REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus mero pavaduotojas Jonas Pinskus ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka pasirašė ketinimų protokolą.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo dokumentu Vilniaus miesto savivaldybė,  bendradarbiaudama su AB „Lietuvos geležinkeliai“, ketina įgyvendinti svarbų ne tik šalies mastu, bet naudingą visam regionui Vilniaus geležinkelio stoties peronų perdengimo ir stoties prieigų sutvarkymo projektą.

REKLAMA

„Ne veltui sakoma, kad teatras prasideda nuo rūbinės, tai ir apie mūsų miestą, ir net apie visą šalį svečiai sprendžia išsilaipinę mūsų stotyje. Nepaisant krizių, nuolat daugėja piliečių, atvykstančių į Vilnių iš Kaliningrado, iš milijoninio Minsko greitieji traukiniai atveža vis didėjančius srautus baltarusių. Vilnius pagal turistų skaičių yra regiono lyderis, todėl ir geležinkelio mazgas turi tapti regiono traukos centru. Nuo šiandien, kai savo veiklą įprasminame dokumentu, prasideda realūs darbai“, – sakė mero pavaduotojas Jonas Pinskus.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak J. Pinskaus, planuojama geležinkelio perdanga, apimanti 40 ha teritoriją virš keliolikos geležinkelio linijų, būtų lyg tiltas tarp prabangaus Vilniaus senamiesčio ir kol kas itin skurdaus Naujininkų rajono. „Šios teritorijos arti viena kitos geografiškai, bet labai atskirtos tiek dvasiškai, tiek socialiai. O geležinkelio stoties perdanga, ant kurios atsirastų daug svarbių miestui objektų – nuo automobilių stovėjimo aikštelių iki komercinių, verslo, prekybos centrų – natūraliai sujungtų šias teritorijas“, – teigė  J. Pinskus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Savivaldybės Miesto plėtros, SĮ „Vilniaus plano“ specialistų, įgyvendinus projektą, bus kompleksiškai sutvarkytas Vilniaus geležinkelio stoties rajonas, išspręsti automobilių stovėjimo ir Vilniaus geležinkelio stoties aptarnavimo viešuoju transportu klausimai.

„Projekto įgyvendinimas dėl savo unikalumo, mastelio ir svorio truks ne vienerius metus. Statybos gali užtrukti iki 5–6 metų, todėl visi darbai vyks etapais, kurie nepareikalaus iš karto didelių nei finansinių, nei žmogiškųjų išteklių“, – pažymėjo mero pavaduotojas J. Pinskus.

REKLAMA

Ateinančius kelis metus, kol vyks 1-asis projekto įgyvendinimo etapas – galimybių studija,  projekto derinimai, teritorijų dokumentų tvarkymo procedūros – šie darbai didelių lėšų nepareikalaus.

Mero pavaduotojo J. Pinskaus nuomone, didžiausia projektui skiriama lėšų dalis planuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, taip pat tikimasi paramos iš Susisiekimo ministerijos ir, žinoma, iš projekto partnerės AB „Lietuvos geležinkeliai“.

Susitikime AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka pasidžiaugė, kad bendrovė tapo tokio Vilniui svarbaus ir patrauklaus projekto partnerė ir pabrėžė, kad, būtent, sostinės Savivaldybė yra vienintelė Lietuvoje, taip aktyviai palaikanti geležinkelio infrastruktūros gerinimo, plėtojimo ir panaudojimo galimybes. „Šis projektas ne tik išjudins ir atgaivins vos gyvą Stoties rajoną, bet taps patraukliausiu komerciniu centru tiek mūsų miestui, tiek Lietuvai, tiek visam regionui, ir pritrauks daugybę turistų“, – sakė bendrovės direktorius.

Šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybėje sudaryta projekto įgyvendinimo darbo grupė,  vadovaujama mero pavaduotojo J. Pinskaus, kurios sudėtyje –  ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ specialistai.  Pradėta rengti galimybių studija, kuri bus pagrindu teritorijos dokumentams rengti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų