REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Avariją praėjusių metų spalio 21-ąją uždarytame Kariotiškių sąvartyne galėjo lemti pažeidimai tiek rengiant statinio projektą, tiek statybos darbų technologijos projektą, tiek atliekant projekto vykdymo priežiūrą, statybos darbus bei vykdant techninę statybos priežiūrą.

REKLAMA
REKLAMA

Tokias išvadas padarė komisija, ištyrusi Kariotiškių sąvartyno nuotekų dumblo kaupykloje įvykusią avariją. Nors prieš kurį laiką buvo manyta, kad būtina atlikti statinio ekspertizę, komisija sausio 10 d. priėmė sprendimą, jog pažeidimams nustatyti užteks išnagrinėti pateiktus dokumentus ir įvertinti statybos dalyvių bei kompetentingų specialistų paaiškinimus.

REKLAMA

Vienas esminių pažeidimų - nesuprojektuota dumblo slėgio kitimo ir stebėjimo sistema (pjezometras). Dėl šios priežasties nebuvo galimybės stebėti, kaip kito dumblo slėgis uždengiamoje kaupykloje. Projektavimo užduotyje tokie darbai nebuvo numatyti, tačiau statytojo - Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro - nurodymą suprojektuoti pjezometrą rangovas bendrovė „Kamesta“ privalėjo įvykdyti.

Kitas esminis pažeidimas tas, kad statybos darbų technologijos projekte neteisingai buvo numatytas grunto užpylimo eiliškumas bei grunto sluoksnių įrengimas.

REKLAMA
REKLAMA

Statybos darbai buvo vykdomi pagal statybos darbų technologijos projekto sprendinius, prieštaraujančius techninio darbo projekto sprendiniams. Taip pažeistas Statybos techninio reglamento (STR) punktas, kuriame nurodyta projekto vykdymo priežiūros vadovo pareiga tikrinti, ar statinys statomas laikantis statinio projekto sprendinių, ir apie tai įrašyti į statybos žurnalą.

Komisija taip pat išsiaiškino, kad statybos darbai buvo vykdomi pažeidžiant STR punktą, kuriame nurodoma, kad statybos vadovas privalo nuolat kontroliuoti, kad statinio statybos darbai būtų atliekami pagal statinio projektą, normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak komisijos pirmininkės, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos viršininkės Lauros Nalivaikienės, komisija statybos dalyviams šiuo metu rekomenduoja vadovautis Kariotiškių sąvartyno nuotekų dumblo kaupyklos avarijos likvidavimo planu, laikytis Saugos ir sveikatos taisyklių statyboje, Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių nustatytos tvarkos reikalavimų. Taip pat rekomenduojama parengti statinio projektą ir gauti statybą leidžiantį dokumentą šio statinio statybai", - sakė L. Nalivaikienė.

L. Nalivaikienė pažymėjo, kad bus kreiptasi į Statybos produkcijos ir sertifikavimo centrą dėl statybos dalyvių, padariusių pažeidimus, veiklos įvertinimo.

REKLAMA

Komisiją, tyrusią avarijos priežastis Kariotiškių sąvartyne, sudarė specialistai iš Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos, Trakų rajono savivaldybės, Aplinkos ministerijos Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento, Statybos ir projektavimo sisteminimo centro, Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro. Komisijoje dalyvavo ir projektavimo bei statybos darbus atlikusių bendrovių „Kamesta“, „Consena“ bei „Vilniaus hidroprojektas“ atstovai.

ELTA primena, kad avarija nebeveikiančiame Kariotiškių sąvartyne įvyko praėjusių metų spalio 21-ąją. Plėvelė, dengusi dumblą, kurį į sąvartyną veždavo „Vilniaus vandenys“, įplyšo, žemės nuo plėvelės įsmuko į vidų, tada dumblas pradėjo veržtis per kraštus į šonus. Dumblu užpilta apie 4-5 ha lauko ir apie 1 ha miško. Jo gylis minėtame miške svyruoja nuo 15 iki 40 centimetrų. Kadangi objektas buvo apdraustas, nuostolius turėtų atlyginti draudikai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų