Į niekieno Kunlunio kalnų masyvę esančią viršūnę įkopti ir ją lietuvišku vardu pakrikštyti pasiryžę šeši Lietuvos alpinistai pradėjo pakilimą, tačiau ne viskas vyksta pagal planą.

Jei lietuviams pavyks įkopti į 6849 metrų aukščio viršūnę, ji taps aukščiausiu lietuvišku vardu pavadintu tašku žemėje. Penktadienį žygeiviai pagaliau gavo leidimus kopti į kalnus, tačiau pirmadienį pranešė, kad turi keisti planus, nes suplanuotas kelias iki viršūnės netinkamas.

2012.07.31 Kadangi gero oro langas pradėjo užsidarinėti daug anksčiau nei norėjome, todėl šiandien iš pagrindinės stovyklavietės patraukėme tiesiai į „Camp2“. Per 8 sunkias valandas pakilome 1700 vertikalių metrų.

Paskutinėse atkarpose ir 15 žingsnių nueiti be atokvėpio buvo didelis iššūkis. Tuo tarpu prasilenkėme su „alpinistais“ iš komercinių ekspedicijų, kurie net 5500m aukštyje vos paėjo (neretai, tiesiog čiuožė ant savo Himalajinių kostiumų) vartodami deguonį ir prilaikomi „porterių“. „Camp2“ esanti 6100m ištuštėjusi, esam mes, italas ir dar vos pora alpinistų.

Oras nedžiugina - sniguriuoja, pusto, šalta. Rytoj bandysime pakilti iki „Camp3“ esančios 6800m, iš kurios šturmuojama viršūnė. Tačiau dėl blogo oro sėkmės tikėtis gana sunku.

2012.08.02 Ryte pabudome 2-oje stovykloje. Nors savijauta buvo gera, oras buvo prastas. Pamatėm besileidžiančią iraniečių komandą, kuri čia viena stipriausių.

Jie leidosi klimpdami į sniegą iki kelių. Papasakojo, jog trečioje stovykloje sniego privertė pusę metro, ir jie traukiasi, nes oras genda ir jie nemato galimybės įkopti.

Taigi vakar nusileidome tiesiai atgal į bazinę. Šiandien ir rytoj ilsimės. Po to vėl bandysime kopti.

2012. 08.03 Deja, aplink viršūnę vis labiau tvenkiasi debesys. Vakarop atšalo, pakilo vėjas. Kadangi laiko liko nedaug, imame visas maisto ir benzino atsargas ir rytoj išeiname į planuotą viršūnės šturmą. Palinkėkite sėkmės - mums jos prireiks.

2012. 08. 05. Orų prognozės pildosi tik dalinai. Dabar esame pirmojoje stovykloje ir sninga iki šiol. Beveik jokio matomumo. Rytoj, jei viskas dar labiau pablogės, kilsime į antrą stovyklą.

2012.08.06 Pakilome iki camp2. Vietoje 4 val., kurias užtrukome praėjusį kartą, šiandien kopėme 6 val.. Didžiąją dalį kelio matėme ne daugiau nei 50m, nes daug snigo ir pustė. Prognozė kitom penkioms dienom prasta ir labai prasta, todėl kitos komandos jau palieka kalną. Mes liekam!