REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susitikti pasikalbėti apie verslą „Krasta Auto“, oficialios BMW ir „Mini“ automobilių atstovės Lietuvoje, generalinė direktorė Asta Bagdonavičienė sutiko greitai. Tiesa, pokalbio laiką keitėme kelis kartus – vis kliudė reikalai.

Tai nieko keista. Susitikimo išvakarėse buvo išplatinta žinia, kad „Krasta Auto“ ir „BMW Group“ prisidės prie Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungai (ES) ir padės organizuoti įvairius ES Tarybos renginius Lietuvoje. „Norėjome padėti stiprinti Lietuvos įvaizdį, todėl ir atsiliepėme į Užsienio reikalų ministerijos paskelbtą kvietimą tapti partneriais“, – atskleidė A. Bagdonavičienė. „Krasta auto“ ir tarptautinė automobilių gamintojų grupė specialiai šia proga paskolins (kam?) apie 180 naujų prabangių automobilių.

Svarbu patenkintas klientas

Susitikti pasikalbėti apie verslą „Krasta Auto“, oficialios BMW ir „Mini“ automobilių atstovės Lietuvoje, generalinė direktorė Asta Bagdonavičienė sutiko greitai. Tiesa, pokalbio laiką keitėme kelis kartus – vis kliudė reikalai.

Tai nieko keista. Susitikimo išvakarėse buvo išplatinta žinia, kad „Krasta Auto“ ir „BMW Group“ prisidės prie Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungai (ES) ir padės organizuoti įvairius ES Tarybos renginius Lietuvoje. „Norėjome padėti stiprinti Lietuvos įvaizdį, todėl ir atsiliepėme į Užsienio reikalų ministerijos paskelbtą kvietimą tapti partneriais“, – atskleidė A. Bagdonavičienė. „Krasta auto“ ir tarptautinė automobilių gamintojų grupė specialiai šia proga paskolins (kam?) apie 180 naujų prabangių automobilių.

Svarbu patenkintas klientas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilių versle A. Bagdonavičienė dirba seniai. Taip seniai, kad klausimas, ar nesijaučia svetima vyriškoje srityje, yra šiek tiek pabodęs ir kelia juoką. „Išmanyti apie automobilius nėra vien vyriškas dalykas. Žinoma, servise beveik 100 proc. dirba vyrų, tačiau šiame versle nepaprastai svarbūs žmoniškieji dalykai, taigi padaryti taip, kad klientas jaustųsi čia jaukiai ir maloniai, itin svarbu. Kliento nedomina, kiek mes turime strategijų ir kiek rengiame susirinkimų, jis ateina į saloną ir iš karto jaučia, ar įmonėje viskas gerai. Jis mato, kaip su juo kalbama, ar svarbūs jo poreikiai. Tai nesusiję su lytimi“, – aiškino verslininkė.

REKLAMA

Tiesa, susidurti nuostaba, kai apie automobilius klientams tenka kalbėtis su moterimi, A. Bagdonavičienei teko. „Tai pajutau ne pati, tačiau teko girdėti. Pavyzdžiui, ateina vyrai pasikonsultuoti dėl krovininių automobilių, juos pasitinka mergina. Kai paprašo pakviesti „ką nors, su kuo galima pasikalbėti“, labai nustemba, kad mergina pasako, jog galima kalbėtis su ja, ir dar atsako į visus klausimus. Įprastai po kokių trijų klausimų ir atsakymų nuostaba dingsta“, – pasakojo „Krasta Auto“ vadovė.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto „BMW Group“ atstovybėse kitose šalyse moterų vadovių nėra daug. „Tai keista, nes manoma, kad Vakaruose moterys yra aktyvesnės ir dažniau eina vadovaujamas areigas. Iš tikrųjų bendruose susirinkimuose, renginiuose būna dailiosios lyties atstovių, tačiau dažniausiai jos būna „antro lygio“ – ne generalinės vadovės, o pardavimo vadovės, rinkodaros vadovės ir t. t.“, – dalijosi patirtimi A. Bagdonavičienė.

Reikia ne nuolaidų

Pasak A. Bagdonavičienės, kad galėtum būti geras vadovas, būtina turėti stiprią, gerą ir sustyguotą komandą. „Svarbu, kad žmonės turėtų bendrą tikslą ir jų siektų. Augant kolektyvui tai ypač svarbu. Mažoje įmonėje užkrėsti žmones idėjomis, entuziazmu nėra sunku, gali su kiekvienu pasikalbėti. Tačiau kai kolektyvas auga, atsiranda struktūra, skyriai, filialai, įvesti pokyčių tampa sunkiau“, – aiškino „Krasta Auto“ generalinė direktorė.

Jos nuomone, geram vadovui dera nepamiršti, kad pavaldiniai neretai tik deklaruoja mėgstantys, jog viskas būtų nurodyta nuo A iki Z. „Reikia skatinti darbuotojus įsitraukti į darbų procesą patiems, prisidėti prie kūrybos. Pavyzdžiui, mes diegėme naujus standartus ir prašėme darbuotojų aprašyti, kokie jie turėtų būti. Galėjome pasisamdyti konsultantus, kurie būtų surašę tą patį, tačiau rezultatas nebūtų buvęs toks efektyvus“, – aiškino A. Bagdonavičienė.

Be to, pasak „Krasta Auto“ vadovės, įmonės neretai susikoncentruoja ne į tai, ko nori jų klientai, o į tai, ką daro jų konkurentai. Stebėti rinką ir aplinką, matyti, kas vyksta, yra normalu, tačiau pamiršti svarbiausio – kliento nederėtų. „Reikia galvoti, kaip patenkinti jo poreikius. Kol kas mums tai sekasi, tačiau dar negaliu pasigirti, kad pirmaujame visose srityse“, – atviravo verslininkė. Anot A. Bagdonavičienės, bandydami prisivilioti klientų nuolaidomis verslininkai ne visada pagalvoja, kad nuolaida nėra svarbiausias veiksnys, padedantis pasirinkti. „Kartais, žinoma, kainos aspektas svarbus, tačiau dažniausiai kiti dalykai lemia, kodėl klientas priima vienokį ar kitokį sprendimą. Svarbiausia gilintis į kliento poreikius“, – pabrėžė pašnekovė.

Pirkti naujų neskatina niekas

Lietuvoje naujų automobilių pardavėjams rojumi dar nekvepia. Statistika rodo, kad iš dešimties naujų automobiliu devyni parduodami ne privatiems asmenims, o įmonėms. A. Bagdonavičienė į tokius skaičius numoja ranka. Tai, kad naują automobilį perka įmonė, dar nereiškia, kad būtent įmonė jį ir naudos. „Kartais transporto priemonė registruojama įmonės vardu, o važinėja ja pats verslininkas. Kartais automobilis tampa motyvacine priemone darbuotojui – faktiškai jis priklauso įmonei, o praktiškai darbuotojas jį naudoja asmeniniams ir darbo tikslams“, – vardijo moteris.

Žvelgdama į naujų automobilių rinką Lietuvoje A. Bagdonavičienė tikino pastebinti teigiamų tendencijų. „Jei žvelgtume į keliolikos metų istoriją, pirmasis didelis lūžis buvo atsiradusi išperkamosios nuomos galimybė. Tiesa, Estijoje ši naujovė prigijo iš karto, o Lietuvoje jai buvo sunku įgyti patikėjimą“, – pasakojo „Krasta Auto“ generalinė direktorė. Pašnekovės nuomone, tai viena iš priežasčių, kodėl Estijoje parduodama daugiau naujų mašinų ir automobilių parkas yra gerokai naujesnis. Itin senas Lietuvos automobilių parkas – didžiulė šalies problema. Automobilių mokestis nebūtų padėjęs jos išspręsti.

Valstybė šiandien neskatina pirkti naujesnių automobilių. „Priemonių, skatinančių tai daryti, tikrai galėtų būti, tačiau kol kas kalbama, kad reikėtų žmonėms užkrauti dar vieną mokestį ir nieko neduoti mainais“, – stebėjosi verslininkė.

Mėgsta baltarusiai

A. Bagdonavičienė skaičiavo, kad kol kas „Krasta Auto“ nepasiekė iki krizės buvusių rodiklių– tam greičiausiai prireiks dar kelerių metų. „Kol kas esame pasiekę maždaug 2006 lygį. Nesitikime didelio smukimo žvelgdami į ateitį, kuriai prognozuojama antra krizės banga, tačiau tokios kalbos verslui nepadeda“, – tikino pašnekovė.

„Krasta Auto“ automobilių salonai nesulaukia ir į Lietuvą apsirūpinti naujomis mašinomis užsukančių Rusijos piliečių. O štai baltarusių netrūksta. A. Bagdonavičienė pasakojo, kad praėjusiais metais, kai baltarusiai skubėjo apsipirkti iki liepos 1 dienos, nuo kurios gerokai išaugo importo mokesčiai, buvo šluojama viskas iš eilės. „Praėjusių metų pirmąjį pusmetį vyko didelis augimas“, – sakė moteris. Šie metai gerokai ramesni, tačiau valstybės kaimynės piliečiai salone dažni svečiai: „Jie mėgsta čia atvažiuoti. Pavyzdžiui, šeštadienį servise visuomet būna baltarusių – jie keliauja į čia pat esantį „Akropolį“, o mašiną palieka mūsų servise.“

Paklausta, ar tikisi pokyčių ir slaviškų kraštų piliečių antplūdžio, kai bus patvirtinti mažesni muito mokesčiai NVO šalių muitų sąjungoje, A. Bagdonavičienė papurtė galvą: „Nemanau, kad augimas bus didelis ir padėtis smarkiai pasikeis.“

Golfo pamokos vaikams

Automobiliai ir jų pardavimas nėra vienintelis „Krasta Auto“ rūpestis. Rudenį įmonė su Lietuvos golfo federacija mokyklose inicijuos projektą „BMW Golfsport“. Jo tikslas – leisti ne vienos šalies mokyklos ugdytiniams pajusti, koks žaidimas yra golfas, ir galbūt siekti profesionalo karjeros.

Norą turėti savo patalpose įrengtus golfo „laukus“ pareiškė daugiau nei 100 mokyklų. „Visose jose ir įrengsime, – žadėjo A. Bagdonavičienė. – Rudenį pradėsime trenerių mokymus, pateiksime metodikas, kaip kūrybingai vaiką pažindinti su golfu. Jeigu Švietimo ir mokslo ministerija įtrauks šį sportą į ugdymo planus, tai bus pamokos dalis, jei ne – vaikai galės rinktis kaip būrelį.“

Verslininkė, laisvu laiku golfą žaidžianti su sūnumi, neslėpė, kad šiam projektui „Krasta Auto“ žada gražią ateitį. „Kalbama, kad golfas bus įtrauktas į olimpinių sporto šakų sąrašą. Kas žino, galbūt mūsų iniciatyva padės užauginti ne vieną profesionalą ir būsimą olimpietį“, – pasvajojo moteris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

CV: Asta Bagdonavičienė

Gimė 1972 m. birželio 29 d.

1990–1995 m. Vilniaus universitete įgijo Gamybos ekonomikos ir valdymo specialistės diplomą

1992–1993 m. studijavo Vokietijos Eichšteto universitete

1993–1996 m. dirbo bendrovės „Urdžia“ importo vadybininke

1996–2001 m. dirbo „Krasta Auto“ BMW importo ir pardavimo vadybininke

2001–2004 m. dirbo „Automodus“ komercijos direktore

2004 m. tapo „Autobrava“ direktore, nuo 2007 m. yra „Krasta Auto“ generalinė direktorė ir „Modus“ grupės valdybos narė

FAKTAI: „Krasta Auto“

Įmonė įkurta 1993 m.

Yra oficiali BMW ir „Mini“ automobilių atstovė Lietuvoje

„Krasta Auto“ turi filialus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje

Įmonėje dirba 176 darbuotojai

Įmonės apyvarta siekia 115 mln. litų per metus

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų