REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyba įžiebė aštrias diskusijas tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos ir įmonės „Klaipėdos nafta“. Savo žodį dėl investicijų kompensavimo šiandien turi tarti Vyriausybė.

REKLAMA
REKLAMA

„Viskas buvo aišku iki birželio 12-osios, kol nebuvo priimtas SGD terminalo įstatymas, kuriame yra nurodyta, kad infrastruktūros darbus finansuoja “Klaipėdos nafta„ savo arba skolintomis lėšomis. Tačiau pagal Uosto įstatymą terminalų statybas finansuoja KVJU direkcija. Tai - esminis įstatymų nesutapimas. Kitas klausimas - dėl investicijų kompensavimo. „Klaipėdos naftos“ išlaidos išties bus nemenkos - 10 metų išnuomota plaukiojanti dujų saugykla kainuos apie 1,8 mlrd. litų. SGD įstatyme numatyta galimybė jas kompensuoti iš dujų perdavimo tarifo. KVJU investicijų kompensuoti nebuvo numatoma“, - „Lietuvos rytui“ sakė uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

REKLAMA

E. Gentvilas aiškino, kad sutarčių dėl investicijų į SGD terminalą projektus rengę „Klaipėdos naftos” konsultantai, matyt, ko nors nesuprato. Nurodė, kad terminalą stato „Klaipėdos nafta”, o finansuoja KVJU direkcija.

„Be to, norėta, jog suteiktume „Klaipėdos naftai” neatšaukiamus įgaliojimus atlikti bet kokius veiksmus ir pasirašyti bet kokius dokumentus, jei to reikia, kad terminalo statyba būtų baigta laiku, - dėstė E, Gentvilas. - Negalėjome pritarti projektams, kurie akivaizdžiai prieštarauja Lietuvos įstatymams. Padėtis pasikeitė, kai pradėjome tiesiogiai bendrauti su „Klaipėdos nafta”. Dabar tokių formuluočių nebeliko – sutartyse įteisinti dviejų lygiateisių partnerių santykiai.“

REKLAMA
REKLAMA

Pasak E. Gentvilo, KVJU lėšomis finansuojama krantinės prie Kiaulės Nugaros salos statyba gali kainuoti apie 100–150 mln. litų. Dar reikės pagilinti laivų įplaukos kanalą, sumontuoti naują navigacijos įrangą, sutvirtinti salos krantus. Visos direkcijos išlaidos gali siekti apie 200 mln. litų.

Paklaustas kaip KVJU susigrąžins savo investicijas, E. Gentvilas sakė: „Vienas į Klaipėdos uostą atplaukęs dujovežis sumokės daugiau kaip 500 tūkst. litų rinkliavos. Jeigu per metus apsilankys 8 dideli dujovežiai, galėsime surinkti 4,1 mln. litų. Kitas pajamų šaltinis – „Klaipėdos naftos” mokesčiai už SGD terminalo krantinės naudojimą. Jie pakeis žemės nuomos mokestį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų