidos šiuo metu labai išplitusios, todėl sunku įsivaizduoti, kad be jų apskritai būtų įmanoma sėkminga prekyba.“

Parduoda nepatrauklias prekes

Reklamos agentūros projektų vadovė pridūrė, kad įvairias prekes ar paslaugas parduodančios įmonės greitai suprato, kaip veikia „akcijų ir nuolaidų“ sistema. „Akcijos ženklu pažymėtas prekes vartotojai renkasi dažniau. Ypač tas akivaizdu su prekėmis, kurios įprastai neturi didelės paklausos. Būtent dėl pasirinktos nuolaidų strategijos ne itin dažnai perkamos prekes būna tiesiog šluojamos nuo lentynų“, - teigė N. Mažeikaitė.

REKLAMA
REKLAMA

Specialistė pridūrė, kad tipiškas vartotojas mąsto, jog galbūt dabar man tos prekės nereikia, bet ateityje gali prireikti. Tad kodėl kažko nenusipirkus iš anksto? Žmonės bijo, kad vėliau, kai tam tikros prekės ar paslaugos žūtbūt prireiks, jai, lyg tyčia, nuolaidos gali ir nebebūti. Todėl nieko keisto, kad prekybos atstovai įvairias akcijas ir nuolaidas pabrėžia savo reklaminėse kampanijose.

Galima lengvai apsigauti

N. Mažeikaitė pabrėžė, kad reklamos poveikis kartais gali būti toks didelis, jog prarandamas racionalumas vertinant kainos ir kokybės santykį. Tarkime, langus pardavinėjanti įmonė paskelbia, kad suteikia 30 proc. nuolaidą, tačiau jų paslauga kainuoja 1 tūkst. litų. Tuo tarpu konkurentai tą pačią paslaugą parduoda už 500 litų, tačiau be jokios nuolaidos. Nesunku pasiskaičiuoti, ką pirkti labiau apsimoka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot reklamos agentūros specialistės, budrūs vartotojai žiūri kur pigiau ir geriau. Tačiau yra žmonių, kurie nusivilia pirkdami nukainotą daiktą. Todėl kitą kartą net nežiūri į akcijų ženklais pažymėtas prekes.

Vartotojų pastebėjimai, kad tos pačios prekės kaina prieš „akciją“ yra padidinama, anot N. Mažeikaitės, nėra laužti iš piršto: „Nesąžininga, kai yra apgaudinėjama. Tyčinis kainų sukėlimas ir apsimestinis nuolaidų pritaikymas prekybininkams garbės nedaro. Pastabūs vartotojai tokiais atvejais praranda pasitikėjimą. Todėl būtų gerai, kad  prekybininkai taip nesielgtų.“

Balsas.lt pašnekovė pasakojo, kad jai pačiai teko susidurti su nemalonia situacija. Prieš keletą dienų ji pirko 30 litų vertės kuponą sušiams. Vėliau tos kavinės valgiaraštyje moteris pastebėjo, kad pirkdama vietoje būtų mokėjusi mažiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų