REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis strategijos teoretikų bei praktikų pripažįsta, kad Tomo Pyterso (Tom Peters) ir Roberto Vatermano (Robert Waterman) knyga „Tobulumo beieškant“ yra vienas svarbiausių darbų strategijos tematika.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmą kartą pasirodžiusi 1982-iais metais ji sukėlė revoliuciją JAV pramonėje. Per pirmuosius ketverius metus parduota net 3 mln. knygos kopijų.

REKLAMA

Darbas paremtas tyrimu, kuriame ištirtos pelningiausios šalies kompanijos. Anot autorių, yra aštuonios charakteristikos, kuriomis pasižymi sėkmingos bendrovės.

Orientacija į veiksmą

Nors sėkmingos kompanijos taiko įvairius analitinius metodus efektyviam sprendimų priėmimui, jos nepatenka į „paralyžius per analizę“ būseną. Tiesą pasakius, daugelio šių kompanijų moto gali būti toks: „Daryk, klysk, bandyk vėl.“

Kompanijos „Digital Equipment Corporation“ (dabar HP dalis) buvęs vadovas teigia: „Kai iškildavo problema, mes sukviesdavome dešimt vyriausių kompanijos vadovų ir laikydavome juos uždarytus visą savaitę, per kurią rasdavome sprendimus bei įgyvendindavome.“

REKLAMA
REKLAMA

Sėkmingos kompanijos yra linkusios į eksperimentavimą. Užuot atskyrus 250 inžinierių prie vieno didelio produkto juos izoliuojant metams, darbuotojai suskirstomi į mažas grupeles (nuo 5 iki 20 žmonių), kad ištestuotų skirtingas idėjas vos per keletą savaičių.

Buvimas arti kliento

Sėkmingos kompanijos mokosi iš savo klientų. Jie suteikia nepalyginamai didesnę produktų ir paslaugų kokybę, klientų aptarnavimą bei patikimumą už savo konkurentus. Paslaugos turi ilgalaikes garantijas, tad vartotojai pasitiki šiomis bendrovėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IBM rinkodaros viceprezidentas Frensis Rodžersas (Francis Rodgers) teigia: „Kokia gėda, kad daugelyje bendrovių puikus klientų aptarnavimas yra išimtis.“ Daugelis teigia, jog IBM sėkmės paslaptis yra ne jų technologijos, o būtent klientų aptarnavimas.

Būtina įsitraukti į dialogą su vartotojais. Daugybė inovatyvių idėjų gimsta bendraujant su klientais. Tereikia išmokti klausytis – įtemptai ir nuolatos. Tikėtina, kad iš pradžių tai pasirodys neefektyvu, bet viena ar dvi puikios idėjos paprastai viską atperka. Įsiklausykite į klientus.

REKLAMA

Nors sėkmingos kompanijos taiko įvairius analitinius metodus efektyviam sprendimų priėmimui, jos nepatenka į „paralyžius per analizę“ būseną. Tiesą pasakius, daugelio šių kompanijų moto gali būti toks: „Daryk, klysk, bandyk vėl.“

Autonomija ir verslumas

Inovatyvios kompanijos turi daugybę lyderių savo darbuotojų sudėtyje. Jos vadinamos „čempionėmis“. Geriausias to pavyzdys neabejotinai yra 3M, kuri apibūdinama:

„Kompanija, kur inovatyvus ir naujoviškas mąstymas jaučiamas atmosferoje, tarytum, sėdėtum ne biurokratinėje bendrovėje, o mokslo laboratorijoje, kur žmonės leidžia vaizduotei prasiskverbti į visus kraštus.“

REKLAMA

Žinoma, tai nereiškia, kad kompanijos valdyba leidžia įgyvendinti visas idėjas, kurios atrodo tik kūrybiškos. Kad taptų pelninga, idėja turi būti praktiška bei reikalinga vartotojui. Kaip teigia buvęs „Koppers“ vadovas, Flečeris Byromas: „Būk tikras, kad darote pakankamą kiekį klaidų.“

Produktyvumas žmonių dėka

Sėkmingos kompanijos vertina savo darbuotojus ir žino, kad pagrindinis verslo augimo šaltinis yra būtent jie. Pagrindinis rezultatų rodiklis yra ne kapitalo atsiperkamumas ar grynųjų srautų augimas, o darbuotojų motyvacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigė Tomas Vatsonas jaunesnysis (Thomas Watson, Jr.): „IBM filosofija remiasi trimis labai paprastais tikėjimais. Pirmasis ir pats svarbiausias yra pagarba individui. Tai paprasta koncepcija, kuriai mes skiriame daugiausiai laiko valdyboje.“

Puslaidininkių gamintojos „Texas Instruments“ valdybos pirmininkas Markas Šepherdas (Mark Shepherd) teigia, jog kievieną darbuotoją reikia traktuoti „kaip idėjų šaltinį, o ne rankas, kurios nudirbs rutininius darbus“. Visi 35 tūkst. kompanijos darbuotojų svariai prisideda prie bendrovės augimo.

REKLAMA

Valdymas remiantis vertybėmis

Tomas Vatsonas teigia: „Verslo filosofija turi didesnės įtakos galutiniams rezultatams negu turimos technologijos, ekonominiai ištekliai, organizacinė struktūra ir inovacijos kartu sudėjus“.

Legendinis „McDonald’s“ įkūrėjas Rėjus Krokas (Ray Kroc) buvo žinomas reguliariai vaikštinėdamas po savo restoranus ir jos veiklą įvertindamas keturiomis vertybėmis: kokybė, aptarnavimas, švara, vertė.

Atsidavimas savo pagrindiniam verslui

Buvęs konglomerato „Johnson & Johnson“ valdybos pirmininkas, Robertas Džonsonas (Robert Johnson) teigiai: „Niekuomet nepirkite to verslo, kurio neišmanote“. Žinokite, koks yra jūsų pagrindinis verslas ir to niekuomet nepamirškite.

REKLAMA

Taip pat gražiai išsireiškė ir buvęs „Procter & Gamble“ valdybos pirmininkas Edvardas Harnešas (Edward Harness): „Mūsų bendrovė niekuomet nepamiršo, nuo ko prasidėjo. Esame bet kas, tik ne konglomeratas“.

Nors yra tam tikrų išimčių, tačiau didžioji dalis sėkmingų kompanijų puikiai žino, kokį verslą vykdo ir niekuomet to nepamiršta. Jei ir įsigyja kitas įmones, tai tą daro norėdami sustiprinti savo verslą arba dėl strateginių priežasčių.

Paprasta forma, negausus personalas

Dauguma įsivaizduoja, kad stambus verslas pasižymi itin sudėtinga organizacine struktūra ir formalia hierarchija. Iš tiesų yra atvirkščiai – stambūs konglomeratai nesivadovauja matricinėmis ir kitomis panašiomis struktūromis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pamatinės sėkmingų kompanijų struktūros yra elegantiškos ir labai paprastos. Aukščiausiųjų vadovų yra ne daugiau 100 (tai nėra daug, turint omenyje, kad šiose bendrovėse dirba 20-150 tūkst. darbuotojų, o pats verslas sugeneruoja dešimtis milijardų dolerių).

Laisvė, o kartu ir suvaržymas

Sėkmingai dirbančios kompanijos yra ir centralizuotos, ir decentralizuotos. Didžiąją dalimi, kaip ir minėjome, kompanijos kultūroje skatinama autonomija ir klesti verslumas, asmeninė iniciatyva. Iš kitos pusės, šios kompanijos yra lygiai taip pat stipriai „pakvaišusios“ dėl centralizavimo, ypač dėl kelių esminių vertybių.

REKLAMA

Kompanijoje „Digital Equipement Corporation“ klesti toks chaosas ir laisvė, kad vienas vadovas pastebėjo: „Velnias! Tik keli žmonės supranta, kuom jie užsiima.“ Tačiau iš tiesų šie žmonės yra stipriai suvaržyti savo bendrovių vertybių.

Tomas Vatsonas teigia: „Verslo filosofija turi didesnės įtakos galutiniams rezultatams negu turimos technologijos, ekonominiai ištekliai, organizacinė struktūra ir inovacijos kartu sudėjus

Vietoj išvadų

Negalime sakyti, jog šios aštuonios charakteristikos nėra žinomos. Daugybė bendrovių teigia, kad didžiausias turtas yra žmonės, tačiau kiek iš tiesų laikosi šios prielaidos? Sveikas protas rodo, kad nedaug.

REKLAMA

Sėkmingiausios Lietuvos ir pasaulio kompanijos yra atsidavusios savo darbuotojams, jos taip pat turi polinkį į veiksmą, o ne beprasmį 50-ies puslapių ataskaitų rašymų. Jos nepaliaujamai didina kokybę ir klientų aptarnavimą.

Šaltinis: Tomo Pyterso ir Roberto Vatermano knyga „Tobulumo beieškant“ (angl. „In Search of Excellence“) (1982 m.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų