REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiosios Britanijos ekspertai perspėja, jog Anglija apvilia mažus vaikus kalbant apie esminį socialinį ir emocinį vystymąsi. Londono universiteto Sveikatos instituto direktorius seras Maiklas Marmotas (Michael Marmot) sakė, kad du iš penkių penkerių metų sulaukusių vaikų nesugeba atlikti paprasčiausių kasdienių darbų, skelbia britų dienraštis „The Daily Mail“.

REKLAMA
REKLAMA

Ekspertas pateikia vienos mokytojos, kuri nepanoro skelbti savo pavardės, istoriją, kuri atspindi susidariusią padėtį. „Žvelgdama į laikrodį suvokiu, kad atėjo laikas Lilei keisti sauskelnes. Patirtis mano sako, kad ji kels skandalą, todėl nemanau, kad tai bus sklandi operacija. Žinoma, daugumai kūdikių nepatinka, kai keičiamos sauskelnės. Bet Lilė nėra kūdikis. Jai jau penkeri. Be to, nesu jos motina. Esu jos pradinės mokyklos mokytoja. Ir Lilė ne vienintelis sauskelnes mūvintis vaikas mano klasėje, – pasakojo moteris. – Mokau ketverių ar penkerių metų vaikus, ir, žinoma, vaikams atsitinka įvairių „nelaimių“, susijusių su naudojimusi tualetu. Tačiau beveik kiekvieną dieną turiu pasirūpinti vaiku, kuris apsikakojo“.

REKLAMA

Ekspertai pažymi, kad tokie vaikai neserga jokia liga. Tiesiog jų tėvai įsivaizduoja, kad jų vaikai patys išmoks naudotis tualetu arba kad tai mokytojo pareiga juos to išmokyti. Taigi praėjusią savaitę pasirodžiusi žinia, jog mokytojai vis dažniau susiduria su mokykloje į kelnes pridarančiais vaikais, nėra jokia staigmena.

Neseniai Mokytojų ir dėstytojų asociacijos atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad pradinukai Britanijoje yra mažiau nepriklausomi nei buvo prieš dešimtmetį. Ekspertai pažymi, kad šiuolaikinių tėvų nuomone, išmokyti savo vaikus esminių įgūdžių nėra jų pareiga. Tai mokytojų pareiga. Neva mokytojai turi išmokyti vaiką naudotis tualetu, užsisagstyti sagas ir valgyti su šakute ir peiliu.

REKLAMA
REKLAMA

Kita mokytoja pasakojo apie penkiametį Tomą. Jis puikiai moka naudotis kompiuterine pele ir sugeba paleisti kompiuterinę programą. Tačiau jis net neįsivaizduoja kaip atsiversti knygą. Kai mokytoja prisėdo prie jo kartu paskaityti knygelę, jis vos nesuplėšė knygos mėgindamas ją atverti iš nugarėlės pusės. Jis neįsivaizduoja, kaip laikyti pieštuką, o paklaustas, kokia raide prasideda žodis „raudonas“, tapo aišku, kad jis net nežino, ką reiškia „raudonas“, nes vaikas nepažįsta spalvų. Ir, deja, tokių vaikų kaip Tomas yra ne vienas.

„Manau, kad mokykla, kurioje dirbu, atspindi šiuolaikinę Britaniją“, – konstatavo mokytoja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų