REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vos atšilus orams, kirba mintis šauti į gamtą. Norisi ne tik pasidžiaugti seniai matytais draugais, jaukiai pabūti su šeima, bet ir pasilepinti skaniais lauko kepsniais.

Vos atšilus orams, kirba mintis šauti į gamtą. Norisi ne tik pasidžiaugti seniai matytais draugais, jaukiai pabūti su šeima, bet ir pasilepinti skaniais lauko kepsniais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, ruošiantis iškyloms ir piknikams, tenka kiek pasukti galvą dėl kelių dalykų. Pirma, kur pirkti mėsą? Ruošti marinatus šašlykams patiems, ar palikti šį rūpestį prekybos centrams? Pirkti malkas ir kurti laužą ar įsigyti nešiojamąsias kepsnines? Kokių naujų receptų prisigalvoti pabodusiems žieminiams sotiesiems patiekalams? O gal geriau pavakaroti kavinėje ir leisti virtuvės grilio meistrams jus nustebinti?

REKLAMA

Balsas.lt domėjosi, ką naujo šiemet siūlo kepsnių ant grilio restoranai, didieji prekybos centrai, ir ką mąsto paprasti piliečiai, besiruošiantys piknikui gamtoje.

Mėgausis poilsiu prie ežero

Magistro darbą rašanti studentė Austėja pasakojo svajojanti bent šį savaitgalį ištrūkti į gamtą ir pasilepinti ilgokai užtrukusiu ateiti pavasariu.

„Į jokias kavines tikrai nevažiuosime, nesugalvoju nieko malonesnio už poilsį miške, prie ežero,“- sakė ji. Mergina tikino, kad tobuliausias planas būtų įsigyti mėsos turgelyje ir iš vakaro patiems pasimarinuoti šašlykus, tačiau dvejojo, ar pavyks viską atlikti taip, kad išvengtų apsilankymo prekybos centruose.

REKLAMA
REKLAMA

„Greičiausiai daržoves ir mėsą teks įsigyti prekybos centre, nes nelabai yra laiko važinėti į turgų. Teks pasirinkti paprastesnį variantą ir užsukti į parduotuvę arčiau namų, nors turguje viskas būtų skaniau. Tikrai žinau, kad nepirksime jau paruoštų šašlykų, nes man patinka pačiai pasigaminti jų marinatą“, - sakė ji ir vylėsi, kad tokiu būdu pavyks dar ir šiek tiek sutaupyti.

Kepsninę ji pasakojo įsigijusi praėjusiais metais, todėl šiemet bent dėl šio pirkinio neteks sukti galvos.

„Tačiau teks įsigyti vienkartinių indų ir kitų mažmožių“, - svarstė mergina.

Paklausta, ar nesibaimina, jog pačių kepti kepsniai skoniu gali nusileisti virtuvės meistrų steikams, ji teigė, kad savas keptos mėsos kąsnis visada yra gardus, nepriklausomai  nuo to, ar pavyko labai skaniai ar tik pusėtinai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Gal ir būtų smagu pasmaguriauti gurmaniškais kepsniais restorane, bet jau tikrai ne tuomet, kai oras lauke nuostabus“, - juokėsi Austėja. Čia pat ji pridūrė, kad tokie kepsniai nėra labai pigūs, todėl studentiška kišenė ne visada išgali juos įpirkti.

Piknikui ruošiasi spontaniškai

Kad lietuvaičiai mėgsta iškylas gamtoje, teigė pastebėję ir prekybininkai. „Iki“ prekybos tinklo komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta tikino, kad lauko kepsnių sezono prekių paklausa pradėjo didėti dar nenutirpus sniegui, o šiuo metu jau ir įsibėgėja. Tuo metu „Maxima“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė skaičiavo, kad kovo mėnesį iškyloms skirtų prekių lietuvaičiai įsigijo daugiau nei pernai, o štai balandžio mėnesio rezultatai kol kas dar nelenkia pernai metų to paties laikotarpio pardavimų.

REKLAMA

„Šiemet kovo mėnesį atšilus orui, Lietuvos gyventojai iškylavimui skirtų prekių nupirko gerokai daugiau nei pernai. Jeigu analizuotumėme balandžio mėnesio pardavimus – tai akivaizdu, kad prastesnis, šaltesnis oras neįkvėpė iškyloms ir šių prekių buvo įsigyta mažiau nei pernai“, - sakė O. Malaškevičienė.

Jos teigimu, iškyloms skirtų prekių pardavimai fiksuojami prieš ilguosius savaitgalius, kai žmonės planuoja daugiau laiko praleisti gamtoje iškylaujant. To tikriausiai galima būtų tikėtis ir šį savaitgalį.

REKLAMA

„Dažnai iškylos būna spontaniškos, todėl mažai kas turi laiko marinuoti mėsą ar iškylai ruošti užkandžius, - pastebėjo ji. - Štai čia gelbsti mūsų gamybos meistrai – kulinarai, kurie kasmet prieš iškylų sezoną atnaujina asortimentą, kad klientai galėtų įsigyti savo mėgstamų gaminių arba paragauti naujų skonių. Mūsų meistrų marinuoti šašlykai – viena geidžiamiausių vasaros prekių“.

Jai antrino ir „Iki“ prekybos tinklo atstovas V. Lopeta: „Didelė dalis pirkėjų perka mūsų kulinarijos meistrų jau paruoštus marinuotos mėsos gaminius, taip pat vis daugėja ir tokių, kurie maistą pasiruošti nori patys. Pastebime, kad pirkėjai pageidauja naujų, įmantresnių prieskonių, išskirtinės kokybės mėsos“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirkėjams, anot jo, prekybos tinklas siūlo visas būtinas lauko kepsnių sezonui  prekes nuo grilių, grotelių, malkų –  iki šašlykų, rūkytų dešrelių, prieskonių, marinatų. „Siekiame pasiūlyti tokį asortimentą, kad netgi visiškai lauko kepsnių sezonui nepasiruošęs pirkėjas vieno apsipirkimo metu galėtų įsigyti viską, ko reikia iškylai gamtoje“, - sakė V.Lopeta.

Pasiteiravus, kokių naujovių pirkėjams tinklas ketina pasiūlyti šiemet, „Iki“ atstovas intrigavo, jog tokių naujovių bus ne viena: „Netrukus „Iki“ parduotuvių asortimentą papildysime apie 20 naujų marinuotos mėsos gaminių, pasiūlysime daugiau rūkytų dešrelių rūšių, tinkančių kepti ant laužo, iš Austrijos atsivešime išskirtinių gurmaniškų barbekiu skirtų dešrelių. „Iki“ asortimente atsiras tokių produktų, kaip marinuoti šoninės vamzdeliai, natūralus kiaulienos sprandinės šašlykas, šviežia marinuota žuvis ir kitų“.

REKLAMA

„Dar labiau atšilus orams tikimės ir didesnės baseinų, palapinių ir miegmaišių paklausos“, - vylėsi „Maxima“ tinklo atstovė.

Iškylaujančius lietuvius keičia vestuvininkai

Kol tautiečiai, atšilus orams, noriai mėgaujasi iškylomis gamtoje, lauko kepsnius siūlantys restoranai suka galvą, kaip neprarasti klientų.

Vilniaus senamiestyje įsikūrusio restorano „Steak House Helios“ direktorė  ir virtuvės šefė Honorata Avendo, paklausta, kaip lietuvaičiai, susigundę iškylomis gamtoje, viliojami jas išmainyti į profesionalų kepamus kepsnius restorane, juokėsi: „Skaniu maistu viliojame. Gundome tuo, kad esame Rotušės aikštėje. Vaizdu į Rotušę daug kas susivilioja, šitas dalykas mums padeda. Tačiau viskas, kas susiję su gamtos pagundomis, tikrai mums trukdo“.

REKLAMA

Jos teigimu, geri orai pakoreguoja ir klientų lankomumo srautus. Žiemos periodu daugiausiai klientų sulaukiama artėjant išeiginėms dienoms ir savaitgaliams, vasaros metu daugiau žmonių restorane valgo per pietus, taip pat pastebima, kad klientų didesni srautai apsilanko paprastomis darbo dienomis, nei penktadienį ar savaitgalį.

„Savaitgaliais kartais būna vestuvės, krikštynos, ar gimtadieniai. Tuomet vieni klientų srautai padengia kitus“, - aiškino pašnekovė.

Kol kas, jos teigimu, restorane klientams siūlomas žiemos meniu, tačiau nuo gegužės planuojama pasiūlyti daugiau gaivių salotų. „Šiek tiek kepsnių dar pridėsime, paįvairinsime“, - žadėjo restorano direktorė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors mėsos kepsnių (steikų), kepamų ant griliaus, kainos restorane prasideda nuo maždaug 30 litų, H. Avendo tikino, kad tai nėra labai brangu ir klientai kuo toliau, tuo vis labiau supranta, kas yra geras mėsos kepsnys bei moka jį įvertinti.

„Vis daugiau atsiranda žmonių, kurie vertina ir žino, kuo skiriasi mėsų rūšys. Anksčiau atsimenu bijodavo kepsnių su krauju ar vidutiniškai iškeptų, dabar jau pripranta ir tikrai vertina gerą steiką“, - dėstė pašnekovė, pridurdama, kad dėl kainų klientai nėra linkę skųstis.

Virtuvės šefės pastebėjimu, dažniausiai lietuviai renkasi vidutiniškai iškeptą steiką, apskrudusia plutele.

REKLAMA

„Gali būti su pipiriniu padažu, su grill daržovėmis. Gali būti ir su kepta bulve. Pavyzdžiui, anglams prie steiko būtinai turi būti bulvytės fri“, - juokėsi pašnekovė, kalbėdama apie lietuvių valgymo įpročius.

Nugalėti gamtos viliones sunku

„Kai atšyla orai, tada atsiranda turistų. Toks ir išeina viliojimas“, - paprastai paaiškina kepsnių restorano Vilniuje  „Markus ir  K°“ bendrasavininkis Egidijus Kaminskas, pasidomėjus, kaip pavyksta pervilioti klientus, savaitgaliais susiruošusius restorano kepsnius išmainyti į kepamus savus gamtos apsuptyje.

REKLAMA

„Mūsų arkliukas yra kokybė“, - nesikuklindamas sako restorano bendrasavininkis ir priduria, kad geriausias viliojimo būdas – geras apsilankiusiųjų restorane gandas apie maisto kokybę draugams, pažįstamiems, šeimos nariams. Tačiau čia pat sutinka, kad nugalėti gamtos viliones sunku.

„Mūsų tautiečiai važiuoja į gamtą, yra jos išsiilgę. Šį savaitgalį kažkas sakė, kad garantuotai bus gražus oras, tai garantuotai tie, kurie yra išsiilgę gamtos ir turi sodybas, ar jų draugai turi sodus, kas provincijoje kokius giminaičius, ten važiuos.. Taip, klientų tikrai sumažės, bet juos kompensuos turistai“, - tikino E. Kaminskas.

REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, prieš gerą dešimtmetį didžiąją restorano klientūros dalį sudarusius užsieniečius pamažu keičia lietuvaičiai, todėl galima drąsiai sakyti, kad kuo toliau, tuo vis daugiau lietuvių žino ir skiria, gerą kepsnį nuo blogo.

„Dabar jau yra tokia klientų grupė, kuri draugiškai net pamoko, paaiškina ir mūsų virtuvės šefams ar virėjams (koks turi būti geras kepsnys – aut. past.)“, - sakė E. Kaminskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų