REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kompanija „Facebook“, norėdama gauti daugiau pajamų iš mobilios reklamos verslo, nusprendė sekti, kas iš jos vartotojų prie socialinio tinklo jungiasi mobiliaisiais įrenginiais. Funkcija „Facebook Connect“ bus sekamos tik tos programėlės ir puslapiai, kuriuos vartotojai aplanko, pasinaudodami savo „Facebook“ paskyros prisijungimo duomenimis. Be to, pasitelkus „Facebook“ išmaniojo telefono naršyklę, bus galima atpažinti, į kokius skelbimus „Facebook“ vartotojai dažniausiai atkrepia dėmesį už socialinio tinklo ribų.

REKLAMA
REKLAMA

Analitikai mano, jog panašiu skverbimusi į asmeninį gyvenimą kompanija „Facebook“ peržengia mobiliosios reklamos ribas. Nepaisant to, kad  „Google“ ir „Apple“ taip pat seka savo mobilias programėles, jos nesidomi tuo (bent jau taip viešai deklaruojama), kuo užsiima žmonės savo mobiliose programėlėse. Antra vertus, „Apple“ konfidencialumo politikoje nurodoma, jog kompanija gali pateikti tikslinę reklamą remiantis parsisiųstų programėlių iš „App Store“ ir „iTunes“ duomenimis.

REKLAMA

Kompanija iš Kalifornijos, kuri neseniai sėkmingai pritraukė papildomų finansų per IPO procedūrą, jau anksčiau yra teigusi, jog reklaminis turinys naujienų juostoje atsiranda tik su ta sąlyga, jei vartotojas šalia kokios nors kompanijos ar prekės ženklo paspaus esantį mygtuką „Patinka“ („Like“). Tačiau dabar mobili reklama turės atitinkamą turinį, kuris remsis vartotojų naršymo internete istorija, o taip pat darbu tam tikrose programėlėse. Svarbiausia, jog visa tai vyks be pačių vartotojų sutikimo.

Leidinio „Wall Street Journal“ duomenimis, daugiau nei pusė iš 900 mln. „Facebook“ vartotojų naršymui socialiniame tinkle naudoja savo mobilųjį įrenginį. Žmogaus teisių gynėjai tvirtina, jog kompanija „Facebook“ privalo mažų mažiausiai suteikti vartotojams galimybę atsisakyti nuo jiems „brukamos“ tikslinės reklamos. Ar kompanija, kuri dabar turi pateisinti milijardines investicijas į ją, sutiks su tokiais reikalavimais? Matyt, žmogaus teisių gynėjams bei valstybinėms institucijoms teks vėl rimtai pasikalbėti su „Facebook“ vadovybe, su kuria panašia tema buvo kalbėta ir anksčiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų