REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kovo1 d. įsigaliojo nauja sugriežtinta techninės apžiūros (TA) tvarka dyzelinu varomoms transporto priemonėms. Keitėsi ne tik TA kaina dyzeliniams automobiliams, bet nuo šiol tikrinamas automobilių dūmingumas, bei taikomi griežtesni stabdžių efektyvumo reikalavimai. Kovo mėnesį iš 4457 N2 (kai bendroji masė nuo 3,5 t. iki 12 t.) ir N3 (kai bendroji masė didesnė kaip 12 t.) klasių vilkikų TA neįveikė 1599 (36 proc.).

REKLAMA
REKLAMA

Iš visų kovo mėnesį TA buvo pateiktos N2 klasės 1150 ir N3 klasės 3307 transporto priemonės. Tai beveik dvigubai daugiau nei šių metų vasarį patikrai pateiktų krovininio transporto priemonių (2647), kas parodo, kad vilkikų vairuotojai ir savininkai,  priešingai nei kai kurie lengvųjų automobilių vairuotojai, neskubėjo į apžiūrą anksčiau, siekdami išvengti sugriežtintos tvarkos.

REKLAMA

Nepaisant to, vilkikų vairuotojai į TA vyko nepakankamai pasirengę. Pirmojo bandymo metu kovą apžiūros neįveikė 486 (42,3 proc.) N2 klasės ir net 1113 (33,7 proc.) N3 klasės vilkikai. Be to, jei2011 m. pagrindinė N2 ir N3 klasių vilkikų TA neįveikimo priežastis buvo netvarkinga dokumentacija (11,6proc.), tai pirmųjų šių metų mėnesių tendencijos rodo, kad šiuo daugiausiai vilkikų TA neįveikia  dėl galinės ašies ratų stabdymo jėgos ir veikimo (7 proc.).

REKLAMA
REKLAMA

Nuo kovo 1 d.  N2  ir N3  klasės  krovininiams automobiliams pradėtas taikyti stabdymo efektyvumo (ne mažiau kaip 50 proc.) reikalavimas TA neįveikimo priežastimi tapo 66 (2,6 proc.) N 2 klasės ir 155 (4,7 proc.) N3 klasės automobiliams.

Kitas naujas reikalavimas įsigaliojęs nuo kovo 1 d. –dyzelinių automobilių dūmingumo patikrinimas, kurio metu privaloma akceleruoti iki sūkių ribotuvo suveikimo, akceleratoriaus pedalą privaloma nuspausti iki galo greičiau nei per 1 sekundę. Dėl to, kad dūmingumas neatitiko reikalavimams, apžiūros neįveikė 38 – N2 klasės ir 53 N3 klasės automobiliai. Techninės apžiūros centrų darbuotojai matydami akivaizdžiai prastą transporto priemonės būklę – kai variklis barška, nėra pakankamai skysčių, matosi tekantys tepalai, neįkaitęs motoras – TA meistrai tokių automobilių variklių netikrina maksimaliomis apsukomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Netvarkingų priekabų nemažėja

Nuo kovo 1 d. pirmą kartą įregistruotų nuo 2010 m liepos 28 d., O3  ir O4 klasių puspriekabių privalomas ne mažesnis kaip 45 proc. stabdymo efektyvumas, o atitinkamai O3 ir O4 klasių priekabų stabdymo efektyvumas – ne mažesnis kaip 50 proc.

Iš 2457 O3 ir O4  klasių  TA pateiktų priekabų ir puspriekabių, jos neįveikė 755. Vėl gi, lyginant su pagrindine praėjusių metų neįveikimo priežastimi – netvarkinga dokumentacija, pastebime, kad šiais metais TA neįveikiama dėl kitų priežasčių.  Stabdžio efektyvumo reikalavimas padarė įtaką ir TA neįveikimo priežastimi kovo mėnesį tapo 12,8 proc. – O3 ir 9 proc. O4 klasių priekaboms ir puspriekabėms.  Kitos priežastys – priekinės ašies ratų stabdymo jėgos ir veikimo (O3-12,8%, O4 –7,4%) , viduriniosios ašies ratų stabdymo jėga ir veikimas  (O3- 0, O4 –4,8%) ir kt.

REKLAMA

Statistiniai kovo mėnesio duomenys atskleidžia, kad nauji reikalavimai dyzeliniam transportui – netapo pagrindine TA neįveikimo priežastimi ir vilkikai šį egzaminą išlaikė, tačiau į naujus TA reikalavimus dėmesį reikėtų atkreipti priekabų ir puspriekabių savininkams, kuriems dėl stabdymo neefektyvumo TA centruose gali tekti apsilankyti  dar ne kartą.

Straipsnis parengtas pagal Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos ,,Transeksta" duomenis

Agnė Rutkauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų