REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Netylant kalboms apie planuojamas įvesti naujas baudas vežėjams Rusijoje, Lietuvos vežėjai po truputį pradeda koordinuoti savo veiksmus, kad naujieji teisės aktai neišvystų dienos šviesos.

REKLAMA
REKLAMA

Planuojamos naujos baudos užsienio šalių vežėjams

Be to, visus šiuos pažeidimus kontroliuojančios institucijos gali sulaikyti transporto priemones, kurios pažeidė numatytą tvarką ir laikinai jas saugoti specialiose aikštelėse, kol nebus panaikintos sulaikymo priežastys.

REKLAMA

Pozicijos

Tiek Lietuvos tiek ir Latvijos vežėjų asociacijų vadovai tokį Rusijos sprendimą laiko vietinių vežėjų propagavimu. Su „Linavos“ prezidentu Algimantu Kondrusevičiumi pavyko susisiekti vos tik šis baigė diskusijas Užsienio reikalų ministerijoje(URM) kur šiuo klausimu diskutavo su viceministru Evaldu Ignatavičiumi: „Rusijos Dūma svarsto tokį pasiūlymą. Mes irgi tariamės ir diskutuojame, kokių veiksmų reiktų imtis norint sutrukdyti šio įstatymo priėmimui.“

REKLAMA
REKLAMA

Kalbėdamas apie tokio įstatymo A. Kondrusevičius išskyrė tik vieną, bet visiems senai žinomą, tačiau teigia, kad šį kartą lazdą vėl perlenkta: „Jis nukreiptas prieš visų užsienio šalių vežėjus ir jis yra neadekvatus, turi daug dviprasmybių ir niuansų nustatant pervežimo rūšį, o sprendimas, kurio pasekmės gali būti didžiulės, paliktas eiliniam inspektoriui. Tai yra Rusijos vežėjų asociacijos „ASMAP“ globojamas įstatymas. Norima sustiprinti Rusijos vežėjų dominavimą jų pačių rinkoje.“

Ar rusams tikrai bus geriau?

Tačiau „Linavos“ vadovas teigia, kad nuo tokio sprendimo nukentės ir patys rusų vežėjai. „Suprantamas jų noras ir tikslas, bet kelias kurį jie pasirinko yra netoks. Konkuruoti reikia kokybe, paslaugų kaštų optimizavimu, bet ne administraciniais metodais. Tai nepadės jokiam kelių transportui. Tuo džiaugsis uostai, geležinkeliai, bet ne kelių transportininkai, netgi ir Rusijos.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Latvijos pozicija

Mūsų redakcijos kalbintas Latvijos vežėjų asociacijos prezidentas Valdis Trezins visiškai sutiko su A. Kondrusevičiaus nuomone ir pridūrė keletą savų pastebėjimų: „Kiekvienais metais rusai sugalvoja kažką naujo. Praeitais metais buvo problemos su leidimais, šiais metais nori didinti baudas už nusižengimus. Matyt Rusija galvoja, kad tos priemonės, kurias naudojo iki šiol yra nepakankamos ir nusprendė dar labiau apsunkinti užsienio vežėjų gyvenimą. Tai nėra užsienio vežėjų kontrolė, taip norima juos paveikti.“

REKLAMA

Kalbėdamas apie perspektyvas, jei įstatymas bus priimtas, V. Trezins sakė, kad rankų nenuleis: „Žinoma svarbu, kokie bus tokios priežiūros kriterijai. Kaip bus nustatinėjama leidimo ar krovinio rūšis. Jei įstatymas bus priimtas, reikia, kad būtų pateiktos aiškios instrukcijos kaip bus kontroliuojama ir dėl ko bus baudžiama. To mes reikalausime iš Rusijos pusės.“

Ar keisis neoficiali tvarka pasienyje?

Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius taip pat nesuvokia įstatymo prasmės ir siūlo pagalvoti apie galimybe elgtis taip pat: „Gal ir mums reiktų imtis drastiškų priemonių ir važiuojančius iš Kaliningrado bausti panašiomis baudomis.“

REKLAMA

Kalbėdamas apie ir taip sudėtingą situaciją Rusijos pasienyje, S. Česnavičius įžvelgia dar didesnes šio įstatymo grėsmes: „Dabar Rusijos muitininkai piktnaudžiauja, reikia mokėti neoficialų mokestį vežant iš Lietuvos nelietuviškas prekes. Tas neoficialus mokestis gali padidėti.“

Tačiau pašnekovo nuomone, gali būti ir visiškai kitaip: „Iš kitos pusės, dabar baudos numatytos vairuotojui, įmonei ir muitininkams. Tai jei muitininkus irgi baus, tuomet mažai tikėtina, kad jie praleis mašinas, dėl kurių dokumentų jiems kils abejonių. Tuomet į rytus galime nebeįvažiuoti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius pasigęsta Europos sąjungos iniciatyvos šiuo klausimu: „Europos sąjunga neturi bendros politikos, kiekviena šalis kovoja už save ir nėra vieningi. Jei taip nutiks, kad ateityje galėsim normaliai važiuoti tik į vakarus, tuomet pasipils vežėjų įmonių bankrotai. Ypač mažesnių įmonių, kurios į vakarus nevažinėja nes turi senesnį transportą, o į vakarus su senomis mašinomis kaip žinia važiuoti negalima.“

Kol kas vežėjai intensyviai diskutuoja apie šį įstatymą ir laukia Rusijos valdžios sprendimo ir valstybinių institucijų pagalbos sprendžiant susidariusią problemą. Kitą savaitę CargoNEWS redakcija pabandys išsiaiškinti kaip šią situaciją mato susisiekimo ministerijos atstovai ir kokių veiksmų planuoja imtis. Taip pat tikimasi sulaukti šio įstatymo motyvų ir iš Rusijos susisiekimo ministerijos ir kitų šios šalies transporto organizacijų nuomonių.

Vytautas Kleinauskas / CargoNEWS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų