REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jei ato­sto­gau­jant ne­ti­kė­tai su­skam­bo te­le­fo­nas ar pri­ža­di­no trum­po­ji ži­nu­tė, tai ne­bū­ti­nai bus jus pri­si­mi­nę ar­ti­mie­ji ar drau­gai. Ir net ne vir­ši­nin­kas, no­rin­tis pri­min­ti ko­kį nors neuž­baig­tą dar­bą. Grei­čiau­siai jums ra­my­bę su­drums­tė vi­sur ir vi­sa­da pa­sie­kian­ti ko­kio nors pre­ky­bos cent­ro, ka­vi­nės rek­la­ma ar spe­cia­lų pa­siū­ly­mą bū­tent jums tu­rin­ti ry­šių pa­slau­gas tei­kian­ti bend­ro­vė. Esa­te lo­ja­lus rek­la­mą jums siun­čian­čios įmo­nės klien­tas, tu­ri­te nuo­lai­dų kor­te­lę? Ne­bū­ti­nai.

REKLAMA
REKLAMA

Per šven­tes – pa­siū­ly­mai pri­si­ger­ti

Gar­baus am­žiaus šiau­lie­tis pa­sa­ko­jo, kad jį rek­la­mi­niai pa­siū­ly­mai pa­sie­kia įvai­riais bū­dais: „Ga­na daž­nai rek­la­mi­nių pra­ne­ši­mų ran­du pri­kai­šio­tų už au­to­mo­bi­lio va­ly­tu­vų, ta­čiau iš­me­tu ne­skai­tęs. La­biau­siai er­zi­na, kai „rek­la­mi­šiai“ ima brau­tis į ma­no as­me­ni­nę erd­vę, t. y. ima skam­bin­ti ar siun­čia SMS ži­nu­tes“.

REKLAMA

Šiau­lie­tis sa­ko, esą kant­ry­bė jam trū­ko, kai ruo­šian­tis švęs­ti lie­pos 6-ąją – Vals­ty­bės die­ną – ga­vo SMS pra­ne­ši­mą, kad vi­si al­ko­ho­li­niai gė­ri­mai lie­pos 6-8 d. pre­ky­bos cent­ruo­se IKI par­duo­da­mi su 20 pro­c. nuo­lai­da. „Ne­jau vi­si ga­vo to­kias ži­nu­tes? Aš juk jo­kios IKI nuo­lai­dų kor­te­lės ne­tu­riu, šio­je par­duo­tu­vė­je nie­ka­da jo­kių do­ku­men­tų ne­pil­džiau. Iš kur jie ga­vo ma­no te­le­fo­no nu­me­rį? Pik­čiau­sia, kad pra­ne­ši­mo pa­bai­go­je pa­ra­šy­ta: „Il­ga­sis sa­vait­ga­lis pra­si­dė­jo!“ Vi­siš­kai amo­ra­li rek­la­ma. Ne­va, jei jau šven­tės, tai, lie­tu­viai, pul­kit gert ir nu­si­gert. Juk to­kią in­for­ma­ci­ją gau­na ir paug­liai“, – pik­ti­no­si pa­šne­ko­vas.

REKLAMA
REKLAMA

Tas pa­ts pre­ky­bos cent­ras lie­pos 20 ir 27 d. taip pat at­siun­tė trum­pą­sias ži­nu­tes – siū­lė įsi­gy­ti alaus ir vy­no pi­giau.

Įs­ta­ty­mų grei­čiau­siai ne­pa­žei­džia

IKI pre­ky­bos tink­lo at­sto­vai ti­ki­na, kad jų lie­pos 6-8 d. pla­tin­ta rek­la­ma yra tei­sė­ta. „Kal­bė­da­mi apie al­ko­ho­lio rek­la­mą, ku­ri yra siun­čia­ma IKI pre­ky­bos tink­lo pir­kė­jams, bū­ti­nai no­ri­me at­kreip­ti dė­me­sį į tai, kad mū­sų pre­ky­bos tink­las griež­tai lai­ko­si LR Al­ko­ho­lio kont­ro­lės įsta­ty­mo, LR Rek­la­mos įsta­ty­mo ir ki­tų LR tei­sės nuo­sta­tų“, – tvir­ti­no IKI vie­šų­jų ry­šių de­par­ta­men­to va­do­vas Val­das Lo­pe­ta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nar­ko­ti­kų, ta­ba­ko ir al­ko­ho­lio kont­ro­lės de­par­ta­men­to Kont­ro­lės sky­riaus vy­riau­sio­ji spe­cia­lis­tė Vai­da Liut­ku­tė ir­gi sa­ko, kad to­kia rek­la­mos for­ma ir jos tu­ri­nys LR Al­ko­ho­lio kont­ro­lės įsta­ty­mo ne­pa­žei­džia, ta­čiau, jos tei­gi­mu, mi­ni­ma rek­la­ma ga­li­mai pa­žei­džia LR Rek­la­mos įsta­ty­mo 4 straips­nio 2 da­lies 1 ir 5 punk­tus, ku­riuo­se tei­gia­ma, kad rek­la­ma drau­džia­ma, jei­gu jo­je pa­žei­džia­mi vi­suo­me­nės mo­ra­lės prin­ci­pai, ska­ti­na­mas el­ge­sys, ke­lian­tis grės­mę svei­ka­tai, sau­gu­mui ir ap­lin­kai. De­par­ta­men­to at­sto­vė nu­ro­dė, kad at­sa­ky­ti į klau­si­mą, ar pa­žei­džia­mos šios Rek­la­mos įsta­ty­mo nuo­sta­tos, ga­lė­tų Vals­ty­bi­nė var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­ba.

REKLAMA

Pa­sak šios tar­ny­bos Ne­są­ži­nin­gos ko­mer­ci­nės veik­los ir rek­la­mos sky­riaus ve­dė­jos Mil­dos Dei­man­tės, įver­tin­ti, ar ši rek­la­ma ati­tin­ka mi­nė­ta­me tei­sės ak­te nu­ro­dy­tus po­žy­mius, Vals­ty­bi­nė var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­ba ga­lė­tų tik at­li­ku­si ty­ri­mą, t. y. ga­vu­si bend­ro­vės paaiš­ki­ni­mą, iš­siaiš­ki­nu­si, kaip bu­vo pa­si­rink­ti as­me­nys, ku­riems iš­siųs­ta rek­la­ma, ar ji sklei­džia­ma, ga­vus as­me­nų su­ti­ki­mą gau­ti bend­ro­vės rek­la­mą, koks rek­la­mos mas­tas, truk­mė ir pa­na­šiai.

REKLAMA

„Ga­vu­si var­to­to­jų nu­si­skun­di­mų su pa­teik­tu SMS ži­nu­tės teks­tu, Vals­ty­bi­nė var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­ba pra­dė­tų pre­li­mi­na­rų ty­ri­mą dėl Rek­la­mos įsta­ty­mo ga­li­mo pa­žei­di­mo“, – tei­gia­ma Vals­ty­bi­nės var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bos at­sa­ky­me.

Bū­ti­nas išanks­ti­nis su­ti­ki­mas

Sa­vait­raš­tis „Šiau­liai plius“ jau bu­vo su­lau­kęs pra­ne­ši­mų, kad žmo­nės ga­na daž­nai ata­kuo­ja­mi rek­la­mi­niais įmo­nių, ku­rių klien­tai jie nė­ra ir nie­ka­da ne­bu­vo, SMS pra­ne­ši­mais, skam­bu­čiais ar elekt­ro­ni­niais laiš­kais, to­dėl pa­si­do­mė­jo­me, ar as­me­ni­niai duo­me­nys, pvz., te­le­fo­no nu­me­ris, tik­rai ga­li bū­ti leng­vai priei­na­mi ko­ne kiek­vie­nam.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vals­ty­bi­nės duo­me­nų ap­sau­gos ins­pek­ci­jos In­for­ma­ci­jos ir tech­no­lo­gi­jų sky­riaus vy­riau­sio­ji spe­cia­lis­tė Au­re­li­ja Gri­ki­nai­tė tei­gia, kad as­mens duo­me­nų tvar­ky­mą tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros tiks­lais reg­la­men­tuo­ja LR as­mens duo­me­nų tei­si­nės ap­sau­gos įsta­ty­mas ir LR elekt­ro­ni­nių ry­šių įsta­ty­mas.

„Va­do­vau­jan­tis AD­TAĮ 14 straips­niu, as­mens duo­me­nys ga­li bū­ti tvar­ko­mi tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros tiks­lais tik ta­da, kai duo­me­nų su­bjek­tas su­tin­ka. Pa­gal ERĮ 69 straips­nio 1 da­lį nau­do­ti elekt­ro­ni­nių ry­šių pa­slau­gas, įskai­tant elekt­ro­ni­nio pa­što pra­ne­ši­mų siun­ti­mą, tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros tiks­lu lei­džia­ma tik ga­vus išanks­ti­nį abo­nen­to ar re­gist­ruo­to elekt­ro­ni­nių ry­šių pa­slau­gų nau­do­to­jo su­ti­ki­mą. Be­je, jei­gu su­ti­ki­mo pra­šo­ma skam­bu­čio me­tu – toks su­ti­ki­mo ga­vi­mo bū­das nea­ti­tin­ka LR elekt­ro­ni­nių ry­šių įsta­ty­mo 69 straips­nio 1 da­lies rei­ka­la­vi­mų tu­rė­ti išanks­ti­nį su­ti­ki­mą“, – tei­gia Vals­ty­bi­nės duo­me­nų ap­sau­gos ins­pek­ci­jos at­sto­vė.

REKLAMA

Pai­nus par­tne­rių tink­las

Vis dėl­to la­bai daž­nai nu­tin­ka taip, kad daž­nas, sku­bė­da­mas ar tin­gė­da­mas skai­ty­ti su­tar­ties są­ly­gų pa­klo­des, pa­teik­da­mas pra­šy­mą gau­ti nuo­lai­dų kor­te­lę ar pa­si­ra­šy­da­mas ko­kią nors ki­tą ne itin reikš­min­gą su­tar­tį ge­rai neį­sis­kai­to į vi­sus pa­si­ra­šo­mo do­ku­men­to niuan­sus. Vi­sai ti­kė­ti­na, kad taip ga­lė­jo nu­tik­ti ir šiau­lie­čiui, ku­ris tei­gia nie­ka­da ne­pa­si­ra­šęs jo­kių IKI pre­ky­bos tink­lo do­ku­men­tų, ta­čiau ši įmo­nė jo as­me­ni­nius duo­me­nis nau­do­ja tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros tiks­lais. Ar IKI pre­ky­bos tink­las pa­žei­džia įsta­ty­mus? Ne­bū­ti­nai.

REKLAMA

Vals­ty­bi­nė duo­me­nų ap­sau­gos ins­pek­ci­ja in­for­muo­ja, kad pa­gal ERĮ 69 straips­nio 2 da­lį as­muo, ku­ris, teik­da­mas pa­slau­gas ar par­duo­da­mas pre­kes, As­mens duo­me­nų tei­si­nės ap­sau­gos įsta­ty­mo nu­sta­ty­ta tvar­ka ir są­ly­go­mis gau­na iš sa­vo klien­tų elekt­ro­ni­nio pa­što kon­tak­ti­nius duo­me­nis, ga­li nau­do­ti juos sa­vo pa­ties pa­na­šių pre­kių ar pa­slau­gų rin­ko­da­rai. Bū­ti­na są­ly­ga – klien­tams pri­va­lo bū­ti su­tei­kia­ma aiš­ki, ne­mo­ka­ma ir leng­vai įgy­ven­di­na­ma ga­li­my­bė ne­su­tik­ti ar­ba at­si­sa­ky­ti to­kio kon­tak­ti­nių duo­me­nų nau­do­ji­mo anks­čiau nu­ro­dy­tais tiks­lais, kai šie duo­me­nys yra ren­ka­mi ir, jei klien­tas iš pra­džių ne­prieš­ta­ra­vo dėl to­kio duo­me­nų nau­do­ji­mo, siun­čiant kiek­vie­ną ži­nu­tę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IKI vie­šų­jų ry­šių de­par­ta­men­to va­do­vas V. Lo­pe­ta sa­ko, kad pre­ky­bos tink­las sa­vo lo­ja­liems pir­kė­jams siū­lo įsi­gy­ti ke­lias lo­ja­lu­mo kor­te­les, ku­rias ga­li­ma už­sa­ky­ti ne tik IKI pre­ky­bos tink­le, bet ir UAB „Lie­tu­va Sta­toil“, UAB „Či­li Hol­dings“, UAB „Se­nu­kų pre­ky­bos cent­ras“ ir UAB „Gin­ta­ri­nė vais­ti­nė“ pri­klau­san­čio­se pre­ky­bos vie­to­se.

Šiau­lie­tis, pa­klaus­tas, ar yra nors vie­nos iš IKI at­sto­vo mi­ni­mų įmo­nių lo­ja­lus klien­tas, pa­ti­ki­no, kad jau nuo se­no nau­do­ja­si „Gin­ta­ri­nės vais­ti­nės“ pa­slau­go­mis, tu­ri šios vais­ti­nės nuo­lai­dų kor­te­lę. Jei tu­ri, va­di­na­si, šiai įmo­nei ir sa­vo as­me­ni­nius duo­me­nis pa­tei­kė, to­dėl nie­ko keis­to, kad da­bar gau­na rek­la­mi­nius pra­ne­ši­mus ne tik iš IKI pre­ky­bos tink­lo, bet ir iš „Se­nu­kų“ pre­ky­bos cent­ro ar „Sta­toil“ de­ga­li­nės.

REKLAMA

Ne­pa­tin­ka – ga­li at­si­sa­ky­ti

Įs­ta­ty­me nu­ma­ty­ta, kad duo­me­nų val­dy­to­jui, tvar­kan­čiam as­mens duo­me­nis tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros tiks­lais, ke­lia­mas rei­ka­la­vi­mas prieš ren­kant as­mens duo­me­nis nu­sta­ty­ti jų sau­go­ji­mo truk­mę. Ki­tas svar­bus da­ly­kas – kai duo­me­nys tvar­ko­mi ar ke­ti­na­mi tvar­ky­ti tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros tiks­lais, žmo­gus tu­ri tei­sę ir vi­sai ne­su­tik­ti, kad jo as­me­ni­niai duo­me­nys bū­tų tvar­ko­mi konk­re­čio­je įmo­nė­je, ne­nu­ro­dy­da­mas to­kių sa­vo ne­su­ti­ki­mo mo­ty­vų.

REKLAMA

Taip pat rei­kė­tų ži­no­ti, kad žmo­gui pa­gei­dau­jant duo­me­nų val­dy­to­jas pri­va­lo ne­dels­da­mas ne­mo­ka­mai nu­trauk­ti as­mens duo­me­nų tvar­ky­mo veiks­mus ir in­for­muo­ti, kad įmo­nė jo­kių as­me­ni­nių duo­me­nų apie jį ne­be­tu­ri. Jei­gu ir po to žmo­gaus as­me­ni­niai duo­me­nys vis tiek nau­do­ja­mi tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros tiks­lais, to­kius įmo­nės veiks­mus ga­li­te skųs­ti Vals­ty­bi­nei duo­me­nų ap­sau­gos ins­pek­ci­jai.

Jū­sų duo­me­nis at­si­tik­ti­nai at­rin­ko kom­piu­te­ris?

Keis­ta, ta­čiau dau­ge­liui ge­rai ži­no­ma ir ki­to šiau­lie­čio pa­tir­tis. „Man jau ke­lis kar­tus skam­bi­no iš „Om­ni­tel“ – vis tei­kia įvai­rius iš­skir­ti­nius pa­siū­ly­mus bū­tent man, o ma­no drau­gė vis su­lau­kia „Bi­tės“ pa­siū­ly­mų“, – juo­kia­si šiau­lie­tis ir pa­sa­ko­ja, kad pa­klau­sus, iš kur ši įmo­nė ga­vo jo as­me­ni­nį te­le­fo­no nu­me­rį, pir­miau­sia bu­vo pa­ti­kin­ta, kad jį at­si­tik­ti­nai su­ge­ne­ra­vo kom­piu­te­ris. „Pa­sa­kiau, kad ne­šne­kė­tų ne­są­mo­nių ir ne­me­luo­tų, nes iš šios įmo­nės skam­bi­no jau ke­lis kar­tus, tai ma­žai ti­kė­ti­na, kad man taip „se­ka­si“. Ko­dėl lo­te­ri­jo­se man ta­da taip ne­si­se­ka? – juo­kė­si šiau­lie­tis. – Tuo­met šiek tiek su­tri­ku­si mer­gi­na puo­lė aiš­kin­ti, kad te­le­fo­no nu­me­ris nė­ra ko­kie nors itin slap­ti as­me­ni­niai duo­me­nys, kad juos skel­bia ir ma­no mo­bi­lio­jo ry­šio pa­slau­gų tei­ki­mo ope­ra­to­rius.“

REKLAMA
REKLAMA

Pa­sak vals­ty­bi­nės duo­me­nų ap­sau­gos ins­pek­ci­jos vy­riau­sio­ji spe­cia­lis­tės A. Gri­ki­nai­tės, pa­gal LR as­mens duo­me­nų tei­si­nės ap­sau­gos įsta­ty­mą as­mens te­le­fo­no ry­šio nu­me­ris yra as­mens duo­muo, nors jam ir nė­ra nu­sta­ty­ti griež­tes­ni as­mens duo­me­nų ap­sau­gos rei­ka­la­vi­mai kaip, pa­vyz­džiui, ypa­tin­giems as­mens duo­me­nims ar as­mens ko­dui. A. Gri­ki­nai­tės tei­gi­mu, te­le­fo­no nu­me­rius, ku­riais gau­na­mi tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros pa­siū­ly­mai, kai ku­riais at­ve­jais tik­rai ga­li at­si­tik­ti­nai su­ge­ne­ruo­ti ir kom­piu­te­ris (tuo at­ve­ju, kai siun­tė­jas ne­tu­ri dau­giau ži­nu­tę gau­nan­čio ar skam­bu­čio su­lau­ku­sio as­mens duo­me­nų). „Ta­čiau neat­li­kus pa­tik­ri­ni­mo ne­la­bai ga­li­ma iš­siaiš­kin­ti, kaip gau­na­mi te­le­fo­no nu­me­riai“, – tei­gia Vals­ty­bi­nės duo­me­nų ap­sau­gos ins­pek­ci­jos at­sto­vė.

Ge­riau­sia ap­sau­ga – ati­du­mas

„Siū­ly­tu­me as­me­nims, da­ly­vau­jan­tiems lo­te­ri­jo­se ir pil­dan­tiems kor­te­lė­se as­mens duo­me­nis, pa­žy­mė­ti, kad su ju­mis bū­tų su­si­siek­ta tik lai­mė­ji­mo at­ve­ju. Taip pat pil­dant as­mens duo­me­nis dėl nuo­lai­dų kor­te­lių iš­da­vi­mo, pa­si­ra­šant su­tar­tis, re­gist­ruo­jan­tis in­ter­ne­to par­duo­tu­vė­se, ki­to­se in­ter­ne­to sve­tai­nė­se rei­kia ati­džiai per­skai­ty­ti, ar kar­tu nė­ra nu­ro­dy­ta, kad pa­si­ra­šy­da­mi su­tin­ka­te gau­ti ir tie­sio­gi­nės rin­ko­da­ros pa­siū­ly­mus“, – apie bū­dus, kaip iš­veng­ti ga­li­mų ne­pa­gei­dau­ja­mų rek­la­mi­nių pra­ne­ši­mų ar skam­bu­čių pa­sa­ko­ja A. Gri­ki­nai­tė.

REKLAMA

Tai ar jū­sų as­me­ni­nis te­le­fo­no nu­me­ris tik­rai ga­li bū­ti leng­vai bet kam priei­na­mas? Vie­na­reikš­mio at­sa­ky­mo nė­ra. Tie­siog pa­tar­ti­na vi­suo­met la­bai ati­džiai skai­ty­ti tai, ką pa­si­ra­šo­te, nes ne ten pa­dė­tas pa­ra­šas vė­liau ga­li su­kel­ti ne­ma­žai gal­vos skaus­mo. Blo­giau­sia, kad pa­tys bū­si­te kal­ti, nes įsta­ty­mai ga­li bū­ti ne jū­sų pu­sė­je.

M. Malcevičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų