Maljorka mus labai sužavėjo tiek lankytinų vietų gausumu, tiek nepaprastai skaidriu vandeniu, tiek kainos ir kokybės santykiu. Taigi, ką nuveikti Maljorkoje? Kokius lankytinus objektus verta pamatyti? – klausia kelionių tinklalapis Makalius.lt.

Jei norite pamatyti nepalyginamai daugiau – nuomokitės automobilį.

Antroji kelionės diena

Maljorkos žemėlapis (nuotr. makalius.lt) (nuotr. Balsas.lt)Maljorkos žemėlapis (nuotr. makalius.lt) (nuotr. Balsas.lt)

Šios dienos maršrutas buvo pats sudėtingiausias, ilgiausias, įspūdingiausias ir visoks kitoks –iausias. Džiaugėmės, kad vakar pasivažinėjome Formentoro serpantinais, nes lyg ir spėjome priprasti prie maljorkinių kelių.

Cala Ratjada – Capdepera – Arta – Manacor – Inca – Monestir de Lluc – Sa Calobra – Deia – Valdemossa – Palma – Can Pastilla – El Arenal – Llucmayor – Algaida – Manacor – Arta – Capdepera – Cala Ratjada.

Prisipažinsiu – šiandien buvome susiplanavę aplankyti tik Lluco vienuolyną, Deią ir Valdemossą. Bet išėjo taip, kaip išėjo. Taigi, 9 valandą ryto jau pajudame iš Cala Ratjados. Atvykstame į miestą šalia Lluco vienuolyno.

Maljorkos vaizdai (nuotr. Makalius.lt) (nuotr. Balsas.lt)Maljorkos vaizdai (nuotr. Makalius.lt) (nuotr. Balsas.lt)

Toliau Nusprendėme važiuoti į Deia miestą, bet susirinktoje informacijoje iš interneto radom, kad yra kažkoks labai įspūdingas kelias į Sa Calobra miestelį, kuriame yra gražus paplūdimys. Važiuojam link Deia miesto... Tik žiūrim – dešinėj nuoroda, ant kurios parašyta “Sa Calobra". Suprantam, kad visiškai nusigraušim nagus, jei nepasuksim, todėl ir... pasukom. Taigi, visi autobusai ir automobiliai nuvažiavo link Deios miesto, o mes riedame siauru serpantinu. Pakylame į aukščiausią ir žymiausią šio serpantino vietą – Miradora sa Corbata (Kaklaraiščio formos serpantinas).

Kita kelio atkarpa buvo kiek baisesnė. Serpantinai labai jau vingiuoti, eismas didesnis, o skardis šalia kelio status. Sala nėra didelė, bet serpantinai ir žiedai kas 2 kilometrus labai pailgina kelią. Visos kelionės metu pamatėm, berods, tik vieną išreklamuotą turistinį objektą. Kelionė tęsėsi įspūdingu serpantinu iki Sa Calobra miestelio/paplūdimio/tarpeklio. Beje, važinėdami Maljorkoje serpantinais turėkite omeny tai, jog gausite nemažą dozę ryšio trukdžių.

Maždaug po pusvalandžio (vilktis tokiais keliukais pastoviai žemyn nėra paprasta ir greita) pasiekiame Sa Calobrą. Cha, gudruoliai – norėjom pasistatyt automobilį nemokamai (ten, kur kiti ispanai statosi), bet vos radę laisvą vietą išvydome policininkus, blokuojančius ratus. Todėl nurūkome į mokamą aikštelę, kur dienai pastatyti automobilį kainuoja 15 eurų.

Nelabai apsimokėjo čia tik trumpam užsukus, bet juk tiek kelio sukorėm iki šitos nuostabios vietovės. Vėliau išsiaiškinome, kad atsispausdinus tokį talonėlį su nurodytu atvykimo laiku, už 1 minutę stovėjimo reikia mokėti 4 euro centus. Jei tą lapelį pameti, tai tik tada reikia 15 eurų mokėti – kaip mokestį už visą dieną. Pasistatėme savo Hyundai Atos ir nuėjom su minia, kuri žinojo kelią iki pačios Sa Calobros. Pasukome į dešinę ir palei jūrą ėjome link tarpeklio.

Priėjimas prie tarpeklio ne toks jau ir lengvas – reikėjo ir neapšviestais tuneliais eiti, kartkartėmis išvystant vandenį pro skylę oloje.

Einame gilyn į tarpeklį

Vaikščiojome Sa Calobros tarpeklyje gal pusvalandį. Grįždami užsukome aplankyti paplūdimio. Galvojom, gal išsimaudysim... Pamatėm žmonių kiekį ir net nedvejodami nuskuodėm atgal į automobilį.

Kelias atgal buvo žymiai sunkesnis... Pastoviai tekdavo stabdyti, nes priekyje važiavęs autobusas nesugebėdavo išsisukti posūkiuose... Važiavom vėžlio greičiu ir pačiu serpantino pakraščiu. Kitas tikslas – Deia miestelis, kuriame gyvena turtuoliai. Prabangios vilos, įvairių įžymybių sklypai, aptvertas didele tvora.

Čia nestojome dėl kelių priežasčių – nelabai supratome, kaip patekti į vidų ir nelabai suradome, kur pasistatyti automobilį, tad pasigrožėję miesteliu iš tolo, važiavome tiesiai į Valdemossą.

Valdemossoje nutariame sustoti ir pasivaikščioti po miestą. Iki mūsų vakarienės viešbutyje laiko dar daug. Mieste susirandame stovėjimo aikštelę (čia jos visos mokamos), sumokame berods tik 30 euro centų. Ir pajudame apžiūrėti miesto.

Pagrindinis lankytinas objektas Valdemossoje yra vienuolynas, kur yra Šopeno fortepijonas bei visokių kitokių įdomybių, tačiau mums buvo šiek tiek gaila 8 eurų už įėjimą. Todėl pasigrožėjome vienuolynu iš jo parko. Čia besėdėdami ir užkandome. Pro mus praėjo didžiulė rusų grupė ir visi žiūrėjo, kaip valgom. Truputį nejauku. Nesupratom – gal parke negalima valgyti?

Šios dienos kelionė baigta. Šiandien buvo tikrai pati įspūdingiausia išvyka, o pamatyti vaizdai tikrai įstrigo ilgam ilgam.

Atgal nusprendėme grįžti ne tuo pačiu keliu – pamanėme, jog greitkeliais grįšime tikrai greičiau, tad iš Valdemosos skuodėm tiesiai iki Palmos (salos sostinės), ir jau nuo Palmos per pusantros valandos nuvykome namo. Aplinkkeliais, kadangi šiek tiek ne ten nusukom – papuolėm į kažkokį ekologišką keliuką. Todėl šią dieną padarėme visą didelį ratą aplink Maljorką. Tuo ir didžiuojamės.